کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هیچ پیامی به مور برای انتقال به ایران نداده‌ایم

22 ارديبهشت 1401 ساعت 6:10

منابع آمریکایی به نقل از مقامات این کشور گفته‌اند که هیچ پیامی به میانجی‌گر اروپایی برای انتقال به ایران نداده‌اند.


به گزارش جهان نیوز، در حالی که «انریکه مورا»، دیپلمات و میانجی اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای وین روز چهارشنبه با علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در تهران دیدار کرد، مقامات آمریکایی گفته‌اند که پیامی به این دیپلمات آمریکایی برای انتقال به ایران نداده‌اند.

این خبر را پایگاه آمریکایی آکسیوس به نقل از مقامات دولت بایدن اعلام کرد و گفت: «مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که هیچ پیشنهاد جدیدی از طرف واشنگتن به مو را برای انتقال به ایرانی‌ها نداده‌اند.» با این حال در این گزارش اشاره‌ای به نام مقامات آمریکایی نشده است.

در این گزارش، یکی از مقامات ارشد آمریکایی گفته است که دولت بایدن امیدوار است ایرانی‌ها از خواسته خود در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صرف نظر کنند و پیش‌نویس توافقی را که در وین به دست آمده امضا کنند.

مو را روز گذشته (سه‌شنبه) در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته بود: بار دیگر برای دیدار با علی باقری کنی و دیگر مقامات ایرانی در خصوص مذاکرات وین و سایر موضوعات راهی تهران هستم.

وی افزود: کار بر روی حل اختلافات باقی‌مانده در مذاکرات ادامه دارد.

مو را بعد از توافق اخیر جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان برای دومین بار در سال جاری به تهران سفر کرده است.


کد مطلب: 799803

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/799803/هیچ-پیامی-مور-انتقال-ایران-نداده-ایم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com