جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

واکنش کیهان به یک نوشته سخیف و مبتذل

يکشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 799397
مدیر روزنامه توجیه کننده سیاست‌های ویرانگر دولت روحانی، بدون اشاره به پیامدهای دامنه‌دار آن سیاست، نگران شرایط کشور شد و به جای اعتراض به آن سیاست، به آقای رئیسی و دولت جدید حمله کرد!
واکنش کیهان به یک نوشته سخیف و مبتذل
به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان، روزنامه «جمهوری اسلامی» در سرمقاله‌ای که مورد استقبال رسانه‌های بیگانه از جمله صدای آمریکا و... قرار گرفته، می‌نویسد:

«نان، حتي در دوران جنگ تحميلي هم گران نشد. خودم از نخست‌وزير دوران دفاع مقدس در همان زمان شنيدم که گفت امام خميني شنيده بودند قرار است دولت نان را يک ريال گران کند، بلافاصله به من گفتند به هيچ‌وجه نان را گران نکنيد حتی یک ریال.

حالا با گذشت ۳۳ سال از پايان جنگ تحميلي، دولتي که عنوان‌هائي از قبيل انقلابي و مردمي را بر خود گذاشته و مدعي است در حال انجام کارهاي جهادي است، نبايد حتي سخن از گران کردن آرد و نان بگويد آنهم در زماني که هر روز شاهد افزايش افسارگسيخته قيمت انواع کالاها هستيم و کمر مردم زير بار گراني‌هاي لحظه‌اي خم شده است. نان، گوشت، روغن و در مواردي ماکاروني از نيازهاي اساسي و ضروري زندگي مردم هستند.

مسئولين مرتبط با نان سخن از طرح عرضه نان با کارت ملي و الزام مردم به خريد مازاد بر سهميه ضروري با قيمت آزاد به ميان آورده‌اند. آيا دولتمردان مطمئن هستند افرادي با اين قبيل طرح‌ها درصدد گذاشتن پوست خربزه به زير پاي دولت نيستند؟ ما رسانه‌اي‌هائي که از دوران جنگ تحميلي تاکنون نشيب و فرازهاي زيادي را ديده‌ايم و شاهد شيطنت‌هاي زيادي توسط نفوذي‌ها با هدف براندازي دولت‌ها و حتي نظام بوده‌ايم، اکنون با مشاهده تصميمات عجيب و غريب در بدنه دولت، احساس خطر جدي نموده و از روي خيرخواهي اين خطر را به دولتمردان اعلام مي‌کنيم. با توجه به حضور تعداد زيادي از عناصر گروه انحرافي وابسته و دل‌بسته به دولت‌هاي نهم و دهم در مسئوليت‌هاي کليدي دولت سيزدهم، نمي‌توان احتمال شيطنت نفوذي‌ها براي براندازي اين دولت را ناديده گرفت. آقاي رئيس‌جمهور اين اعلام خطر را جدي بگيريد.

آقاي رئيس‌جمهور هم بايد به اين سؤال اساسي پاسخ بدهد که چقدر زمان لازم است تا ايشان متوجه شود که با گفتاردرماني نمي‌توان کشور را اداره کرد. فرافکني و تمام کاسه‌کوزه‌ها را بر سر قبلي‌ها شکاندن هم بعد از ۸ ماه استقرار کامل دولت و حاکميت يکدست، ديگر جواب نمي‌دهد.

شما که مي‌دانيد تحريم‌ها در پديد آمدن اين وضعيت نقش دارند، چرا براي به نتيجه رسيدن مذاکرات برجامي کار مؤثري انجام نمي‌دهيد؟ شما که گفته بوديد ما زندگي مردم را به مذاکرات گره نمي‌زنيم، حالا چرا هر روز گره‌هاي جديدي به زندگي مردم مي‌زنيد؟

تصور نکنيد کشور فاقد نيروهاي کاردان و مدبر است. حالا که روشن شده شما نمي‌توانيد از عهده حل مشکلات برآئيد، شجاعانه کنار برويد و کار را به افراد کاردان بسپاريد تا مردم و کشور را از اين گرداب خطرناک نجات بدهند».

