پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

زاکانی: قاچاق گل و گیاه موضوعی جدی است

شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 799295
قاچاق گل و گیاه موضوعی جدی است و بنده آماده پیگیری این موضوع و مطرح کردن آن در دولت هستم.
زاکانی: قاچاق گل و گیاه موضوعی جدی است
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه، تجهیزات پارکی و صنایع وابسته که صبح امروز در بوستان گفتگو برگزار شد گفت: این نمایشگاه در زیبایی حرف اول را می‌زند و بی شک نتیجه تلاش ۱۵ هزار تولید کننده گل و گیاه است و انشاالله با صادرات بهتر قوام بخش این مسیر باشیم.

وی ادامه داد: گل و گیاه در ایران قدمتی تاریخی و فرهنگی دارد و شاخه دست داریوش در تخت جمشید نشان از فرهنگ و قدمت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله گل در ایران دارد.

زاکانی با بیان اینکه ایران دارای ۸ هزار گونه گیاهی است، گفت‌: کشور ما ۴ فصل است و هفدهمین کشور تولید گل هستیم اما رتبه صادراتمان در حوزه گل و گیاه ۱۰۷ جهانی است و بر همین اساس باید قابلیت‌های خود را شناسایی کنیم و گلوگاه‌های موجود در این صنعت را رفع کنیم.

شهردار تهران اظهار کرد: شهرداری افتخار می‌کند که در همه سطوح می‌تواند کمک کننده به تولید کنندگان باشد و باید در چند سطح فعالیت کرد و اولین سطح آن فاصله گرفتن از کشت سنتی است.

وی ادامه داد: محدودیت آب جدی است و اگر به این موضوع توجه نداشته باشیم صنعت گل و گیاه به زمین می‌خورد.

زاکانی با اشاره به موضوع کیفیت گل و گیاه گفت: کیفیت گل می‌تواند داشته و حرف ایران را توسعه ببخشید.

شهردار تهران با اشاره به فرهنگسازی گل گفت: شناساندن و فرهنگسازی در ایران از اهمیت بسازی برخوردار است و البته بسیاری از کشورهای جهان نیز گل‌های ایران را به نام خود بسته بندی می‌کنند و بر همین اساس باید فرهنگسازی خارجی را نیز در حوزه صادرات ایجاد کنیم.

وی گفت: ۲۵ درصد داروهای جهان بر پایه گیاهی هستند و با توجه به جغرافیای ایران می‌توان در این حوزه حرفی برای گفتن داشت و بازار اشتغال خوبی را می‌توان ایجاد کرد.

زاکانی با بیان اینکه این حوزه نیازمند شناسایی و توجه است گفت: امیدواریم هجدهمین نمایشگاه گل و گیاه مقدمه و گامی برای سرعت بخشی به این حوزه باشد و امیدواریم در مجموعه مدیریت شهری بهتر از همیشه در خدمت تولید کنندگان گل و گیاه باشیم.

شهردار تهران با اشاره به قاچاق گل گفت: این موضوع رنجی بر پیکره جامعه است و من در خدمت تولید کنندگان گل هستم و این موضوع را در دولت مطرح می‌کنم دولت برای ریشه کن کردن قاچاق اهتمام دارد و بنده نیز آماده پیگیری این موضوع هستم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *