پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۳

هدفمندی یارانه‌ها نباید از نان شروع می‌شد

دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 799522
هر تصمیمی باید به صورت مفصل و با دلایل برای مردم توضیح داده شود و اذهان آنها برای آنچه در حال وقوع است آماده باشد.
هدفمندی یارانه‌ها نباید از نان شروع می‌شد
به گزارش جهان نيوز، کیومرث سرمدی واله عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر، در رابطه با هدفمندسازی یارانه‌ها و تصمیمات اخیر درباره حذف ارز ترجیحی گفت: پیش از دولت سیزدهم هدفمند کردن یارانه‌ها، به علت عدم نظارت به هدف نخورد و ناموفق بود و در رانت و فسادی که ایجاد شد نیز هیچ شکی نیست. ریشه این مشکلات نیز فقدان نظارت دقیق و عدم بهره‌مندی از نهادها و سازمان‌های نظارتی بود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر دولت سیزدهم به اصلاح این وضعیت مصمم است، اما انتقاد و اشکالی که وجود دارد، عدم اقناع عمومی است. هر تصمیمی باید به صورت مفصل و با دلایل برای مردم توضیح داده شود و اذهان آنها برای آنچه در حال وقوع است آماده باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از طرف دیگر اینکه هدفمند کردن یارانه‌ها با نان و آرد آغاز شد نیز مورد انتقاد است چرا که بسیاری از اقشار کم درآمد قوت غالبشان نان است. در چنین شرایطی حتی اگر آغاز این مسیر از یک کالاهای اساسی مردم ضرورت داشت، دولت باید پیش از اجرا هم مردم را اقناع می‌کرد هم نهادهای نظارتی را برای اقدامات لازم فعال می‌کرد.

سرمدی واله در پایان خاطرنشان کرد: از طرف دیگر باید مابه‌التفاوت قیمت‌های جدید پرداختی مردم و قیمت قبل از اعمال هدفمندی یارانه‌ها، با بررسی دقیق محاسبه می‌شد و از طریق کارت‌های الکترونیکی یا هر راه دیگری در اختیار مردم قرار می‌گرفت تا جامعه برای تأمین کالای اساسی سفره خود با مشکل مواجه نشود و به آنها فشار نیاید.

نهایتا نحوه ارائه این مابه‌التفاوت به مردم باید هرچه سریع‌تر مشخص شود.
برچسب ها: یارانه نان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
از هر جای دیگه هم شروع میشد میگفتن چرا از اونجا شروع شد
Iran, Islamic Republic of
ان شالله روزی بیاد که یارانه همه چیز قطع بشه و همه چیز قیمتش واقعی بشه . اینجوری هر کسی بیشتر مصرف میکنه بیشتر هم هزینه اش رو میده مثل تمام کشورهای قدرتمند اقتصادی و اینهمه یارانه سوخت و اقلام خوراکی، صرف امور اجتماعی و درمان و ناوگان عمومی و مراکز علمی و تفریحی بشه
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه که بالای 60 میلیون سفر در روزهای تعطیلات عید فطر ثبت میشه و یعنی دو سوم مردم ایران رفتن مسافرت و عشق و حال و جوجه و خرجهای میلیونی و بعدا نگران گرون شدن بسته ماکارونی 14000 تومنی به 17500 تومنی هستند؟ خواهشا اون دو سوم که همیشه در سفر و عشق و حال هستند حداقل ساکت باشن تا یه فکری به حال اون یک سوم بقیه بشه