پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

بورل: مذاکرات با ایران به زودی از سر گرفته می‌شود

جمعه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب: 799910
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز جمعه با اشاره به سفر اخیر معاون خود به تهران اعلام کرد که مذاکرات رفع تحریم های ایران قرار است به زودی از سر گرفته شود.
بورل: مذاکرات با ایران به زودی از سر گرفته می‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که مذاکرات با ایران جهت رفع تحریم‌ها در آینده‌ای نزدیک از سر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به سفر اخیر «انریکه مو را» معاون خود به تهران گفت: بر این باور است که این سفر موانع را در زمینه مذاکرات ایران بر سر رفع تحریم‌ها، برطرف کرده است.

بورل که برای شرکت در نشست وزرای خارجه «گروه هفت» (G7) در آلمان به این کشور سفر کرده است، در این باره گفت: این مسائل نمی‌تواند یک شبه حل شود. بیایید در نظر بگیریم که
مذاکرات به بن بست رسیده بود و (حال) از بن بست خارج شده است و این مسئله بدین معناست که دورنمای دستیابی به توافق نهایی وجود دارد.

پیشتر مو را در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر، ضمن اعلام سفر خود به تهران، نوشت که در سفر دوباره به ایران با علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران و دیگر مقامات جمهوری اسلامی در خصوص مذاکرات وین رایزنی خواهد کرد.

وی در این پیام ادامه داده بود: کار برای رفع شکاف‌های باقیمانده در مذاکره ادامه دارد.

مذاکرات وین از سال گذشته با هدف برچیدن تحریم‌های اعمال شده بر ضد ایران در قالب ۱+۴ در جریان بود، اما همچنان زیاده خواهی‌های آمریکا مانع از حصول توافق نهایی در این زمینه شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
آب از اين مذاكرات گرم نمي شود