جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۱۶

واردات خودرو با تصویب دولت آزاد شد+جزئیات

چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۷
کد مطلب: 799788
وزیر صمت از تصویب کلیات واردات خودرو در هیئت دولت پیرو پیگیری‌های این وزارتخانه خبر داد و گفت: جزئیات و چگونگی آیین‌نامه واردات خودرو به‌زودی اعلام و اطلاع رسانی می‌شود.
واردات خودرو با تصویب دولت آزاد شد+جزئیات
به گزارش جهان نيوز، به نقل از وزارت صمت، «سیدرضا فاطمی‌امین» با اعلام این خبر، افزود: از روزهای نخست بر عهده گرفتن مسئولیت، باور به لزوم ایجاد بازار رقابتی و پاسخگویی مناسب به نیاز خریداران داشتیم و لغو ممنوعیت واردات خودرو را به‌عنوان یکی از برنامه‌های جدی ساماندهی صنعت خودرو در دستور کار قراردادیم.

وی تصریح کرد: با توجه رفع موانع صادراتی و افزایش صادرات که به برطرف شدن مشکل تراز ارزی کشور کمک کرد، دیگر ضرورتی برای استمرار ممنوعیت واردات خودرو نبوده و خواستار آزادسازی واردات آن برای ایجاد بازار رقابتی در کشور شدیم؛ با برگزاری چندین جلسه در مراجع ذی‌ربط و هیئت دولت، آزاد شدن واردات خودرو را به‌دور از هیاهوهای رسانه‌ای به‌صورت جدی پیگیری کردیم.

وزیر صمت ادامه داد: سرانجام با ارائه گزارش های کارشناسی و بیان استدلال های منطقی، پیگیری‌های مستمر نتیجه داد و پیشنهادهای این وزارتخانه در هیئت دولت به تصویب رسید.

آزاد شدن واردات خودرو برای افزایش رقابت پذیری و رفع شائبه انحصار صورت گرفت
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با انتشار متنی در صفحه شخصی خود ضمن اشاره به اقدامات دولت درمورد صنعت خودرو نوشت: یکی دیگر از بندهای هشت فرمان رئیس‌جمهور برای تحول در صنعت خودرو محقق شد و با تصویب هیئت دولت، واردات خودرو آزاد شد.
وی افزود: این اقدام به منظور افزایش رقابت پذیری و رفع شائبه انحصار، متناسب سازی قیمت خودرو و جبران کمبود تولید به میزان مورد نیاز بازار، صورت گرفت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چه جوری. به نفع ایران خودرو و سایپا
Iran, Islamic Republic of

چرا شرط مضحکی گذاشتند که اصلا نمیتوان وارد کرد؟
۷۰۰۰ دلاری و ۱۰۰۰ سی سی؟؟!
این توهین به مردم نیست؟.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
میشه بگید اگه کلا در طول سال 70هزار خودرو فقط میخاید وارد کنید، با توجه به تقاضای زیاد، این خودروها رو به کی میخاید بدید؟
Iran, Islamic Republic of
سوال های الکی مطرح نکنید .
Iran, Islamic Republic of
با چه تعرفه ای و توسط چه کسی و گارانتی این خودرو ها چگونه است .
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم اولا اجازه واردات به دو شرکت خودروسازی رو ندند ثانیا خودروی ارزان وارد کنند و ثالثا تعدادی که وارد میکنند اینقدر باشه که حس رقابت رو ایجاد کنه گرچه اگر به سپاه دستور ساخت خودرو می دادند بهتر از واردات بود
United Arab Emirates
ببینیم و تعریف کنیم
Iran, Islamic Republic of
احسنت به دولت مردمی
United States
اگر قرار باشد ۱۰۰ درصد گمرکی بگیرید این آزاد سازی واردات به درد نمیخورد!!!!
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
متصدی دو شرکت خودرو ساز دولتی چه وزارتخانه ای هست؟
اگر به واگذاری واردات به متصدی دوشرکت مذبور بدهند، یعنی "آش همان و کاسه همان" یا اصطلاحا "کلاه تو کلاه کردن" دولت محترم و انقلابی باید بین دو وزارتخانه و یا یک ارگان غیردولتی با وزارتخانه صمت رقابت پذیری انجام دهد و نه اینکه هر دو یک وزارتخانه ذینفع باشند
حسین
Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر مشکل واردات نیست مشکل تعرفه وارداته!!!!!!!
حیدررضا
Iran, Islamic Republic of
از مافیای خودرو داخلی منتقل شدیم به مافیای واردات خودرو?!!!!
Germany
واقعا دو شرط سقف ۷۰۰۰ دلاری و حجم ۱۰۰۰ سی سی واقعیت دارد؟!
ابراهیم
United Kingdom
با این وضع مملکت بسیار نادان هستید اگر متوجه نشده اید کار بدجوری داره بیخ پیدا میکنه همه میرن رو هوا حضرات
رضا
Iran, Islamic Republic of
.....