کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زاکانی: مکلف به توسعه ورزش همگانی هستیم

23 ارديبهشت 1401 ساعت 16:31

با تقویت ورزش عمومی در شهر انسجام اجتماعی، وحدت و پیوستگی جمعی و تقویت اراده در جهت پیشبرد اهداف انقلاب را دنبال می‌کنیم.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا زاکانی در حاشیه همایش پیاده‌روی خانوادگی که به مناسبت هفته سلامت در بوستان جوانمردان با حضور گسترده شهروندان برگزار شد، به اهمیت بحث سلامت در جامعه و توجه شهرداری به آن اشاره کرد و اظهار داشت: سلامت روحی، روانی و جسمی و در کنار آن سلامت فردی، اجتماعی و جمعی در جامعه برای ما بسیار اهمیت دارد؛ لذا ورزش در جامعه یک رکن اساسی است.

وی افزود: در ابتدای این دوره مدیریت شهری با توجه به همه گیری ویروس کرونا، ایجاد یک حرکت فراگیر در مقابله با این بیماری را در شهرداری پیگیری کردیم و در کنار وزارت بهداشت و کارکنان کادر پزشکی کار این مقابله را آغاز کردیم. امروز شرایط کشور با توجه به جهاد بزرگی که صورت گرفته نمونه و الگو است.  

شهردار تهران خاطرنشان کرد: ادامه این مسیر، شادابی و سلامت روح و جسم با ورزش استمرار پیدا می کند، در شهرداری تلاش می کنیم در بحث ورزش عمومی کار خود را در مجموعه های ورزشی متعلق به شهرداری انجام داده و موضوع ورزش را جدی بگیریم تا خدمات شایسته‌ای به مردم ارایه دهیم.
 
زاکانی ادامه داد: این مسیر ادامه دارد و با تقویت ورزش عمومی در شهر هم انسجام اجتماعی، وحدت و پیوستگی جمعی و هم تقویت اراده در جهت پیشبرد اهداف انقلاب را دنبال می کنیم. امیدواریم همه ما این افق های روشن را داشته باشیم.

شهرداری ها مکلف هستند در توسعه ورزش همگانی گام های بلندی بردارند
شهردار تهران همچنین در جمع خبرنگاران گفت: شهرداری ها مکلف هستند در توسعه ورزش همگانی گام های بلندی بردارند و بر همین اساس با همکاری وزارت ورزش و همراه با وزارت بهداشت سه جزیی هستیم که در کنار رونق سلامتی و توجه به ارتقای سلامت روحی و جسمی شهروندان، رونق ورزش همگانی را دنبال می کنیم.  

زاکانی در پاسخ به سوالی درباره کافی نبودن طرح ترافیک برای کاهش ترافیک شهر خاطرنشان کرد: راه حل این مشکل توسعه حمل و نقل عمومی است و توجه ما در شهرداری نیز به این است که به سرعت حمل و نقل عمومی را در شهر سامان دهیم.
 
وی در ادامه درباره اضافه کردن هزار و ۲۵۰ هکتار به فضای سبز پیرامونی تهران در چند ماه اخیر عنوان کرد: برای ما ایجاد فضای سبز و تنفسگاه برای تهران یک امر قطعی و قهری است و تلاش می کنیم سالانه ظرفیت فضای سبز پیرامونی و متن شهر را اضافه کنیم.

شهردار تهران گفت: سال گذشته اضافه کردن یک هزار و ۲۵۰ هکتار به فضای سبز پیرامونی را از آبان‌ماه شروع کردیم که در روز درختکاری افتتاح شد و امسال نیز افزایش یک هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز برای اطراف تهران را در کنار توجه به رونق و توسعه بوستان های درون شهری مدنظر داریم.

زاکانی ادامه داد: در این راستا توافق با صنایع جنگ افزارسازی وزارت دفاع را دنبال کردیم که براین اساس ۱۱ هکتار در خیابان پیروزی تبدیل به فضای سبز عمومی می شود؛ این فضا تا سه ماه آینده تحویل شهرداری می شود تا رونق فضای سبز و توجه به هوای پاک در تهران را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در غرب تهران نیز توسعه فضای سبز و ایجاد مراکز تفرجگاهی برای ما مهم است؛ افزود: در دره فرحزاد در مناطق ۲ و پنج پاکسازی این رود دره را دنبال می کنیم؛ در کنار آن در ماه های آینده فاز سوم بوستان نهج البلاغه را بالای اتوبان نیایش آماده می کنیم.

شهردار تهران یادآور شد: همچنین تلاش می‌کنیم مناطق گردشگری و تفرجگاهی مانند کوهسار را در شهر تهران توسعه دهیم.


کد مطلب: 799914

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/799914/زاکانی-مکلف-توسعه-ورزش-همگانی-هستیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com