کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

علت باد کردن باتری گوشی و تبلت

17 ارديبهشت 1401 ساعت 14:28

گاها ممکن است باتری موبایل یا تبلت دچار مشکلاتی شوند و یکی از این مشکلات ناگهانی، باتری باد کرده می باشد که در این گزارش با دلایل و روش های رفع این مشکل آشنا خواهید شد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از عصر ایران، گوشی های موبایل یکی از ابزارهای همیشه همراه هر یک از ما می باشند که در طول روز مدت زمان زیادی را طی استفاده از آن سپری می کنیم و اطلاعات مهم خود را در آن ثبت و ذخیره کرده ایم که شاید این اطلاعات را در هیچ دستگاه دیگری بکاپ نگرفته باشیم. اما گاها بنابر دلایلی ممکن است باتری موبایل دچار مشکلاتی شود که ما را به شدت شوکه کند.

یکی از این مشکلات، باد کردن ناگهانی باتری گوشی می باشد که ممکن است در زمان اتصال به شارژر یا حتی در زمان عدم اتصال به شارژر بصورت ناگهانی رخ دهد که باعث ترساندن ما خواهد شد. با این وجود جای هیچ نگرانی و استرسی وجود ندارد و شما فقط باید آرامش خود را حفظ کنید و سپس موارد و عناوینی که در این گزارش از نمناک آمده اند را بررسی و مطالعه کنید. همراه ما باشید.

دلایل باد کردن باتری موبایل
بطور کلی اگر بخواهیم به این موضوع بپردازیم، دلایل بسیار زیادی وجود دارند که می توانند اقدام به تخریب باتری گوشی کنند و به همین دلیل ما در ادامه مواردی که از رایج ترین دلایل در این زمینه هستند را ذکر خواهیم کرد؛

استفاده از شارژرهای تقلبی و فیک
تعداد دفعات خالی/ پر کردن باتری موبایل در طول روز
گرم شدن باتری موبایل
شارژ کردن گوشی در طول شب

باتری های لیتیوم یونی بستگی به واکنش های شیمیایی شارژ می شوند و اگر واکنش های شیمیایی به درستی انجام نشوند، بجای فرایند تعیین شده اقدام به تولید فراورده جانبی می کنند. به این ترتیب اگر یک باتری لیتیوم یونی را در شرایط بالا شارژ کنید، بجای تولید انرژی، اقدام به تولید گاز سمی خواهد کرد که به مرور این گاز بیشتر و بیشتر خواهد شد. از این رو اگر شما نسبت به این موضوع بی توجه باشید، باتری به قدری گاز تولید خواهد کرد که نهایتا دچار انفجار خواهد شد. بنابراین وقتی متوجه این موضوع شدید، به هیچ وجه از گوشی استفاده نکنید و آنرا به شارژر متصل نکنید.

نحوه برخورد با باتری باد کرده گوشی
اولین کاری که شما باید در مقابل باتری باد کرده گوشی موبایل انجام دهید، بیرون کشیدن شارژر از گوشی می باشد که باید گوشی را در جایی قرار دهید که در صورت انفجار به محیط آسیبی وارد نشود. برای مثال گوشی را بر روی تکه سنگی و یا جای بسیار خشک و دور از هر گونه وسیله ای می تواند آتش سوزی را بیشتر کند، قرار ندهید.

اگر باتری گوشی شما به میزان کمی باد کرده است، فورا آنرا از گوشی خارج کنید چرا که باتری باد کرده موبایل قابلیت تعمیر ندارد و اگر چنین چیزی ممکن باشد باید هزینه بسیار زیادی کنید و تنها راه حل در این زمینه، خارج کردن باتری و سپس خرید باتری جدید می باشد. اما کارهایی هستند که شما حتما باید آنها را بعد از این مشکل انجام دهید که در ادامه توضیح داده شده اند؛

با شرکت سازنده ارتباط برقرار کنید
اولین کار این است که با شرکت سازنده و نمایندگی ای که شما گوشی را خریداری کرده اید، تماس حاصل کنید و این مشکل را با آنها در میان بگذارید. اگر گوشی و مشکل گفته شده شما شامل گارانتی باشد، گوشی را باید به گارانتی تحویل دهید تا باتری را بصورت رایگان تعویض کنند. اما اگر گوشی شما شامل گارانتی نباشد، باید هزینه کنید که گاها می تواند هزینه شوکه کننده ای داشته باشد که شما تصمیم به خرید گوشی جدید خواهید گرفت!

برقراری ارتباط با تعمیرکار
باتری باد کرده گوشی قابلیت تعمیر را دارد و اما برای تعمیر آن که شاید کمتر از یک ساعت طول بکشد، باید هزینه گزافی کنید که به صرفه نیست و بهتر است گوشی را به نمایندگی بسپارید و با پرداخت هزینه، اقدام به تعویض باتری اورجینال شرکتی کنید که بهترین تصمیم در مقابل باد کردن باتری موبایل می باشد.

جلوگیری از باد کردن باتری گوشی
برای جلوگیری از باتری باد کرده گوشی، باید یک سری از اصول و قواعد مهم را که شاید گاها بی اهمیت باشند را رعایت کنید که در ادامه برخی از موارد مهم را ذکر خواهیم کرد؛

خنک نگه داشتن باتری و گوشی
استفاده از شارژر اورجینال
کاهش استفاده از گوشی در طول روز
شارژ نکردن گوشی در طول شب


کد مطلب: 799332

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/799332/علت-باد-کردن-باتری-گوشی-تبلت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com