این نوشته سخیف و مبتذل در حالی منتشر شده که اولاً قرار نیست نان گران شود و شایعه‌سازی در این باره، پروژه ضدانقلاب و رسانه‌های وابسته به اشرافیت غربگرا بود.

ثانیاً زیرساخت‌های تورم و گرانی در دولت مدعی برجام تدارک شد به نحوی که نقدینگی 9 برابر شد و کسری بودجه به 450 هزار میلیارد تومان رسید و دولت سابق نه تنها خزانه را کاملاً جارو کرد و آقای روحانی از خالی بودن خزانه در ماه پایانی دولت خود خبر داد، بلکه 50 هزار میلیارد تومان استقراض جدید از بانک مرکزی را هم به ارث گذاشت. در چنین شرایطی رکورد تورم 60 درصدی به ثبت رسید که اگرچه به همت دولت جدید به 43 درصد کاهش یافته، ‌اما تمام این چرخه، سرگرم تولید تورم و گرانی است، اما عجیب است که مدیر مسئول روزنامه مورد اشاره، در تمام دورانی که اقلام مختلف 700 تا 1000 درصد افزایش پیدا کرد، رویش را به سمت دیگری چرخانده بود و به جای بازخواست مدیران دولت روحانی،‌ مجیز آنها را می‌گفت یا حداکثر لکنت زبان داشت.

بنابراین باید خدا را شکر کرد که این لکنت زبان با کنار زده شدن مدیریت اشرافی برطرف شد و امثال ایشان می‌توانند و لو با بی‌انصافی و فرافکنی مسئولیت، از گرانی انتقاد کنند!

در موضوع حضور عناصر نفوذی نیز عجیب است که کسی در روزنامه منتسب به جمهوری اسلامی، حلیم غربگرا را هم بزند و با کج فهمی به توجیه عملکرد انحرافی جریان نفوذی غربگرا پرداخته باشد و با این وجود، درباره احتمال نفوذ غیرتی شود!! افکار عمومی فراموش نمی‌کند که کدام محافل، نسخه اعتماد به آمریکا (شیطان بزرگ) را برخلاف رهنمودهای صریح امام و رهبری پیچیدند و به جای مطالبه همت و تدبیر درون‌زا،‌ همه سرنوشت کشور را به فریبکاری‌های آمریکا و اروپا گره زدند! جالب‌تر این که همین حالا هم به جای عذرخواهی از کلاهی که غرب به واسطه آنها سر مردم گذاشت و تحریم‌ها به دو برابر قبل از برجام افزایش یافت،‌می‌گویند «چرا برای نتیجه رسیدن مذاکرات و لغو تحریم‌ها، کاری انجام نمی‌دهید»! مگر با فتح‌الفتوح برجام تحریم‌ها بالمره لغو نشده است؟!

نهایتاً این که اگر صداقت و شجاعت به ادعای نویسنده تحلیل مذکور ملاک کار باشد، خود وی باید قبل از هر چیز به خاطر ارائه تحلیل‌های مسمومی که موجب گرفتار کردن اقتصاد کشور و مردم شده، از افکار عمومی و نظام عذرخواهی کند؛ نه این که حالا که دولت برای مهار چالش‌های به ارث رسیده جدی است و موفقیت‌های بزرگی را هم کسب کرده، به دولت حمله کند!
برچسب ها: کیهان رئیسی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
....
جانباز
Iran, Islamic Republic of
ایا نقل یک واقعه در تاریخ انقلاب اسلامی بد است از دیگاه شما ؟؟!!!
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
نقل واقعه بد نیست، حرف مفت زدن و نتیجه گیری مزخرف از آن، بد است.