کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاربرد های محافظ جان اشنایدر در برق ساختمان

22 ارديبهشت 1401 ساعت 10:37


تامین امنیت برق ساختمان های امروزه یکی از مهم‌ترین معیارها برای یک ساختمان مسکونی است و مهندسان برق باید هر کاری که میتوانند برای ایجاد حس امنیت در اهالی ساختمان و همینطور حفظ امنیت برق ساختمان انجام دهند. دلیل این کار نیز واضح است خسارات ناشی از برق گرفتگی و قطعی جریان برق تاکنون جان بسیاری را گرفته از این رو این اولین قدم است تا سطح امنیت برق ساختمان ها به بالاترین حد ممکن برسد.

یکی از قطعاتی که برای حفط این امنیت بسیار کاربرد دارد کلید محافظ جان اشنایدر است. کلید محافط جان اشنایدر همانطور که از نام ان نیز مشخص است نقش حساتی درحفظ جان ما دارد. نحوه عملکرد این کلید به گونه‌ای است که در یک مدار قرار میگیرد و میزان ولتاژ سیم‌های رفت و برگشتی را محاسبه می‌کند و اگر بین این دو سیم اختلاف ولتاژ نامتعارفی مشاهده کند سریعا مدار را قطع می‌کند. این اختلاف ولتاژ نیز می تواند به علت نشتی جریان برق باشد که در یک جا یکی از سیم ها با یک سطح رسانای خارجی برخورد داشته و در حال انتقال برخی از جریان به ان جسم خارجی است، که اگر این اتفاق رخ دهد باعث باردار شدن ان جسم خارجی می‌شود و خطر برق گرفتگی هر کسی را که به ان جسم دست بزند تحدید میکند برای همین موضوع است که به کلید محافظ جان کلید نشت جریان هم میگویند و نقش اساسی در امنیت حوضه برق ساختمان دارد و همچنین با قطع جریان در این موقعیت ها از بروز اتش سوزی نیز جلو گیری میکند. علت اتش سوزی هم به این دلیل است که در اثر اختلاف جریان و ایجاد یک جرقه کوچک ممکن است که جرقه باعث اتش سوزی در اطراف اجسام رسانا شود که خب طبیعتا یه فاجعه رخ می دهد.

مزایای استفاده از محافظ جان اشنایدر برای لوازم برقی
همانطور که قبل تر هم گفته شد کلید های محافظ جان نقش اساسی در محافظت از جان انسان ها دارد ولی از این گذشته کلید محافظ جان اشنایدر می تواند محافظ اموال شما که شامل لوازم برقی هم می شود باشد و از نظر اقصادی برای شما بسیار به صرفه عمل کند.حتما میپرسید چطور؟

اگر در داخل لوازم برقی که در منزل خود دارید یا در سیم کشی ساختمان ها اداری و مسکونی نشتی جریان وجود داشته باشد این نشتی جریان به مرور افزایش یافته و باعث ایجاد اتش سوزی می شود و همینطور بسیار راحت تر از ان که بتوانید فکرش را هم بکنید این اختلاف جریان می تواند لوازم برقی خانگی چند ده ملیون تومانی شما را در عرض چند ثانیه بسوزاند و کلی خسارت برای شما به جای بگذارد. به همین علت کلید محافظ جان می تواند از بروز این خسارات جلوگیری کند و همینطور از هدر رفتن انرژی مصرفی شما جلو گیری کند.

محل های نصب کلید محافظ جان
1. تابلو برق ساختمان: محافظ جان در تابلو های رودی ساختمان ها قرار میگیرد تا در صورت وجود اضافه بار جریان یا بروز نشتی جریان سریعا جریان مدار را قطع کند و مانع اتش سوزی شود.

2. پریز های برق ساختمان: تمامی پریز های داخل یک ساختمان و یا یک واحد مسکونی باید به کلید محافظ جان اشنایدر مجهز باشند تا تا امکان برق گرفتگی ساکنان را به صفر برساند.

3. مناطق مرطوب ساختمان: مناطق مرطوب ساختمان مثل سرویس های بهداشتی و حمام‌ها باید به کلید محافظ جان مجهز باشد، زمانی که بدن مرطوب است حساسیت بدن به جریان برق بالا رفته و امکان برق گرفتگی دوبرابر می شود. به همین علت وجود کلید محافظ جان الزامی است.

2 قطعه مهم برای امنیت برق ساختمان‌ها
همانطور که تاکنون گفته شد یکی از قطعات مهم برای تامین امنیت برق ساختمان های مسکونی و اداری کلید محافظ جان اشنایدر است و در ادامه دو قطعه مهم دیگر را به شما معرفی میکنید.

اشنایدر تنها تولید کننده کلید محافظ جان نیست. بلکه محصولات بسیار زیادی دارد که در سراسر دنیا در صنعت ساختمان از آنها بهره گرفته شده است. محصولاتی همچون کلید اتوماتیک کمپکت، شاسی، چراغ سیگنال، کلید هوایی، کنتاکتور که این محصولات طیف وسیعی دارند اما در پایین به دو مورد از کاربردی ترین محصولات برند اشنایدر پرداخته‌ایم. اما اگر دوست دارید در رابطه با سایر محصولات این برند اطلاع یابید می‌توانید به سایت تهران اشنایدر که یکی از نمایندگان این شرکت در ایران است مراجعه کنید.

اشنایی با کنتاکتور اشنایدر
به طور خلاصه و به زبان ساده اگربخواهیم بگوییم کنتاکتور اشنایدر یک قطعه بسیار شبیه به رله است. وظیفه این دو قطعه سوئیچ کردن است و قطع و وصل مدار ها را انجام می دهد، با این تفاوت که کنتاکتور برای مدار هایی استفاده می شود که ظرفیت تحمل جریان ولتاژ بیشتری دارند و رله های کنترل برای مدار هایی استفاده می شود که تحمل جریان کمتری دارند. به نوعی دیگر می توان گفت که کنتاکتور نسخه تقویت شده رله است.

کنتاکتور از دو هستۀ مرکزی E یا U شکل که یکی ثابت و دیگر متحرک است تشکیل می شود. وقتی جریان از هسته الکترومغناطیسی عبور می کند، یک میدان مغناطیسی تولید می شود و تغییر در نیروی تولید شده توسط میدان الکترومغناطیسی، وضعیت کنتاکت ها را مشخص می کند.



اشنایی با کلید مینیاتوری اشنایدر
یکی دیگر از محصولاتی که برای تامین امنیت ساختمان ها بسیار اهمیت دارد و کلید مینیاتوری اشنایدر است.کلید مینیاتوری وظیفه حفاظت از مدار های جریان در مقابل اضافه بار را در عهده دارد، به طوری که در طول مسیر مدار نصب می شود و جریان را کنترل می‌کند و اگر میزان بار غیر مجاز که به اصطلاح به ان اضافه بار گفته می شود بسیار زیاد باشد جریان را قطع میکند. هدف از این عملکرد جلوگیری از بروز اتصال کوتاه و اسیب  رساندن به مدار است. طبیعتا بسیار به صرفه تر است این که شما یک کلید مینیاتوری تهیه کنید و در داخل ساختمان خود نصب کنید تا این که این کار را نکنید و در اثر بروز یک حادثه تمامی مدار های الکتریکی ساختمان شما از بین برود. کلید های مینیاتوری نیز به دو دسته اصلی تقسیم می شوند که کاربرد های ان ها را از یک دیگر جدا می‌کند.

کلید های مینیاتوری کندکار: این فیوز ها که کاربرد ان ها بیشتر در مدار های موتوری است جریان را با سرعت کمتری قطع میکنند.

کلید های مینیاتوری تندکار: این دسته از کلید های مینیاتوری اشنایدر نیز برای مصرف و مدار های روشنایی استفاده می شود که به علت حساسیت بیشتر جریان مدار را با سرعت بیشتری قطع میکنند.

بهترین نمایندگی برای خرید محافظ جان اشنایدر
شرکت اشنایدر الکتریک حاصل دسترنج برادران اشنایدر است که در اویل قرن 19 فعالیت خود را شروع کردند و در ابتدا اقدام به تولید ماشین الات سنگین و ابزار مخصوص برای کشتی ها کردند و در ادامه با قرار داد بستن با شرکت های برقی تمام تمرکز و فعالیت خود را برای تولید لوازم و تجهیزات برقی گذاشت و روند رشد را به گونه ای طی کرد که در دوره ای یک شرکت بی رقیب در زمینه تولید تجهیزات و اتوماسیون برقی بود و امروزه نیز یکی از بزرگترین ها در این حوضه است که محصولات بسیار با کیفیتی را تولید می‌کند.

در ادامه این شرکت تصمیم گرفت که نمایندگی های خود را گسترش دهد و در دهه 50 اولین نمایندگی این شرکت در ایران تاسیس شد . در اواخر دهه 70 این شرکت اقدام به ساخت یک کارخانه در کرج کرد که هدف از این کار تولید و مونتاژ کلید های مینیاتوری اشنایدر بود و امروزه یکی از نمایندگی ها اشنایدر که توانسته سابقه خوبی طی چندین سال فعالیت برای خود جمع اوری کند نمایندگی تهران اشنایدر است که تمامی محصولات شرکت اشنایدر را بر خلاف دیگر نمایندگی ها که گارانتی انها 12 ماهه است این نمایندگی برای محصولات برند اشنایدر الکتریک گارانتی 18 ماهه به مشتریان خود ارائه میکند.همچنین این نمایندگی دارای پشتیبانی 24 ساعته است که شما  می‌توانید برای داشتن خریدی بهتر از کارشناسان تهران اشنایدر مشاوره رایگان دریافت کنید.


کد مطلب: 799830

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/799830/کاربرد-های-محافظ-جان-اشنایدر-برق-ساختمان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com