پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۱

ایلهان عمر: تحریم‌ها علیه ایران لغو شود

چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب: 799784
یک نماینده کنگره آمریکا خواستار توافق با ایران و لغو تحریم‌ها شد.
ایلهان عمر: تحریم‌ها علیه ایران لغو شود
به گزارش جهان نيوز، نماینده مسلمان دموکرات کنگره آمریکا خواستار لغو تحریم‌ها علیه ایران و احیای برجام شد.

به نوشته وبگاه «بریت بارت» «ایلهان عمر» نماینده دمکرات و مسلمان کنگره آمریکا در توییتی خواستار توافق فوری  ومطمئن با ایران و لغو تحریم‌ها شد. خانم عمر در توییتی نوشت: «ما برای برقراری صلح در خاورمیانه و اجتناب از جنگ در حال از دست دادن زمان هستیم. اینک زمان نهایی کردن توافق با ایران است.»

تویت ایلهان عمر بازتاب‌هایی بین مقام‌های آمریکایی داشت به طوریکه برخی وی را به جانبداری از ایران و مخالف با معاهده ابراهیم متهم کردند.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در نشست خبری با خبرنگاران اعلام کرد دیدار مورا با علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران تاکنون قطعی شده است. البته وی یادآور شد که مورا درخواست‌هایی را برای ملاقات با مقامات ایرانی در داخل و خارج وزارت امور خارجه نیز مطرح کرده است.

روز سه‌شنبه نیز «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی در توئیتی نوشته بود: پیشبرد همزمان مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های ظالمانه که ادامه آن با سفر انریکه مورا به ایران دنبال می‌شود، با اجرای شجاعانه طرح تحول اقتصادی، ضمن آنکه نشان‌دهنده ظرفیت بالای مردمی برای اقدامات بزرگ است، از تسلط دولت بر مهمترین پرونده‌های سیاسی و اقتصادی کشور خبر می‌دهد.

الهان عمر، سیاست‌مدار زاده سومالی، اهل ایالات متحده است. وی در سومالی در خانواده‌ای مسلمان زاده و در سال ۲۰۱۶ عضو مجلس نمایندگان مینه‌سوتای آمریکا شد.

ایلهان عمر که از منتقدان اصلی رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکاست چندی قبل با انتشار یک ویدئو از برخورد نظامیان صهیونیست با مسلمانان فلسطینی در حساب توئیتری خود نوشت: «وحشتناک است. ماه رمضان ماه صلح و تعمق است. حمله به مردم در عبادتگاه آنها، جایی که باید مقدس باشد، بروشنی، اشتباه و ظالمانه است. ما باید این وحشیگری را محکوم کنیم و به آن پایان بدهیم.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
همه اش سرکاریه
این خانم برای رشد کردن تأییدات صهیونیست ها را حتما داشته