کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بهترین سرور اختصاصی آلمان لینوکس و ویندوز

20 ارديبهشت 1401 ساعت 9:58

سرعت و قدرت سایت‌ های اینترنتی به عوامل مختلفی بستگی دارد که هاست، یکی از مهمترین آن‌ها است. منظور از هاست، فضایی است که برای ذخیره‌سازی اطلاعات مربوط به سایت‌ها استفاده می‌شود.


سرعت و قدرت سایت‌ های اینترنتی به عوامل مختلفی بستگی دارد که هاست، یکی از مهمترین آن‌ها است. منظور از هاست، فضایی است که برای ذخیره‌سازی اطلاعات مربوط به سایت‌ها استفاده می‌شود. چنین فضایی می‌تواند بخشی از یک سرور اختصاصی باشد؛ که به صورت اشتراکی در اختیار چندین سایت کوچک قرار گرفته است. ولی اگر سایت شما بزرگ بوده و به منابعی اختصاصی نیاز داشته باشید، باید از سرور‌های مجازی یا اختصاصی استفاده کنید. برای مثال سایت هایی که مخاطبین بین المللی دارند اغلب از سرور اختصاصی آلمان استفاده می کنند.

سایت‌ هایی که مخاطبان بین‌المللی دارند، باید سرور اختصاصی خود را از دیتاسنتر‌های خارجی انتخاب کنند. سرور اختصاصی آلمان، گزینه‌ ای مناسب برای چنین سایت‌هایی است. در ادامه راجع به این نوع از سرویس میزبانی و ویژگی‌ های آن توضیح خواهیم داد.

سرور اختصاصی آلمان چیست؟

اینکه سرور اختصاصی (dedicated server) چیست و چرا از پسوند کشور‌ها برای نامگذاری آن‌ها استفاده می‌شود، بستگی به موقعیت دیتاسنتر دارد. دیتاسنتر یا مرکز داده، مکانی فیزیکی برای نگهداری کامپیوتر‌های بزرگ با منابع سخت‌افزاری قوی است.

این کامپیوتر‌های دقیقاً همان سرور‌هایی هستند که از امکانات آن‌ها، برای میزبانی سایت‌های اینترنتی استفاده می‌شود. اگر سایت شما در ابتدای مسیر باشد، می‌توان بخشی از منابع سرور را در قالب هاست اشتراکی و یا سرور مجازی بکار گرفت.

اما سازمان‌ ها و نهاد‌های دولتی که با حجم زیادی از اطلاعات طرف هستند، به سرور‌های کاملاً اختصاصی برای میزبانی سایت خود نیاز خواهند داشت. چون این سایت‌ ها باید امنیت و فضای لازم برای ذخیره اطلاعات کاربران خود را داشته باشند.

پس منظور از سرور اختصاصی آلمان، سروری با منابع سخت افزاری مشخص است که دیتاسنتر آن در کشور آلمان قرار دارد. این نوع از سرویس توسط شرکت‌های هاستینگ ایرانی و در قالب پلن‌های مختلف به مشتریان ارائه می‌شود.
نمونه عالی از چنین سرویسی، در شرکت سرور پارس و با میزبانی دیتاسنتر Hetzner آلمان ارائه می‌شود. قیمت این سرویس در مقایسه با رقبا بسیار مناسب است و ارتباط شبکه بسیار پایداری دارد. اما شاید برای شما سؤال باشد که چرا باید از یک سرور اختصاصی خارجی استفاده کرد؟

کاربرد سرور اختصاصی آلمان

در جهان امروزی و با گسترش اینترنت، هیچ محدودیتی در ارتباطات بین افراد وجود ندارد. یعنی افراد می‌توانند بدون در نظر گرفتن مرز‌های جغرافیایی، با یکدیگر معامله کرده و حضوری فعال در بازار‌های جهانی داشته باشند. بازار‌های بورس جهانی، بازار ارز‌های دیجیتال، معاملات فارکس و غیره چندین نمونه از بستر‌های بین‌ المللی برای معاملات هستند.
 اما بحث‌های تحریم کشور، باعث ایجاد یک سری مشکل برای کاربران ایرانی شده است. یعنی کاربران ایرانی اجازه فعالیت و استفاده از امکانات برخی سایت‌های خارجی مانند صرافی بایننس را ندارند.

