پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱۰

جاسوس هسته ای را اعدام نکنید، اروپایی ها دلخور می شوند!

جمعه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب: 799898
یک اندیشکده آمریکایی می‌گوید بزرگ‌ترین نقطه عطف در خصوص مهار همه‌گیری زمانی بود که ایران تحت زمامداری رئیس‌جمهور جدید تسریع روند تزریق روزانه واکسن کووید-۱۹ را کلید زد.
جاسوس هسته ای را اعدام نکنید، اروپایی ها دلخور می شوند!
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «برجام در حاشیه» نوشت: «تنها چند ساعت پیش از دیدار انریکه مورا با علی باقری، معاون سیاسی وزیر خارجه و رییس هیات مذاکره‌کننده ایران با ۱+۴، سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد که حکم اعدام احمدرضا جلالی که تابعیت سوئد را دارد به اتهام جاسوسی اجرا خواهد شد. همزمان با آماده شدن مورا برای حضور در وزارت خارجه بود که وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای از بازداشت دو فرد اروپایی سازمان‌دهنده آشوب و بی‌نظمی خبر داد اما تا لحظه تنظیم این خبر هویت و ملیت این دو اروپایی اعلام نشده است. هفته گذشته نیز روزنامه سوئدی «آفتون‌بلادت» از بازداشت یک مرد سوئدی در ایران خبر داد که همراه با گروهی گردشگر به این کشور سفر کرده بود.»

در ادامه این مطلب آمده است: ««خبر اعدام قریب‌الوقوع جلالی و بازداشت سه شهروند کشورهای اروپایی در چند روز اخیر در حالی منتشر شده که جلسات دادگاه حمید نوری در سوئد به پایان رسیده و دادستان این پرونده برای نوری درخواست اشد مجازات (حبس ابد) را کرده است. در حالی که سخنگوهای وزارت خارجه و قوه قضاییه ایران می‌گویند ارتباطی میان تایید حکم جلالی و بازداشت چند اروپایی با دادگاه حمید نوری وجود ندارد، دولت سوئد به شهروندان این کشور هشدار داده که از سفر به ایران خودداری کنند و تهران را به تلاش برای تحت فشار قرار دادن سوئد به منظور آزاد کردن حمید نوری متهم کرده است.»

اغلب اوقات برخی یادداشت ها و گزارش های تولیدی رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب دقیقا با ادبیاتی مشابه رسانه های معاند تنظیم می شود. به گونه ای که اگر منبع مطلب را حذف کنیم، مخاطب به راحتی نمی تواند تشخیص دهد که مثلا مطلب مذکور برای صدای آمریکا و بی بی سی و اینترنشنال سعودی است یا روزنامه ها و سایت های اصلاح طلب در داخل کشور!

در مطلب مذکور، نویسنده به گونه ای القاء کرده که ایران در پی تنش آفرینی با اروپاست و در نقطه مقابل، اروپایی ها در پی تعامل و به نتیجه رسیدن برجام هستند. اینکه ایران به دنبال گروکشی است و اروپا به دنبال حل مسئله و اعدام یک دوتابعیتی و بازداشت ۲ اروپایی همگی صرفا برای «روکم کنی» طرف اروپایی انجام شده و این افراد بی گناه هستند!

روزنامه اعتماد پیش از این در دفاع از جاسوس دوتابعیتی نوشته بود: «احمدرضا جلالی تبعه کشور سوئد هستند و باتوجه به اینکه تابعیت کشور سوئد را دارند و همچنین به‌ لحاظ علمی شخصی برجسته و ارزنده هستند و حمایت دانشمندان، مجامع علمی و دارندگان جایزه نوبل را نیز دارند، ممکن است تغییری در روند اجرای حکم صورت گیرد»!

تعریف و تمجید این روزنامه اصلاح طلب از این فرد در حالی است که یکی از اقدامات احمدرضا جلالی، اعلام نشانی و برخی مشخصات سی نفر از افراد شاخص پروژه‌های تحقیقاتی، نظامی و هسته‌ای از جمله شهیدان شهریاری و علی‌محمدی به افسران اطلاعاتی موساد بوده که به ترور و شهادت آنان منتهی شد. اقدام دیگر وی افشای یکی از پروژه های دفاعی ایران به افسران اطلاعاتی موساد بوده است.

جلالی در بخشی از اعترافات خود می‌گوید: «عمده دیدارها با افسران موساد در پوشش مصاحبه کاری، درباره پروژه‌هایی در بخش دفاعی کشور بود که در آن من در کنار افرادی چون دکتر(شهید) شهریاری و دکتر(شهید) علی‌محمدی در آن حضور داشتم»!

این جاسوس در بیش از ۵۰ ملاقات با ماموران موساد حاضر شده و برای آن‌ها مبالغی را به عنوان حق الجلسه دریافت کرده است. موضوع قابل تامل درباره احمدرضا جلالی آن است که به دلیل اقامت موقت این جاسوس در کشور سوئد و جلب همکاری وی به موساد در همان کشور، دولت سوئد بنا به درخواست رژیم صهیونیستی، پس از بازداشت وی در ایران به او اقامت دائم و پس از محاکمه و صدور حکم اعدام وی، به او تابعیت سوئدی اعطاء نمود تا نظام قضایی ایران را تحت فشار قرار دهد!

روزنامه اعتماد پیش از این نیز به دفعات از جاسوس های محیط زیستی، جاسوس های هسته ای، مفسدان کلان اقتصادی و مدیران نجومی بگیر حمایت کرده است.
برچسب ها: جاسوسی اروپا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
روزی نامه اعتماد ...... تعجب این هست که هنوز قلم میزند
United States
وقتی که میتوانید تبادل کنید و پول بگیرید چرا اعدام؟؟!!!
رر
Iran, Islamic Republic of
بهتر و عاقلانه است كمي صبر كنيد!.
Iran, Islamic Republic of
آی که من شیفته این صبر تاریخی روشنفکران مملکتم در برابر چشم آبی های غربی هستم ...
Iran, Islamic Republic of
جاسوس خائن تروریست، باید اعدام شود، اروپا وامریکا همیشه به ایران خیانت کرده امد
Iran, Islamic Republic of
اعدام جاسوس، درس عبرتی برای خائنین وطنفروش میباشد، درصورت تاخیر دراین امر، خائنین،به ادامه ی خیانت تشویق میشوند
Iran, Islamic Republic of
جاسوس هسته ای را اعدام کنیدتا خائنان بدانند، سزای خیانت به ایران اعدام است
Iran, Islamic Republic of
شما همه رو بکش ، فقط عصبی نشو
Iran, Islamic Republic of
منتظر صلاح دید شما نمی مونیم حتما خائنین رو اعدام می کنیم و مزدوران رو ناکام می گذاریم
Iran, Islamic Republic of
تو چرا ناراحتی داداش؟ می ترسی بقیه جاسوس ها شناسایی نشده بترسن و کارشون رو درست انجام ندهند؟