کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضویت کره جنوبی در گروه سایبری ناتو

20 ارديبهشت 1401 ساعت 3:22

آژانس اطلاعاتی کره جنوبی اعلام کرد این کشور در گروه دفاع سایبری پیمان آتلانتیک شمالی عضو شده است.


به گزارش جهان نیوز، کره جنوبی روز دوشنبه مراسمی را در کشور استونی بابت عضویت در گروه سایبری پیمان آتلانتیک شمالی برگزار گرد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» آژانس اطلاعاتی کره جنوبی بعد از ظهر دوشنبه اعلام کرد که این مراسم روز پنجشنبه هفته گذشته برگزار شده و طی آن سرویس اطلاعات ملی این کشور رسماً در گروه سایبری ناتو عضویت پیدا کرد.

این خبرگزاری به نقل از یک مقام سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی تصریح کرد که عضویت در این گروه به معنای عضویت در پیمان ناتو نیست.

مدیر مرکز سایبری کره جنوبی اعلام کرد، این کشور در کنار کانادا و لوکزامبورگ اعضای جدید این گروه شده‌اند و با دیگر کشورهای عضو در تمرینات دفاع سایبری و تحقیق درباره نحوه پاسخ به تهدیدات سایبری شرکت خواهند داشت.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، کره جنوبی اولین کشور آسیایی و غیر عضو ناتو است که در گروه دفاع سایبری ناتو عضویت پیدا می‌کند.

مرکز دفاع سایبری ناتو از سال ۲۰۰۸ و برای پاسخ دادن به حملات سایبری ادعایی از سوی روسیه تشکیل شده است.

روسیه و کشورهای غربی طی سال‌های گذشته بارها یکدیگر را به انجام حملات سایبری علیه یکدیگر متهم کرده‌اند. «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته  درباره احتمال وقوع حمله سایبری گسترده روسیه به این کشور در روزهای آینده هشدار داد.

در همین حال چندی پیش «جان میلر» معاون کمیسیونر اطلاعات و مبارزه با تروریسم پلیس شهر نیویورک اعلام کرد سطح تهدیدات علیه این شهر و زیرساخت‌های حیاتی آن همواره بالا است اما با توجه به افزایش تنش‌ها پیرامون درگیری‌های اوکراین، این تهدیدات افزایش یافته‌اند.

علاوه بر این «جیسون هیلی» مدیر سابق حفاظت سایبری کاخ سفید گفته است: «هرچه روسیه بیشتر از بخش اقتصادی جهان و بازارهای انرژی و حتی خود اینترنت محروم شود، از بازگشت اثرات اقدام علیه آن‌ها ترس کمتری خواهد داشت. هنگامی که ما آن‌ها را از بازی بیرون می‌کنیم چرا کل میز بازی را واژگون نکنند؟»


کد مطلب: 799589

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/799589/عضویت-کره-جنوبی-گروه-سایبری-ناتو

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com