پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

مهلت ۳ روزه مجلس به خودروسازان

چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 799728
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از بررسی تأثیر کیفیت خودروی داخلی بر تصادفات جاده‌ای با حضور مسئولان ذیربط در جلسه اخیر این کمیسیون خبر داد.
مهلت ۳ روزه مجلس به خودروسازان
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، روح‌الله نجابت در تشریح جلسه اخیر کمیسیون متبوعش با بیان اینکه این جلسه با دستور بررسی تاثیر کیفیت خودرو داخلی بر تصادفات جاده‌ای، افزایش سرقت و تامین امنیت داخلی خودرو برگزار شد، گفت: این نشست با حضور نمایندگانی از پلیس راهور ناجا، وزارت راه و شهرسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، گروه صنعتی ایران خودرو و سایپا، سازمان ملی استاندارد و کارشناس مرکز پژوهش‌ها برگزار شد.

وی افزود: پس از ارائه گزارش دستگاه‌های مختلف و تولیدکنندگان خودرو‌های داخلی، مصوب شد ضمن مکاتبه با پلیس راهور و نیروی انتظامی، گزارشی کامل از تصادفات جاده‌ای کشور به تفکیک عوامل موثر انسانی، خودرویی، راه و جاده و درصد تقصیر عوامل فوق و آمار سرقت‌های خودرویی براساس فراوانی گروه‌های صنعتی خودرویی داخل و خارج از کشور اخذ شود.

سخنگوی کمیسیون شورا‌های مجلس بیان کرد: هم‌چنین در این خصوص مصوب شد مدیران عامل گروه صنعتی ایران خودرو و سایپا نقشه راه گروه صنعتی خود را در راستای ارتقای کیفیت و رضایت مردم و طرح‌های توسعه کوتاه‌مدت و بلندمدت ظرف مدت ۷۲ ساعت به کمیسیون ارسال کنند.

نجابت بیان کرد:در ادامه وزارت راه و شهرسازی نیز موظف شد آمار و جانمایی نقاط حادثه‌خیز جاده‌های کشور را به همراه گزارش عملکرد، برنامه و راهکار‌های اجرایی وزارتخانه متبوع در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای به کمیسیون ارسال کند.

نماینده شیراز در مجلس درباره تکلیف تعیین شده وزارت صمت نیز اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز ملزم به اعلام سیاست‌های دولت در راستای ارتقای کیفیت خودرو داخلی با راهکار‌ها و برنامه‌های اجرایی مطلوب به این کمیسیون شد.

سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس، اظهار کرد:در نهایت مقرر شد بعد از جمع‌بندی گزارش‌ها، جلسه بعدی کمیسیون به منظور بررسی راهکار‌ها و برنامه‌هایی در راستای ارتقای کیفیت خودرو با حضور وزرای راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، مدیران عامل ایران خودرو و سایپا، پلیس راهور، رئیس سازمان ملی استاندارد برگزار شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باید به مردم ایران پاسخ دهند چرا کار به اینجا کشید اون از قرعه کشی خودرو