کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزارت نفت تعطیلی پمپ بنزین‌ها را تکذیب کرد

19 ارديبهشت 1401 ساعت 14:55

انتشار مطلبی تحلیلی در خصوص تعطیلی پمپ‌بنزین‌ها، که منجر به شکل گیری شایعه گرانی بنزین شده بود، توسط وزارت نفت تکذیب شد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مرکز مقابله با شایعات سایبری سازمان سراج، اخیراً روزنامه جهان صنعت در یک گزارش تحلیلی، مطلبی را منتشر کرده که در آن رئیس هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی جایگاه داران عرضه سوخت، ادعا کرده شصت درصد جایگاه های عرضه سوخت کشور به دلیل مشکلات مالی در استانه تعطیلی و ورشکستگی قرار دارند؛ مطلبی که البته به دلیل دربرگیری بالای موضوع موجب بازتاب آن در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی شد.

 در این مطلب همایون صالحی، رئیس هیئت مدیره جایگاه داران عرضه سوخت، گفته است: افزایش قیمت ارز موجب شد، جایگاه‌داران با تورم بیش از ششصد درصدی مواجه شوند که این موضوع برای جایگاه‌های CNG بسیار بیشتر بوده است.
 


 
وی با بیان اینکه به زودی بسیاری از جایگاه‌ها تعطیل می‌شوند، گفت: اگر تا الان جایگاه‌ها فعالیت می‌کنند، به دلیل سرمایه‌گذاری است که انجام داده‌اند.حتی برخی‌ها حاضرند تغییر کاربری دهند. در همین تهران اگر در زمین جایگاه سوخت برج ساخته شود، سودش بیشتر از زیانی است که جایگاه هر روز متقبل می‌شود.

* اغلب جایگاه‌های عرضه سوخت زیان ده نیستند
در واکنش به این مطلب روزنامه جهان صنعت، علی فروزنده، سرپرست روابط عمومی وزارت نفت، در گفت‌وگوی اختصاصی با مرکز مقابله با شایعات سایبری سازمان سراج، ضمن تکذیب این مطلب گفت: چنین ادعایی به هیچ وجه صحت ندارد؛ بعضی جایگاه‌ها ممکن است در بعضی مقاطع با زیان مواجه شوند، ولی  در حال حاضر که مصرف سوخت بالا رفته اغلب جایگاه‌های عرضه سوخت زیان ده نیستند.

* منظور از زیان‌دهی جایگاه‌داران سود کم است
سرپرست روابط عمومی وزارت نفت در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه مشکلات جایگاه داران در حال بررسی است، بیان کرد: در حین بررسی‌ها اگر واقعاً جایگاهی وارد جریان زیان دهی شود تصمیماتی اتخاذ خواهد شد که از این مساله جلوگیری شود.

وی افزود: اغلب جایگاه‌داران وقتی ادعا می‌کنند در حال زیان دیدن هستند، منظورشان سود کم است.

* جامعه را نگران نکنید
به گزارش مرکز مقابله با شایعات سایبری، با توجه به آغاز حذف ارز ترجیحی و تغییرات در ساختار بودجه و همچنین آزادسازی قیمت‌ها، به دلیل اینکه اولاً هنوز آثار این اقدامات به طور کامل روشن نیست و در ثانی طرح دولت نیز به طور کامل پیاده‌سازی نشده است، به نظر می‌رسد انتشار این تحلیل‌ها که بدون استناد به داده یا سند بوده، صرفاً موجب نگرانی و تشویش جامعه خواهد شد و نتیجه جز داغ شدن بازار شایعه نخواهد داشت.


کد مطلب: 799548

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/799548/وزارت-نفت-تعطیلی-پمپ-بنزین-ها-تکذیب

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com