برای حل این مشکل، باید از یک آی پی خارجی استفاده کرد. یک روش غیر اصولی برای تغییر آی پی، استفاده از فیلترشکن است. که البته به هیچ وجه آن را توصیه نمی‌کنیم. چون با هر بار وصل شدن از طریق فیلترشکن، آی پی کشور شما تغییر می‌کند و این موضوع باعث مسدود شدن حساب کاربری شما در صرافی خواهد شد.

اما با اجاره سرور اختصاصی آلمان می‌توان تمامی این فعالیت‌ها را با یک آی پی ثابت از کشور آلمان انجام داد. مثلاً شرکت سرور پارس به مشتریان سرور اختصاصی آلمان خود، یک آی پی اختصاصی می‌دهد. که البته اماکن افزایش تعداد این آی پی‌ها تا ۳۲ عدد هم وجود دارد. چون شاید به چندین آی پی ثابت برای کارکنان سایت خود نیاز داشته باشید.

دلیل بعدی شاید بخاطر موقعیت مخاطبان سایت شما باشد. مثلاً شاید سایت شما متعلق به یک آژانس مسافرتی بین‌المللی بوده و لازم است که کاربران سایت شما، از خارج از کشور هم، دسترسی آسان و سریعی به خدمات سایت داشته باشند.

پس برای راحتی کاربران خارجی سایت و ایجاد چنین بستری، بهتر است که میزبانی سایت خود را از دیتاسنتر کشور‌های اروپایی مانند آلمان تهیه کنیم. زیرا محل قرارگیری دیتاسنتر سرور اختصاصی آلمان نسبت به سرورهای آمریکا و کانادا، به ایران نزدیک تر است. این موضوع باعث کاهش پینگ تایم یا همان زمان ارسال و دریافت اطلاعات از سرور خواهد شد.

ویژگی‌های سرور اختصاصی آلمان

یکی از مهمترین خصوصیات این سرویس، اختصاصی بودن منابع است. این منابع شامل رم، فضای ذخیره‌ سازی، پردازنده و غیره است. مثلاً زمانی که یک پلن سرور اختصاصی آلمان را از سرور پارس تهیه می‌کنید، این شرکت یک پنل قدرتمند در اختیار شما می‌گذارد تا منابع موجود را مدیریت کنید. سرور پارس حتی برای انتخاب نوع سیستم عامل مورد نیاز برای سرور، به مشتریان این اجازه را می‌دهد تا از بین لینوکس و یا ویندوز، یکی را انتخاب کنند. پس حریم خصوصی، مهمترین ویژگی سرور اختصاصی آلمان است.

تمامی دسترسی‌ های لازم برای مدیریت منابع، از طریق کنترل پنل میسر خواهد بود. یعنی مشتری می‌تواند هر نرم‌ افزاری که لازم داشته باشد را، بر روی سیستم نصب کند. همچنین امکان استفاده از تمامی پورت‌های سرور اختصاصی آلمان سرور پارس، بدون محدودیت وجود دارد.

موضوع بعدی مربوط به امنیت اطلاعات ذخیره شده در این میزبانی‌ها است. موضوعی که اهمیت آن برای سایت‌ های بزرگ و سازمانی، بیشتر از سایت‌ های کوچک است. چون تمامی منابع در اختیار یک سایت یا فرد مشخص قرار دارد و کس دیگری نمی‌تواند از آن‌ها برای سایت خود استفاده کند.
سرور اختصاصی آلمان یک نوع سرویس میزبانی است که دیتاسنتر آن در کشور‌های اروپایی قرار دارد. پس طبیعی است که هزینه استفاده از امکانات این سرویس، وابسته به نرخ ارز باشد. البته فاکتور‌های دیگری مانند میزان منابع درخواستی توسط مشتری و موقعیت دیتاسنتر هم در تعیین قیمت نهایی این سرویس، تأثیر دارد.

اما سرور پارس چندین پلن با منابع متفاوت دارد تا مشتری متناسب با نیاز خود، یکی از آن‌ها را خریداری کند. موضوعی که در نهایت به نفع مشتری بوده و باعث کاهش هزینه‌های مدیریت سایت می‌شود. برای مشاهده پلن های سرور آلمان به وب سایت سرور پارس  مراجعه کنید.


کد مطلب: 799621

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/799621/بهترین-سرور-اختصاصی-آلمان-لینوکس-ویندوز

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com