کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نمای شیشه ای اسپایدری و کرتین وال پرطرفدارترین نما در ایران

21 ارديبهشت 1401 ساعت 9:53


نمای شیشه ای اسپایدری و کرتین وال از سازه های محبوب در سراسر دنیا است و در کشور ما نیز در دهه های اخیر بسیار کاربرد دارد . در این مقاله قصد داریم به طور مفصل درباره این دو نوع نمای شیشه ای و انواع آنها بپردازیم.

نمای شیشه ای چیست ؟
نمای شیشه ای مانند دیگر نماهای ساختمان مثل سنگ و چوب و سیمان میباشد. که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است و از این نو نماها استقبال زیادی میشود . در گذشته از نمای شیشه ای خیلی استفاده نمیشد و بیشتر از نماهای سنگی و چوبی و سیمانی استفاده میکردند و اون نما ها محبوبیت بیشتری داشتند اما به مرور زمان سلیقه ها به سمت نمای شیشه ای سوق پیدا کرده و این نما در بین مردم و حتی طراحان معمار دارای محبوبیت های زیادی شده است و از این نما زیاد استفاده میشود.

نمای شیشه ای مانند سایر نما ها فضای داخل ساختمان را از فضای خارج ساختمان جدا میکند  و همچنین ساختمان را از محیط بیرون پوشیده میکند و باعث میشود نور مناسبی به داخل ساختمان ورود کند.نمای شیشه ای از نیمه ی دوم قرن بیستم بود که تواسنت خود را ثابت کند و در بازار برای خود جای خوبی را به دست بیاورد. نمای شیشه ای بعد از آن با استقبال زیادی رو به رو شد و از همین رو به علت محبوبیت آن این نما دارای تنوع های بسیار فراوانی شد . این نما اولین بار توسط یه مهندس و معمار المانی اجرا و نصب شد .

نمای شیشه ای اسپایدری و کرتین وال

زمانی که نام نمای شیشه ای به گوش می خورد ساختمان های تجاری آسمان خراش به ذهنتان خطور می کند. این بدان معنی نیست که نمی توان برای ساختمان های مسکونی این نما را ایجاد کرد. این نما ساختمان علاوه بر اینکه ظاهر زیبایی ایجاد می کند منظره خارق العاده ای برای بازدید کنندگان به همراه می آورد. اما این سازه انواع مختلفی دارد که ما در اینجا قصد داریم درباره نمای شیشه ای اسپایدری و کرتین وال صحبت کنیم با ما در ادامه همراه باشید.
 

از چه شیشه ای برای نمای شیشه ای استفاده می شود؟

به طور کلی قیمت شیشه سکوریت نصف قیمت شیشه لمینت است و ارزانتر است.

اما با توجه به ابعاد سازه از شیشه سکوریت یا لمینت استفاده می شود. اما از آنجائیکه دوام شیشه لمینت بیشتر است و در برابر شکستن مقاوم است توصیه به استفاده از شیشه سکوریت نمی شود.

از شیشه سکوریت در پارتیشن شیشه ای با شرایط خاص و استانداردهای مشخص اجرا می شود.

قبل از اجرای نمای شیشه ای مهندس نما باید از سازمان شهرداری شهر مجوز لازم را بگیرد. باید به نکاتی از جمله موارد ذیل توجه کرد:

سازه تحمل نما را داشته باشد.

جنس شیشه مقاوم و مستحکم باشد به طوری که ریزش نکند و به افراد آسیب برساند.

چرا نمای شیشه ای را انتخاب کنید؟

در گذشته شیشه به دلیل استحکام پایین و آسیب پذیر بودن کمتر مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در زمینه صنعت کیفیت شیشه و تنوع آن به مراتب بیشتر شده است. به همین دلیل امروزه معماران و طراحان از نمای شیشه ای بیشتر در ساختمان های اداری ، تجاری استفاده می کنند زیرا :  
انواع نمای شیشه ای
  1. نمای شیشه ای اسپایدری
اسپایدری به نمای شیشه ای گفته می شود که شیشه توسط اتصالات نقطه ای به سازه ساختمان متصل می شود. علت نامگذاری آن همانطور که از نامش پیداست (عنکبوت) شیشه ها به صورت موزاییکی یا شبکه بر روی محور و یراق اتصال دهنده نصب می شود. از آنجائیکه این نوع شیشه بدون فریم می باشد نمای زیبایی به ساختمان می دهد.

نمای شیشه ای اسپایدری، نمای شیشه ای خود ایستا است که به صورت نقطه ای به سازه متصل می شود. خود ایستا یعنی باری را به ساختمان وارد نمی کند بلکه بار را به سازه وارد می کند. این نماها به صورت پیچ و مهره با جوش بهم متصل می شود. تا در اثر بروز حوادثی مانند بادهای تند و طوفان، زلزله، شیشه دچار شکستگی نشود. در اثر بروز این حوادث، سازه فضایی برای حرکت به صورت عرضی و طولی دارند و این حرکت از شکستگی شیشه جلوگیری می کند.

 

قیمت نمای شیشه ای اسپایدری

قیمت نمای شیشه ای اسپایدری نسبت به نوع آن و ابعاد ساختمان، نوع متریال به کار رفته متفاوت می باشد.
  1. نمای شیشه ای کرتین وال
نمای مدرن یکی از نمای های شیشه ای میباشد که بسیار مدرن و شیک است . که با ترکیب های پروفیل های آلومینیومی به عنوان سازه اصلی و لاستیک های برای اب بندی و هوا بندی با اتصال های نصب میباشد که بسیار کاربردی و محبوب است . این نما دارای مزیت های بسیار زیادی است . تولید این نما  صنعتی بوده و جزء جذاب ترین و زیبا ترین و مدرن ترین نمای شیشه ای به حساب می اید که دارای محبوبیت بسیار زیادی است و اولین بار توسط مهندس معمار المانی به طراحی و اجرا درامد.

معمولا وقتی صحبت از نمای شیشه ای می شود، بیشتر نمای کرتین وال به ذهن ها خطور می کند. کرتین وال در لغت به معنای دیوار پرده ای است. کرتین وال نوعی سازه خودایستا است بدین معنی که در عین استحکام از شفافیت برخوردار است. در داخل این زیبایی باید استحکام وجود داشته باشد.


کد مطلب: 799717

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/799717/نمای-شیشه-اسپایدری-کرتین-وال-پرطرفدارترین-نما-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com