کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حادثه فروگاه بن گوریون حمله سایبری از آب در آمد

21 ارديبهشت 1401 ساعت 6:26

غائله فرودگاه بن گوریون که منجر به لغو پرواز هواپیمای ترکیش ایر شد و بلوای بزرگی در این فرودگاه به وجود آورد، کلا یک اقدام هکری بود که چند نفر آن را از داخل هواپیما انجام داده‌اند.


به گزارش جهان نیوز، رسانه‌های عبری زبان از جمله صفحه ارتش رژیم صهیونیستی در فضای مجازی در توصیف این حادثه نوشتند، در اقدامی که صرفا در اسرائیل امکان وقوع دارد، مسافران پرواز شرکت ترکیه ای Anadolu Jet که از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو قصد عزیمت به ترکیه را داشتند، در حین آمادگی برای پرواز تصاویری را از انفجار و سقوط هواپیماهای مختلف را بر روی تلفن‌های همراه خود دریافت کردند.

رسیدن این تصاویر به تلفن‌های همراه مسافران موجی از وحشت را در میان آنها به وجود آورد به نحوی که خلبان را مجبور کرد تا به جای پرواز مجددا به محل استقرار هواپیما بازگشته و مسافران هم به سالن ترانزیت عودت داده شوند.

به گفته مسئولین امنیتی فرودگاه، کارشناسان در حال بررسی علت انتشار تصاویر و فیلم‌های مربوط به هواپیماهای منهدم شده در تلفن‌های همراه مسافران هستند اما تصور می‌کنند این تصاویر از طریق ویژگی AirDrop که در تلفن‌های آیفون موجود است میان مسافران منتشر شده باشد و در این رابطه چند نفر هم برای بازجویی فراخوانده شده‌اند.

رسانه‌های صهیونیستی تاکید کردند به دلیل رعب ووحشتی که در میان مسافران به وجود آمده، تا زمان عادی شدن اوضاع این پرواز انجام نخواهد گرفت.


کد مطلب: 799691

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/799691/حادثه-فروگاه-بن-گوریون-حمله-سایبری-آب-آمد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com