جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۴

یاد ارزانی مسکن در دولت روحانی بخیر!

شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 799304
امروز با افزایش دستمزدها، قیمت‌ کالاها چندین برابر شده است، چه کسی این کار را انجام داده است؟ دولت و بانک مرکزی این اقدام را کرده‌اند.
یاد ارزانی مسکن در دولت روحانی بخیر!
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، اسماعیل گرامی مقدم، قائم مقام حزب چپ اعتماد ملی اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا در اشاره به برخی گفته ها مبنی بر اینکه گرانی ها تقصیر دولت روحانی است، اظهار کرد: امروز با افزایش دستمزدها، قیمت‌ کالاها چندین برابر شده است، چه کسی این کار را انجام داده است؟ دولت و بانک مرکزی این اقدام را کرده‌اند. چرا دولت بدون مطالعه راهی را رفته است که قیمت‌ها افزایش پیدا کند؟ این را که دیگر نمی‌شود گردن دولت قبل انداخت!

او در ادامه اما تصریح می کند: دولت قبلی در جهت رفع مشکلات مردم در ۴ سال اول گام بسیار بزرگی برداشت و باعث شد تحریم‌ها برداشته شود. گشایش‌هایی در حوزه اقتصادی، صادرات و واردات رخ داد و تا ۴ سال ما شاهد تورم و افزایش قیمت‌ها نبودیم، افزایش قیمت در مسکن صفر بود و شاید آن دوره رکود بود اما رکودی که به نفع مردم باشد، پسندیده است. ۴ الی ۵ سال قیمت ارز در حد ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۷۰۰ در نوسان بود که همه از پیامدهای توافق بود اما این توافق بهم خورد!

*از انتقادات درست گرامی مقدم که بگذریم اما آقایان باید بدانند که قرار نیست به بهانه برخی انتقادات درست به مردم دروغ هم بگویند!

این گزاره ادعا شده از سوی گرامی مقدم مبنی بر اینکه "افزایش قمیت مسکن در 4 سال اول دولت روحانی صفر بود"! یک حرف کاملا غلط و تحریف واقعیت است.

چه اینکه دولت آقای روحانی هم اگرچه در برخی کانال ها تورم کمتری ایجاد می کرد اما هرگز کارنامه خوبی در بحث اقتصاد و تورم و معیشت نداشت.

به گواه اسناد و آمار قیمت مسکن در طول دو دوره دولتهای آقای روحانی به میزان 690 درصد افزایش یافت. 690 درصدی که 174 درصد آن مشخصا در دولت اول اعتدال و در زمان وزارت عباس آخوندی رخ داده است.

اینکه آقای گرامی مقدم در انتقاد از وضع موجود حتی تصمیم به تحریف واقعیت و بیان حرفهای ناواقعی گرفته اند جای شرمندگی دارد.

رجال سیاسی اگرچه همواره می توانند نسبت به وضع موجود حالت انتقادی داشته باشند اما "پاسخگویی" و احساس مسئولیت نسبت به آنچه کرده اند نیز از اهمّ واجبات در سیاست ورزی عقلانی و اصولی است.
برچسب ها: مسکن حسن روحانی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در دولت روحانی کجا اینقدر گرونی بوده و این دولت رئیسی بوده که دلار رو یک شبه از 3200 رسوند به 27 هزار تومن و مسکن یک شبه 3 تا 5 برابر شد و قیمت اقلام خوراکی در بعضی موارد تا 12 برابر افزایش پیدا کرد و یهویی بنزین 3برابر شد و تازه جمعه صبح رئیسی فهمید بنزین گرون شده!!!!
Iran, Islamic Republic of
جناب !!! درسته مردم ایران حافظه کوتاه مدتی دارن ولی نه دیگه اینقدر که یادشون بره شما اصلاحطلبان چطور اقتصاد مملکت رو به لبه پرتگاه بردید و البته برخی از خودتون با ارز و طلا و بورس و... حسابی پولدار شدند
Iran, Islamic Republic of
یادش بخیر جهان چقدر برای احمدی نژاد نوشابه تو جوب خالی می کردی.
Iran, Islamic Republic of
از بشکه های نفتی که رسانه های زنجیری برای روحانی تو فاضلاب خالی کردند، بسیار به صرفه تر بود!!