شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

۹ اشتباه که در هنگام سفارش انلاین غذا نباید مرتکب شوید

دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب: 799569
  
سفارش آنلاین غذا
 
گاهی در فرایند سفارش آنلاین غذا و تحویل آن از پیک، اشتباهاتی مرتکب می‌شویم که شاید حتی متوجهش هم نباشیم. برخی از اشتباهاتی که باید از آنها اجتناب کنید، مربوط به توجه به تغذیه‌تان است و برخی دیگر به نحوه تعامل شما با تحویل‌دهنده برمی گردد. در این قسمت از مقاله درباره اشتباهات رایج در هنگام سفارش آنلاین غذا صحبت می‌کنیم و برای هر یک راه‌حلی ارائه می‌کنیم.

۱. تحویل وجه نقد به پیک سفارش آنلاین غذا

یکی از کارهای اشتباهی که ممکن است بارها هم انجامش داده باشید، پرداخت هزینه غذا با وجه نقد است. فردی که قرار است غذا را از او تحویل بگیرید، احتمالا روزانه با افراد زیادی در ارتباط است و این موضوع در شرایطی که ما باید فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنیم، مهم‌تر از هر زمان دیگر است. از طرف دیگر، پولی که قرار است به تحویل‌‌دهنده غذا بدهید هم ممکن است آلوده باشد و او را در معرض بیماری قرار دهد. پس هر طور که به موضوع نگاه کنید، پرداخت هزینه غذا با وجه نقد اشتباه است.

راه‌حل: بهتر است هنگام سفارش و قبل از اینکه غذا را تحویل بگیرید، هزینه آن را به‌صورت آنلاین پرداخت کنید.

۲. نشستن دست‌ها قبل از غذاخوردن

ممکن است با خودتان بگویید «من که برای تهیه غذا از خانه خارج نشدم، پس لازم نیست دست‌هایم را بشویم.» اما این تفکر اشتباهی است. شستن دست‌ها قبل از غذاخوردن بخش مهمی از بهداشت روزمره است که هرگز نباید نادیده گرفته شود، به‌ویژه در طول همه‌گیری ویروس کرونا.

راه‌حل: دست‌هایتان را حداقل به‌مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید و سپس آنها را با یک حوله یا دستمال تمیز پاک کنید.

۳. قرار دادن کیسه‌ غذاها روی پیشخوان

اگرچه در حال حاضر هیچ هشداری از FDA یا CDC در مورد احتمال ابتلا به ویروس کرونا از طریق آلودگی ثانویه وجود ندارد، برخی گزارش‌ها نشان داده‌اند ممکن است ویروس بتواند ساعت‌ها روی سطوح خاصی زنده بماند.

راه‌حل: ظروف غذا را از کیسه یا پلاستیک بیرون بیاورید و روی دستمال کاغذی قرار دهید تا در تماس مستقیم با سطوح خانه‌تان قرار نگیرند. غذا را در بشقاب بکشید و سپس ظروف و پلاستیک را دور بریزید.

۴. ماندن باقی‌مانده غذا بیرون از یخچال

غذاهای فاسدشدنی مانند باقی‌مانده غذایی که سفارش داده‌اید، نباید بیش از ۲ ساعت در دمای اتاق بمانند و باید به یخچال منتقل شوند. بسیاری از ما بعد از اتمام غذا و پرشدن معده، میز را به همان صورت رها می‌کنیم و تمیز کردن میز و انتقال غذا به یخچال را به بعد موکول می‌کنیم.

راه‌حل: خودتان را عادت بدهید که بعد از کشیدن غذا درون بشقاب، باقی‌مانده آن را در یخچال بگذارید. این کار علاوه بر حفظ ایمنی مواد غذایی، راه خوبی برای جلوگیری از پرخوری است.

۵. غذاخوردن درون ظرف رستوران
وقتی غذا را درون همان ظرفی که تحویل گرفته‌اید می‌خورید، این کار به مغز شما سیگنال می‌دهد که سهم غذایی که می‌توانید بخورید نامحدود است. این همان چیزی است که می‌تواند منجر به پرخوری شود و باعث شود دو یا سه برابر کالری موردنیازتان را دریافت کنید.

