جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۵

آمار پهپادهای ایران به روایت منابع امنیتی اسرائیل

شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 799259
ایران هزاران پهپاد در اختیار دارد و ۹ نوع هواپیمای بدون خلبان با ۴۸ مدل دارد. حزب‌الله لبنان علاوه‌بر جنبش حماس و جهاد اسلامی در غزه در حال استفاده از انواع متعددی از پهپادهای ایرانی است.
آمار پهپادهای ایران به روایت منابع امنیتی اسرائیل
به گزارش جهان نيوز، منابع امنیتی اسرائیل می‌گویند: ایران دارای ۴۰ هزار پهپاد با برد بیش از ۲ هزار کیلومتر است و می‌تواند مراکز مختلف اسرائیل را هدف بگیرد.
 
به گزارش روزنامه رای‌الیوم به نقل از منابع رسانه‌ای و امنیتی اسرائیل و از جمله روزنامه جروزالم‌پست، حزب‌الله لبنان هم‌اکنون تقریبا ۲ هزار پهپاد در اختیار دارد. بسیاری از این پهپادها پیشرفته و ساخت ایران هستند. اما سایر هواپیماها به‌طور مستقل توسط حزب‌الله ساخته شده‌اند. حزب‌الله از دهه نود به این سو در حال استفاده از پهپادهای ایرانی است و در جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ از پهپادها استفاده کرد.

بر اساس این گزارش‌، حزب‌الله ۲۰۰ هواپیمای بدون سرنشین در اختیار دارد که توسط ایران در سال ۲۰۱۳ ساخته شده‌اند و با کمک ایران هم اکنون تعدادشان به شدت افزایش یافته است. قرار است پهپادهای یاد شده در حمله علیه اهداف راهبردی اسرائیل و همچنین شناسایی نیروها و پایگاه‌های اسرائیلی بکار برده شوند.

حزب‌الله نمونه‌های پیشرفته‌ای از پهپاد در اختیار دارد و همچنین ده‌ها هواپیما ساخت چین در اختیار دارد که جهت تصویربرداری و حمل بمب‌ها و افکندن آنها به کار می‌روند.

ایران از سال ۱۹۸۴ به این سو در حال پی‌ریزی ارتشی متشکل از پهپادها است. ناوگان ایران در این خصوص نه تنها دارای برد بیش از ۲ هزار کیلومتر است بلکه از توان بهینه ‌سازی و بکارگیری آنها در سطح بسیار بالا برخوردار است.

ایران هزاران پهپاد در اختیار دارد و ۹ نوع هواپیمای بدون خلبان با ۴۸ مدل دارد. حزب‌الله لبنان علاوه‌بر جنبش حماس و جهاد اسلامی در غزه در حال استفاده از انواع متعددی از پهپادهای ایرانی است.

روزنامه جروزالم‌پست یادآور شد: ایران از پهپادها فقط برای حمله استفاده نمی‌کند بلکه از آنها برای حمل‌ونقل تسلیحات به همپیمانانش نیز استفاده می‌کند. ایران هواپیماهای بدون سرنشین با قابلیت حمل کلاهک‌های جنگی به وزن بین ۵ تا ۱۵ کیلوگرم و برد اولیه ۴۰۰ کیلومتر ساخته است.

در همین راستا عاموس ‌هارئیل کارشناس نظامی روزنامه اسرائیلی ‌هاآرتص گفت: اسرائیل هفت تیر بدون گلوله را به سوی ایران نشانه گرفته و اعلام نظر اسرائیل مبنی بر اینکه در صدد سرنگون کردن رژیم ایران است، واقعیت ندارد و حزب‌الله در آستانه خودکفا شدن در زمینه تولید موشک‌های نقطه زن و پهپاد است که از سوی ایران دریافت می‌کند.

این کارشناس نظامی نزدیک به موسسه امنیتی رژیم اسرائیل تاکید کرد: تهدید اسرائیل مبنی بر حمله به ایران دیگر توجه جهان را برنمی انگیزد به ویژه پس از آنکه اختلافات داخلی شدید در درون مراکز تصمیم‌گیری اسرائیل نشان داد که تل‌آویو طی چند سال اخیر از گزینه نظامی علیه ایران صرف نظر کرده است.

«طال لیو رام» تحلیلگر نظامی روزنامه اسرائیلی معاریو هم به نقل از منابع امنیتی در تل‌آویو تاکید کرد: ارزیابی‌های اسرائیل نشان می‌دهد حزب‌الله لبنان هم اکنون انبوهی از موشک نقطه‌زن در اختیار دارد و در حال پیشبرد و بهینه‌سازی آنها از نظر کمی و کیفی است.

وی به نقل از منابع یاد شده افزود: مشکل موشک‌های نقطه‌زن دولت اسرائیل را به اتخاذ تصمیمات مهم و سرنوشت‌ساز در زمینه نحوه برخورد با آنها طی سال‌های آتی وادار خواهد کرد به‌ویژه پس از آنکه حزب‌الله به‌دنبال حملات اسرائیل علیه زرادخانه‌های این موشک‌ها در سوریه‌، مرکز ثقل بهینه‌سازی و پیشبرد آنها را از سوریه به لبنان منتقل کرد.
مرجع : کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
كاش از اين پهبادها براي كنترل مرزها هم استفاده مي شد تا قاجاق نشه سرمايه هاي مملكت
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
یک سوال اینجا مطرحه که ایران چطور میتونه از این پهبادها با برد بیشتر از دویست و شصت کیلومتر بدون داشتن ماهواره نظامی استفاده کنه ؟ پهباد دیگه موشک نیست که بشه با برنامه از پیش تعیین شده با مختصات و عکسهای هوایی مشخص شده و سیستمهای اینرسی و کامپیوتر داخلی هدف گیری و شلیک بشه لطفا یک خبر از این موارد هم تهیه کنید بسیار علاقه مندم
احمد لر
Romania
حتما ماهواره نظامی داره
Iran, Islamic Republic of
عمو جون پس اون همه ماهواره ای که سپاه به هوا پرتاب میکنه چیه تو سال هزارو چهارصد،سه چهار تا ماهواره فرستاد در ضمن اینم بگم طبق ادعای سایت جهانی ویکی پدیا روسیه ایران ماهواره هایی در اختیار دارن که با استفاده از اونا میشه ماهواره های دشمن رو از کار انداخت و آمریکا هم داره برای رقابت این کارو گسترش میده