پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۶

حداد عادل: سالی ۳۰۰ جلد کتاب از نمایشگاه می‌خرم

جمعه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 799887
معمولا هر بار به نمایشگاه کتاب می‌آیم، حدود ۳۰۰ جلد کتاب می‌خرم و این کتاب‌ها را به کتابخانه‌ام اضافه می‌کنم.
حداد عادل: سالی ۳۰۰ جلد کتاب از نمایشگاه می‌خرم
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، غلامعلی حداد عادل که شب گذشته به سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آمده بود اظهار داشت: برای این که میزان کتابخوانی دانش‌آموزان بیشتر شود، بچه‌ها برای درس خواندن باید مجبور بشوند، کتاب بخوانند. دانش‌آموزان ما معمولا از کلاس اول تا کلاس دوازدهم غیر از کتاب‌های درسی کتاب دیگری نمی‌خوانند. جامعه‌ای که این طوری به بچه‌ها آموزش بدهد، معلوم است در آن جامعه کتابخوانی رشد نمی‌کند. در حالی که هر معلمی به دانش آموزش باید توصیه کند کتاب بخواند.

انتشار جلد هفدهم فرهنگ واژه‌های مصوب

وی درباره اقدامات فرهنگستان زبان و ادب فارسی توضیح داد: این فرهنگستان معادل‌های فارسی برای اصطلاح‌های خارجی را تصویب کرده و امسال شاهد انتشار جلد هفدهم فرهنگ واژه‌های مصوب در این نمایشگاه هستیم. مجموعا بیش از ۶۰ هزار واژه تصویب کردیم که همه در قالب کتاب در دسترس مردم است.

حداد عادل در پاسخ به این سوال که نمایشگاه را چطور ارزیابی کردید؟ گفت: ارزیابی از نمایشگاه زود است. چون تازه بیست دقیقه است به نمایشگاه آمده‌ام.

وی ضمن مقایسه نمایشگاه مجازی با حضوری اظهار داشت: نمایشگاه مجازی جای حضوری را نمی‌گیرد، ولی فروش به صورت مجازی برای کسانی که نمی‌توانند حضوری بیایند مفید است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه چشم در چشم شدن با کتاب و لمس آن با حضور در نمایشگاه میسر می‌شود، خاطرنشان کرد: نمایشگاه یک محیط فرهنگی اجتماعی است و فقط برای خرید کتاب نیست. اینجا یک فضای ارتباط فرهنگی ایجاد می‌شود و انسان به مدت ده روز در فضای فکر و فرهنگ تنفس می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فکری
Iran, Islamic Republic of
آفرین آفرین!
Iran, Islamic Republic of
تقریباً روزی یک کتاب می‌خونید؟؟ مگه میشه؟؟.
Iran, Islamic Republic of
حتما فرصت خوندشون را ندارید .....؟!!
سید
Iran, Islamic Republic of
.....
سعید
Iran, Islamic Republic of
هر که بامش بیش برفش بیشتر.
Iran, Islamic Republic of
.....!!!!