کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تنور شایعات نان و آرد داغ شد +فیلم

18 ارديبهشت 1401 ساعت 12:33

طرح توزیع عادلانه یارانه آرد و نان از هفته گذشته به طور آزمایشی در استان زنجان اجرایی شده است. طرحی که قرار است یارانه را به جای آرد به نان بپردازد.


به گزارش جهان نیوز، طرح جدید یارانه آرد و نان که یک هفته ای می شود نقل هر محفل به ویژه محافل مجازی در کشور است. در این میان شایعاتی هم دست به دست شد که یکی پس از دیگر از طریق مسئول آن تکذیب شدند.

اولین شایعه اهدای کارت یارانه آرد به اسامی افراد بود. عکسی در بستر فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد افراد با این کارت باید نان را به صورت سهمیه‌ای تهیه کنند در صورتی که چنین کارتی به تازگی و برای مردم صادر نشده است. وزارت کشور بلافاصله این موضوع را تکذیب کرد.



آقای محرمیان، معاون فناوری های نوین هم این موضوع را در گفتگوی ویژه خبری اعلام کرد که قرار نیست هیچگونه کارت جدیدی برای تهیه نان صادر و به مردم ارائه شود.

شایعه بعدی از زبان آقای صفایی نماینده مجلس مطرح شد. او سهم نان فرد را در روز ۲۵۰ گرم عنوان می کند.


آقای سبحانیان، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی پاسخ این شایعه را این طور می دهد:قرار نیست نان سهمیه‌ای شود و تنها آردی که تبدیل به نان می‌شود یارانه دریافت خواهد کرد.

شایعه بعدی گران شدن نان در روزهای آتی بود. کاربران فضای مجازی و حتی نظرات کاربران سایت باشگاه خبرنگاران جوان این موضوع را بارها تکرار کردند که از جانب معاون اول رئیس جمهور، وزیر اقتصاد، وزیر جهاد کشاورزی به دفعات تکرار شد.


آقای محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور  گفت: چون باید طرح عادلانه کردن یارانه کالا‌های اساسی با آرامش بیشتر اجرا شود، قرار شد دو ماه اول ارزش کالابرگ به صورت نقد و اعتبار به حساب مردم داده شود، اما بعد از دو ماه طبق قانونِ مجلس، فقط به صورت کالابرگ صورت می‌گیرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور می گوید: برآورد کارشناسی شده تا به طبقات پایین به هر نفر کالابرگ با ارزش۴۰۰ هزار تومان و به طبقات بالا ۳۰۰ هزار تومان کالابرگ داده شود، اما این ارقام باید با منابع بودجه کشور و ضرورت‌های دیگر بررسی و نهایی شود و طی روز‌های آینده به صورت قطعی اعلام می‌شود.

دانلود فیلم


کد مطلب: 799426

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/799426/تنور-شایعات-نان-آرد-داغ-فیلم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com