کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ساده‌ترین راهکار برای افزایش طول عمر

23 ارديبهشت 1401 ساعت 21:05

محققان در تازه‌ترین پژوهش خود به یک راهکار موثر و ساده برای افزایش طول عمر پی بردند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، نتایج یک مطالعه که اخیرا صورت گرفته نشان می‌دهد، محدود کردن مصرف وعده‌های غذایی در یک چرخه ۱۲ ساعته در افزایش طول عمر افراد تاثیر دارد.

کارشناسان می‌گویند، بهتر است افراد تمام وعده‌های غذایی خود را در یک پنجره ۱۲ ساعته بخورند و میزان کالری دریافتی را تا ۴۰ درصد کاهش دهند.

محققان در پژوهش خود دریافتند، موش‌هایی که در شب با رژیم غذایی محدود تغذیه می‌شدند ۳۵ درصد بیشتر از حد انتظار عمر کردند؛ یک رژیم غذایی مشابه برای انسان‌ها باعث می شود که آنها فقط در یک دوره ۱۲ ساعته در روز غذا بخورند. آنها تاکید می‌کنند، محدود کردن کالری دریافتی به تنهایی کمک چندانی برای افزایش طول عمر نکرده است و مصرف وعده‌های غذایی در ساعات فعال روز توانسته طول عمر موش‌ها را تا یک سوم افزایش دهد. 

محققان ادعا کردند که یافته‌ها نشان می‌دهد،  اگر افراد رژیم می‌گیرند اما در اواخر شب غذا می‌خورند، «مزایای کامل» از این چرخه را دریافت نمی‌کنند.

جوزف تاکاهاشی، متخصص مؤسسه پزشکی هاوارد هیوز در مریلند در ایالات متحده و نویسنده اصلی این مطالعه می‌گوید: محدود کردن کالری دریافتی نکته حائز اهمیتی است که در کنار چرخه درست مصرف وعده‌هایی غذایی تاثیر خود را نشان می‌دهند.
این مطالعه در مجله «Science» منتشر شد.


کد مطلب: 799922

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/799922/ساده-ترین-راهکار-افزایش-طول-عمر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com