کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیمه تکمیلی اسلیو معده

21 ارديبهشت 1401 ساعت 17:03

در این مقاله می خواهیم به بررسی موضوع بیمه تکمیلی اسلیو معده بپردازیم. همراه شما هستیم.



 
مقدمه
بسیاری افراد پس از بررسی های فراوان به این نتیجه می رسند که برای حل مشکل چاقی خود، تن به انجام عمل های جراحی بدهند. شاید برخی افراد، نگران هزینه عمل و یا استفاده ار بیمه های تکمیلی هستند. برای دانستن بیمه تکمیلی اسلیو معده و کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص عمل اسلیو معده، با دکتر سلیمی در ارتباط باشید.
 
دکتر سلیمی، معتبرترین متخصص انواع جراحی های چاقی به خصوص اسلیو معده می باشند. با ما باشید.

عناوین مقاله:

عمل اسلیو معده

هزینه های عمل اسلیو معده، چه مواردی را شامل می شود؟

آیا بیمه، هزینه جراحی اسلیو معده را تقبل می کند؟

بیمه تکمیلی چه میزان از هزینه عمل کوچک کردن معده را می پردازد؟

 

عمل اسلیو معده
اسلیو معده یک نوع عمل برای کاهش وزن و لاغری است که توسط جراح فوق تخصص جناب آقای دکتر سلیمی انجام می گیرد. در این عمل، پزشک حجم زیادی از معده بیمار را بر می دارد و به این ترتیب فرد، غذای کمتری مصرف کرده و چربی های اضافه بدن خود را از دست می دهد. این عمل در افرادی انجام می شود که از چاقی مفرط رنج می برد و سلامت بدن آن ها در معرض تهدید قرار گرفته است. این جراحی به کمک بیمه تکمیلی اسلیو معده، هزینه های کمی برای بیمار در پی دارد. عمل اسلیو معده به خصوص برای اشخاص مبتلا به دیابت نوع 2 توصیه می گردد. زیرا به مرور زمان باعث بهبود این بیماری گشته و فرد را بعد از چند سال، از مصرف داروهای دیابت بی نیاز می کند.

هزینه های عمل اسلیو معده، چه مواردی را شامل می شود؟
یکی از دغدغه های بیمارانی که خواهان انجام عمل اسلیو معده هستند، هزینه های این جراحی می باشد. تمام جراحی ها یک پروسه پیچیده درمانی دارند و فاکتورهای بسیاری در میزان هزینه آن ها موثر هستند. اگر بخواهیم هزینه های عمل کوچک کردن معده را به طور خلاصه و تیتروار بیان کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.هزینه های آندوسکوپی که شامل آندوسکوپی مری و معده می شود.
2.هزینه های دستمزد پزشک متخصص بیهوشی
3.هزینه های دستمزد پزشک فوق تخصص جراح و همه دستیاران و تکنیسین های اتاق عمل
4.هزینه های سونوگرافی نواحی شکم لگن
5.هزینه‌های جاری کلینیک جراحی
6.هزینه های تجهیزات استفاده شده در عمل جراحی
7.هزینه های خریداری ابزار جراحی و لوازم یک بار مصرف
8.هزینه‌های داروهایی که توسط پزشک جراح برای قبل و پس از عمل تجویز می گردد.
9.هزینه های مشاوران تغذیه و رژیم های غذایی که برای قبل و پس از جراحی به بیمار توصیه می شود.
10.هزینه های انجام کلیه آزمایشات مورد نیاز و سونوگرافی های مربوطه
 

آیا بیمه، هزینه جراحی اسلیو معده را تقبل می کند؟
امروزه عمل کوچک کردن معده برای کاهش وزن، به یکی از بی خطرترین و محبوب‌ترین روش های لاغری در سراسر جهان تبدیل شده است. از مهم ترین مزایای این جراحی می توان به درصد زیاد موفقیت و احتمال کم بازگشت فرد به چاقی اشاره کرد. از این رو عمل اسلیو به یک متد مطمئن و در عین حال گران قیمت برای لاغری شناخته شده است.

با توجه به مزیت های فراوانی که این روش جراحی دارد، افراد بسیاری متقاضی انجام آن می باشند. اسلیو معده باعث حفظ سلامتی قلب و عروق می گردد و خطر سکته مغزی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. طبق گزارشات دکتر سلیمی، کاهش وزنی که درنتیجه این جراحی به وجود می آید، باعث پیشگیری از خطر مرگ ناشی از سکته مغزی و همچنین فشار خون بالا می گردد. در بیمارانی که تحت انجام این عمل قرار می گیرند، سطح کلسترول خون بعد از جراحی به حالت نرمال بر می گردد و این افراد می توانند به زندگی طبیعی خود ادامه دهند.

هزینه جراحی اسیلو معده ممکن است با توجه به نوع کلینیک و مراکز درمانی و همچنین شیوه عمل مقداری متفاوت باشد. به عنوان مثال اگر این عمل در بیمارستان های دولتی انجام شود، میزان هزینه هایی که به بیمار تحمیل می گردد، اندکی کمتر خواهد شد. بسیاری از بیماران به دلیل امکانات بیشتر بیمارستان های خصوصی، مایلند که عمل خود را در این مراکز انجام دهند. در بیمارستان های خصوصی، بیمه تامین اجتماعی تنها بخشی از این هزینه ها را تقبل می کند، اما با استفاده از بیمه تکمیلی اسلیو معده، این هزینه ها را به مقدار قابل توجهی می توان کاهش داد.

یکی دیگر از عواملی که بر مقدار هزینه جراحی اسلیو معده تاثیر می گذارد، مقدار شاخص توده بدنی متقاضی انجام عمل می باشد. از آنجا که اسلیو معده یک جراحی زیبایی محسوب می شود، ممکن است که بیمه پرداخت تمام هزینه ها را انجام ندهد، اما اگر بیمار دارای توده بیشتر از 40 باشد و دکتر سلیمی، چاقی او را از نوع خطرناک تشخیص بدهد، این امکان برای شخص فراهم می گردد که از بیمه تامین اجتماعی استفاده نماید.

بیمه تکمیلی چه میزان از هزینه عمل کوچک کردن معده را می پردازد؟
اسیلو معده از جمله جراحی های گران است که هزینه های فراوانی را به بیمار تحمیل می کند. بنابراین انجام آن برای بیمارانی که تنها از بیمه های پایه استفاده می کنند، خیلی مقرون به صرفه نیست. افراد می توانند برای کاهش هزینه های جاری خود از بیمه‌های تکمیلی اسلیو معده استفاده کنند. لازم به ذکر است، شرکت های مختلفی که در عرصه بیمه تکمیلی فعالیت دارند، برای پرداخت هزینه های عمل، شرایط خاص خود را دارا می باشند.

از آنجا که انجام این عمل بدون استفاده از بیمه تکمیلی هزینه‌ های گزافی دارد، بیمه تکمیلی می تواند به عنوان یک راهکار مطلوب، به میزان زیادی در هزینه های بیمار صرفه جویی کند و این بار سنگین مالی را از دوش بیمارانی که زندگی آن ها به خاطر چاقی مفرط دچار اختلال شده است، بردارد.

قطعا این ممکن است سوال خیلی از عزیزان باشد که بیمه تکمیلی چه میزان از هزینه جراحی اسلیو را پرداخت می کند؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که بیمه‌های تکمیلی اسلیو معده اغلب هزینه های عمل‌ لاغری لاپاراسکوپی را برای افرادی که BMI بدن آن ها بالای 40 باشد را به طور کامل پوشش می‌دهند. زیرا این اشخاص از نظر پزشکی در معرض خطر هستند و شدیدا به جراحی اسلیو معده نیازمند می باشند. لذا با توجه به شرایط خاص این دسته از بیماران، بیمه تکمیلی موظف است که همه هزینه های عمل جراحی و همچنین بستری شدن بیمار را به او پرداخت نماید. در بیمارانی که BMI بدن شخص از ۴۰ پایین تر باشد، در بعضی از شرکت های بیمه تکمیلی، غالبا حدود نیمی از هزینه های مربوط به اسلیو معده پرداخت می شود.

در مورد میزان تعهد بیمه تکمیلی در قبال عمل اسلیو معده در بیمارستان‌های خصوصی کشور، می توان گفت که طبق تعرفه وزارت بهداشت، این جراحی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می گیرد. لذا بیمار باید کلیه مدارک مورد نیاز از قبیل لیست داروهای خریداری شده، همه صورتحساب های بیمارستان، گواهی پزشک جراح و رسید خدمات را به شرکت های بیمه ارائه دهد، تا بتواند از خدمات آن ها استفاده نماید.


کد مطلب: 799783

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/799783/بیمه-تکمیلی-اسلیو-معده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com