کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رسانه‌های اسرائیلی:

بِنِت می‌داند پایان کابینه‌اش فرا رسیده است

20 ارديبهشت 1401 ساعت 1:19

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که ارزیابی نخست وزیر این رژیم حاکی از آن است که کابینه‌اش تنها چند هفته دیگر دوام خواهد آورد.


به گزارش جهان نیوز، شبکه خبری المیادین گزارش داد که رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر داده‌اند که ارزیابی «نفتالی بنت» نخست وزیر این رژیم حاکی از آن است که کابینه‌اش تا چند هفته دیگر به پایان خود می‌رسد و برنامه ریزی خود را برای کارزار انتخاباتی آغاز کرده است. 

در شرایطی که بنیامین نتانیاهو در حال فشار بر اعضای راست‌گرای کنست (پارلمان این رژیم) به ویژه از احزاب «یامینا» برای جدایی از کابینه ائتلافی هستند، یک هم حزبی «منصور عباس» رهبر حزب «فهرست متحد عربی» از او خواست به ائتلاف با کابینه نفتالی بنت نخست‌وزیر و یائیر لاپید نخست‌وزیر گردشی این رژیم پایان دهد.

روزنامه «تایمز اسرائیل» اخیرا گزارشی درباره وضعیت شکننده جاری کابینه این رژیم به نخست‌وزیری نفتالی بنت رهبر حزب یامینا پرداخت و از افزایش فشار بر منصور عباس برای کنار گذاشتن ائتلاف خود با این کابینه خبر داد.

تشدید فشار بر منصور عباس در شرایطی انجام شده که در پی تداوم تجاوز نظامیان رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان افراطی به مسجدالاقصی و درگیری با فلسطینی‌ها در صحن‌های مختلف آن، حزب «فهرست متحد عربی» ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین ماه) مشارکت خود را در کابینه این رژیم به تعلیق درآورده است.

 این حزب که دارای چهار کرسی در کنست است، پیشتر اعلام کرده بود که مشارکت خود را در کابینه به حالت تعلیق درآورده و در صورت تداوم اقدامات خودسرانه کابینه کنونی در بیت‌المقدس، اقدام به استعفای جمعی خواهد کرد.

تعلیق مشارکت «فهرست متحد عربی» در کابینه ۱۲ روز بعد از آن صورت گرفت که کابینه نفتالی بنت و یائیر لاپید با استعفای «عیدیت سیلمان» عضو راست‌گرای کنست از ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی، در آستانه فروپاشی قرار گرفت و اکثریت خود را در کنست از دست داد. 

کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی متشکل از احزاب راست‌گرا، چپ‌گرا و میانه‌رو است و حتی پیش از استعفای سیلمان دارای اکثریتی شکننده‌ بود و از مجموع ۱۲۰ رأی در کنست، تنها ۶۱ رأی داشت که با استعفای سیلمان این میزان به ۶۰ رأی رسید تا دیگر نتواند قانونی در پارلمان رژیم صهیونیستی ارائه کند. البته با این استعفاء، کابینه ائتلافی می‌تواند باقی بماند، مشروط به این‌که، استعفاهای جدیدی رقم نخورد.


کد مطلب: 799587

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/799587/ب-ن-ت-می-داند-پایان-کابینه-اش-فرا-رسیده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com