راه‌حل: حتی هنگام سفارش غذا از بیرون، میز بچینید و غذای خودتان و اعضای خانواده را درون بشقاب‌های خودتان سرو کنید.

۶.  سفارش آنلاین غذا بیش از میزان نیاز
حتما برای شما هم اتفاق افتاده که موقع تحویل غذا متوجه می‌شوید غذای زیادی سفارش داده‌اید. طبیعتا وقتی خودمان آشپزی می‌کنیم می‌توانیم سهم‌های مواد غذایی را به‌درستی و به‌اندازه تعیین کنیم، اما گاهی فراموش می‌کنیم که هر سهم غذا در رستوران چقدر می‌تواند بزرگ‌تر باشد.

راه‌حل: در این شرایط هرگز باقی‌مانده غذا را دور نریزید یا سعی نکنید با پرخوری آن را تمام کنید. به اندازه سهم همیشگی غذا درون بشقاب بکشید و باقی‌مانده آن را در یخچال بگذارید.

۷. نادیده‌گرفتن غذاهای گیاهی

بسیاری از افراد فکر می‌کنند برای سفارش غذا حتما باید غذاهای چرب مانند همبرگر، پیتزا و مرغ سرخ‌شده را انتخاب کنند و غذاهای گیاهی اغلب نادیده گرفته می‌شوند. ناگفته نماند که غذاهای گیاهی معمولا طعم‌های منحصربه‌فرد، تکنیک‌های خوشمزه آشپزی و قیمت پایین‌تری دارند. با انتخاب و سفارش گزینه‌های گیاهی مواد مغذی بیشتری دریافت می‌کنید و غذای سالم‌تری می‌خورید.

راه‌حل: اگر تا به حال غذای گیاهی سفارش نداده‌اید، برای اولین بار آن را امتحان کنید و از چشیدن طعمی جدید و لذیذ لذت ببرید.

۸. فراموش‌کردن سفارش سالاد و سبزیجات هنگام سفارش آنلاین غذا

سالاد و سبزیجات مختلف، مواد مغذی مهم مانند فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هایی را فراهم می‌کنند که می‌تواند زودتر شما را سیر کرده و سلامت و روحیه‌تان را تقویت کند. اما متأسفانه این گروه مفید از مواد غذایی معمولا هنگام سفارش غذا فراموش می‌شوند.

راه‌حل: دفعه بعد که تصمیم گرفتید غذا سفارش بدهید، سالاد و سبزیجات را هم به سفارشتان اضافه کنید. سالادی رنگارنگ و مملو از سبزیجات ترد، لذت غذای شما را دوچندان خواهد کرد.

۹. استرس ‌گرفتن به‌ جای احتیاط ‌کردن
بسیاری از ما در مورد انتقال احتمالی میکروب‌ها از بسته‌بندی‌های غذا نگران هستیم و ممکن است سفارش غذا از بیرون باعث استرس‌مان شود. استرس روزانه می‌تواند سیستم ایمنی بدن را سرکوب کرده و مبارزه با بیماری‌ها را برای بدن دشوارتر کند.

راه‌حل: اطلاعات‌تان را از منابع متخصص و معتبر دریافت کنید. به‌گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، سازمان غذا و دارو و انجمن صنایع غذایی، در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر اینکه بسته‌بندی مواد غذایی یا مسیر احتمالی رسیدن غذا به شما باعث انتقال ویروس شود، وجود ندارد. سعی کنید استرس را کنار بگذارید و فقط موارد احتیاطی که در این مقاله گفتیم، مانند سرو غذا در بشقاب و شستن دست‌ها قبل از غذاخوردن را رعایت کنید.

سخن پایانی

سفارش غذا از اسنپ فود علاوه بر تنوع زیادی که دارد، سریع هم هست. البته در هر زمینه‌ای ممکن است اشتباهاتی پیش بیاید. در زمینه سفارش غذا انلاین این ۹ اشتباه رایج را تکرار نکنید تا از لذت تهیه بی‌دردسر غذای دلخواهتان و میل‌کردن آن کاسته نشود.
https://snapp.ir/online-food-delivery/
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *