پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۳

سرلشکر سلامی: سلاح هسته‌ای در منطق اسلام جایگاهی ندارد

پنجشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۳۶
کد مطلب: 799197
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سلاح کشتار جمعی ‌طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب در منطق اسلام جایگاهی ندارد، گفت: این بیان ایشان یک تاکتیک نیست بلکه دستور اسلام است.
سرلشکر سلامی: سلاح هسته‌ای در منطق اسلام جایگاهی ندارد
به گزارش جهان نيوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی عصر امروز در مراسم اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه سپاه باید تجلی‌گاه قرآن و حافظ آن باشد.
 
وی با بیان اینکه ‌پاسداران به دنبال پیاده‌سازی عدل و جهاد در مسیر خداوند هستند، افزود: پاسداران از خطوط الهی حمایت می کنند، بنابراین سپاه باید قرآن را خوب بشناسد و عامل و آگاه به انفاق، جهاد، احکام، عبادات و معاملات باشد که همه در قرآن است. مطمئن هستم قلوب پاسداران ما تجلی‌گاه وحی الهی و خانه‌هایشان بازتاب دهنده و جاری کننده وعده الهی است.
 
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز در جوار بارگاه آسمانی و ملکوتی حضرت ثامن الحجج (ع) و در این لحظات مملو و سرشار از ایمان الهی در جمع خانواده‌های قرآنی پاسداران انقلاب اسلامی هستیم که رخسار آنها تجلی گاه وحی الهی است، تصریح کرد: قرآن وحی مستمر و وحی جاری است، این نیست که این قرآن در زمانی نازل شده باشد، این تنزیل دائمی و شفا و رحمت است، بهترین معرف قرآن، خود آن بوده و اگر می خواهید از حقایق قرآن باخبر شوید و چشمانتان رویت ملکوتی پیدا کند و به حقایق عالم هستی آگاه شوید از خود قرآن کمک بگیرید.
 
وی با بیان اینکه قرآن آن حقیقت روشنی است که ما را از ظلمت و تاریکی، جهل، ناآگاهی، جهالت،بردگی و تیرگی ستم به وادی نور و ایمان هدایت می‌کند، اظهار داشت: قرآن زیباترین و با قوام‌ترین شکل و مستحکم‌ترین بیان است و تمام اسرار هدایت و سعادت انسان در قرآن کریم متجلی است و درود خداوند بر شما که تلاش می کنید تا سیمای مجسمی از قرآن در قاب یک انسان را نشان دهید.
 
سرلشکر سلامی ‌با بیان اینکه قطعا بین رخسار و حقایق باطنی انسان رابطه‌ای برقرار است، افزود: همان طور که قرآن می‌گوید؛ کسانی که در جستجوی رضوان الهی هستند در سیمای آنها اثرات سجود آشکار و تجلی معنویت درونی در شاکله و ظاهر آنها آشکار است.
 
وی افزود: نوجوانان و جوانانی که اهل قرآن هستند، یک معصومیت و طراواتی دل انگیز در رخسارشان وجود دارد، یک حیای معنوی کاملا آشکار و قابل مقایسه و یک نجابت قوی و یک طراوت و نشاط معنوی دارند، انگار شبنم معطری بر سیمای معطر آنان نشسته و چهره‌هایشان دلنشین است.
 
سردار سلامی تصریح کرد: کسانی که اهل قرآن هستند از آرامش و اطمینان قلب خاصی برخوردارند که این اثر طبیعی قرآن است، چون کسی که قرآن می خواند، رنگ الهی می پذیرد و می داند رنگ الهی بهترین رنگ است.
 
فرمانده کل سپاه اظهار داشت: قرآن اسرار عمل صالح را در خود دارد، قرآن شیوه امر به معروفات و نهی از منکرات است و درسهایی از اخلاق و هدایت انسان در جای جای سوره های آن دیده می شود. وقتی شما نماز و قرآن می خوانید به تقوا هدایت می شوید، این حقیقت قرآن است، همان گونه که امیر مومنان سیمای مردانه قران و حضرت فاطمه سیمای زنانه قرآن است.
 
سرلشکر سلامی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه سلاح هسته‌ای به عنوان وسیله کشتار جایگاهی ندارد و چنین منطقی برای مواجه با دشمن مورد قبول اسلام نیست، اظهار داشت: ولی فقیه این چنین در مواجهه با قدرت‌های بزرگ که سلاح هسته‌ای دارند، موضع می‌گیرد و برای رعایت آیات الهی سلاح کشتار جمعی را منع می‌کند، اینها نشان‌دهنده تربیت‌یافتگی ایشان در محضر قرآن است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
جمهوری اسلامی با اینهمه هزینه که داده چرا نباید سلاح هسته ای داشته باشد؟؟!!!
رر
Iran, Islamic Republic of
امروزه بايد در مقابل دشمنان مسلح بود مثل پاكستان! نداشتن سلاح هسته اي دادن چك سفيد به دشمنان نیست!!؟
رر
Iran, Islamic Republic of
اسلام در کجا و کدام ایه قران اشاره کرده به این فتوا
؟