چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۲

۲۰ درصد زوجین کشور نابارور هستند

جمعه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 799870
کمپین حمایت از زوج‌های نابارور، به مناسبت روز ملی جمعیت برگزار می‌شود.
۲۰ درصد زوجین کشور نابارور هستند
به گزارش جهان نيوز به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا، این مجموعه برای نهمین سال متوالی کمپین حمایت از زوج‌های را برگزار می‌کند.

این کمپین در سال جاری با همراهی برنامه تلویزیونی پایان ناباروری از شبکه چهار سیما در هفته منتهی به روز ملی جمعیت، ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت برگزار می‌شود.

طبق آمارهای موجود، نرخ شیوع ناباروری حدود ۲۰ درصد است و بنابراین، حدوداً از هر پنج زوج یک زوج به رغم تمایل به فرزندآوری، با مشکل ناباروری مواجه‌اند و نیاز به حمایت‌ها و مداخلات درمانی دارند.

اهداف اصلی این کمپین طرح مشکلات و دغدغه‌های زوج‌های نابارور، افزایش آگاهی عمومی درباره علل، عوامل خطر و روش‌های تشخیص و درمان ناباروری و همچنین، توجه دادن نهادهای سیاست‌گذار و اجرایی در حوزه‌های جمعیت، بهداشت و درمان و بیمه به مسئله ناباروری و ابعاد جمعیتی آن است.

حمایت از زوج‌های نابارور، هزینه‌ها و بیمه‌ها، عوامل خطر ابتلاء به ناباروری و راهکارها، باورهای نادرست درباره ناباروری، روش‌های نوین درمان ناباروری، سلامت باروری و اطمینان از تولد فرزند سالم، حفظ باروری و جمعیت، خانواده و فرزندآوری عناوین روزشمار کمپین حمایت از زوج‌های نابارور است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقا این تفسیرها را بی خیال شوید به چسبید به سازمان بیمه سلامت که نمی داند با پولهای اختصاص یافته بابت این موضوع چکار کند !!!!
United States
۱۰۰ درصد مجردین در عوض بارور هستند!!!