پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

اقدامات مترو تهران برای افراد کم توان جسمی

شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 799290
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان نکاتی اقدامات این مجموعه برای استفاده مناسب افراد ناتوان جسمی چون نابینایان و معلولان را تشریح کرد.
اقدامات مترو تهران برای افراد کم توان جسمی
به گزارش جهان نيوز، مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: در ایستگاه‌های مختلف مترو و روی زمین در محل رفت و آمد مسافران، برجستگی‌هایی ایجاده شده است که برای تردد افراد نابینا و کم بینا مورد استفاده قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: برخی از برجستگی‌های موجود در محل عبور و مرور مردم با گذشت زمان از بین رفته است و ما در دوره مدیریت فعلی سعی کردیم که مواردی که نیاز به بازسازی و ترمیم دارند را احیا کرده و زیرساخت‌های لازم برای استفاده هر چه بیشتر و مناسب مسافران نابینا و کم بینا را فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: تلاش برای بهبود بحث پیج کردن و ارائه اعلان‌های مناسب نیز بخشی از برنامه افزایش خدمات جهت بهره‌مند شدن هر چه بهتر افراد نابینا از متروی تهران به شمار می‌رود.

شایسته اصل همچنین یادآور شد: از مردم و سایر  مسافران مترو در کنار انتظامات و سایر نیروهای مترو که حضور دارند، هم انتظار می‌رود که به افراد نابینا و کم بینا که برای رفت و آمد در ایستگاه‌های مترو دچار مشکل هستند کمک کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: از داشتن عصا یا نوع راه رفتن افراد مشخص است که برای تردد در مترو نیاز به کمک دارند و برای ما بسیار مهم است که افرادی چون معلولان ، نابینا و سایر افراد کم توان راحت‌تر و با کمترین سانحه و حادثه از مترو استفاده کنند و سفر امن و مطمئنی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تاکید کرد: در طول ساعات فعالیت مترو حجم قابل توجهی از افراد از این وسیله حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند و بر این اساس تأمین امنیت و آسایش آن‌ها از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است.

شایسته اصل اضافه کرد: تمامی رمپ‌های ورودی ایستگاه‌های مختلف مترو بررسی شده است و در تلاش هستیم تا نواقص موجود را به زودی مرتفع کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ایستگاه‌های مترو نیاز به آسانسور برای سالمندان و کودکانی که با کالسکه حمل می شوند دارد.در کنار هر پله برقی یک آسانسور هم باید باشد.