پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۶

آیت الله رئیسی: آینده منطقه را مقاومت ملت‌ها و نه میز مذاکره، رقم می‌زند/ اراده جدی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای همکاری‌های اقتصادی و تجاری با سوریه/ قدردانی بشار اسد از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران و اعلام آمادگی برای تقویت و گسترش همکاری‌های اقتصادی

يکشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب: 799464
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مقاومت ملت سوریه درمقابله با تروریسم و تکفیر ستودنی است، اظهار داشت: آنچه آینده منطقه و فلسطین را رقم می‌زند، میزهای مذاکره و قراردادهایی مثل «اسلو» و «کمپ دیوید» و «معامله قرن» نیست، بلکه مقاومت ملت‌ها تعیین‌کننده، نظم جدید منطقه‌ای است.
در دیدار رئیسی و بشار اسد چه مسائلی مطرح شد؟
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پیش ازظهر امروز، یکشنبه در دیدار «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه اظهار داشت: آنچه امروز در پهنه غرب آسیا شاهد آن هستیم، تحقق پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب مبنی بر نتیجه بخش بودن مقاومت ملت‌ها در برابر سلطه‌گران و متجاوزین است.

رئیس جمهور ضمن گرامیداشت یاد شهدای مقاومت از سوریه و ایران، از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی و تقدیر از مجاهدات مبارزین جهان اسلام بر ضد تروریسم، گفت: شما همچون پدرتان یکی از چهره‌های جبهه مقاومت هستید.

رئیسی در ادامه با یادآوری تحولات سیاسی و امنیتی دهه اخیر در منطقه تاکید کرد: مجاهدان مقاومت ثابت کردند که قدرتی قابل اتکا برای برقراری ثبات و امنیت در منطقه از جمله در سوریه هستند.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم احترام تمامی کشور‌ها به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، گفت: زمانی که بعضی سران عرب و غیر عرب منطقه بر سر زمان سقوط حکومت سوریه شرط بندی می‌کردند، ایران در کنار ملت و دولت سوریه ایستاد.

آیت الله رئیسی خاطر نشان کرد: مجاهدت ارتش و نیرو‌های دفاع وطنی سوریه و رزمندگان مقاومت اسلامی در منطقه بخصوص حزب الله قهرمان، نقش اساسی در خشکاندن ریشه‌های قدرت نظامی داعش و سایر گروه‌های تروریستی که تهدیدی برای امنیت کل منطقه بودند، داشت.

رئیسی با ابراز تاسف از اینکه هنوز بخش‌های مهمی از خاک سوریه در اشغال نیرو‌های خارجی قرار دارد، افزود: باید تمامی سرزمین سوریه از لوث اشغالگران خارجی آزاد شود. این اشغال نباید مشمول مرور زمان شود و نیرو‌های اشغالگر و مزدوران آن‌ها باید بیرون رانده شوند.

رئیس جمهور با اشاره به تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید کرد: تهدیدات رژیم صهیونیستی در منطقه را باید با تقویت و تنوع معادلات بازدارندگی مورد توجه قرار داد.

رئیسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به لزوم تقویت همکاری و هماهنگی بین دو کشور تاکید کرد: اراده و تمایل جدی جمهوری اسلامی ایران ارتقای سطح همکاری‌ها و روابط با دمشق بخصوص درحوزه‌های اقتصادی و تجاری است و این مسئله یکی از اولویت‌های جدی دولت را تشکیل می‌دهد.

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار با اشاره به اینکه کشورش آماده هماهنگی و همکاری‌های گسترده‌تر با ایران در عرصه‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی است بر نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه تاکید کرد و اظهار داشت: در سال‌های مقاومت و مقابله با تجاوز غربی و تکفیری، ایران تنها کشوری بود که از ابتدا کنارمان ایستاد.
بشار اسد روابط سوریه و ایران را استراتژیک دانست و تصریح کرد: تحولات منطقه پس از یک دهه جنگ علیه محور مقاومت، نشان داد که استقامت اثرگذار و نتیجه بخش است.

رئیس جمهور سوریه با تاکید بر اینکه شاهد فروپاشی نقش آفرینی آمریکا در منطقه هستیم، خاطر نشان کرد: ما اثبات کردیم که با همکاری نزدیک کشور‌های منطقه با یکدیگر می‌توان در برابر آمریکا و سلطه‌گرانی که ادعای ابرقدرتی دارند، پیروز شد و ما امروز شاهد فروپاشی نقش آفرینی آمریکا در غرب آسیا هستیم.

بشار اسد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تجربه ثابت کرده که هماهنگی و تعامل کشور‌های منطقه در مسائل مختلف از جمله در موضوع فلسطین بسیار موثر بوده و موفقیت‌های مقاومت فلسطینی‌ها نشان داد که مصالحه برخی اعراب نتیجه عکس داده است.

رئیس جمهور سوریه با تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت سوریه در جنگ علیه تروریسم، تصریح کرد: ملت و دولت سوریه قدردان ملت ایران است و خود را متعهد و مدیون ایران می‌داند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سفر غیر منتظره ایی بود
حالا در چند روز اینده مشخص میشه برای چی امده بود
Iran, Islamic Republic of
دوباره این اومد
Iran, Islamic Republic of
به کوری چشم همه غرب دوستان آمریکا پرست
Iran, Islamic Republic of
آمریکا خواست اسد برود و ایران نخواست که برود و شد آنچه ایران میخواست
Iran, Islamic Republic of
بازار سوریه بازار بسیار خوبی برای ایرانه که در 10 سال گذشته بخاطر وجود مسئولان غربپرست اصلا استفاده ای از اون نشده و ان شالله این دولت بتونه به درستی از اون استفاده کنه
Iran, Islamic Republic of
کاری به هیچ حاشیه ای ندارم ولی وجدانا آدم حس میکنه انگار در همه زمینه هاانقلاب توی این کشور شده و چقدر فرقه بین دولت گذشته و دولت جدید. در دولت گذشته همش نگران بودیم هر روز اوضاع بدتر نشه و الان همه توقع داریم در همه زمینه ها هر روز اوضاع بهتر بشه