کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تلاش مجلس برای ساماندهی خودرو

15 ارديبهشت 1401 ساعت 11:13

مجلس یازدهم از زمانی که روی کار آمد، موضوع ساماندهی صنعت خودرو را پیگیری کرد و لازم است برای رفع مشکل این صنعت، واردات انجام شود.


به گزارش جهان نیوز، رضا تقی‌پور  رئیس کمیته صنعت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر درباره وضعیت صنعت خودرو، اظهار کرد: مجلس یازدهم از زمانی که روی کار آمد، موضوع ساماندهی صنعت خودرو را پیگیری کرد و مصوبه‌ای را در این زمینه به تصویب رساند.

وی بیان کرد: مشکل اساسی خودرو در کشور ما این است که عرضه بسیار کم است و با تقاضای بالای مردم تناسب ندارد. این مسئله التهاب زیادی را در بازار خودرو ایجاد کرده است.

رئیس کمیته صنعت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قاعدتاً نگاه و اولویت ما این است که در وهله اول تولید داخلی مورد حمایت قرار گیرد، اما تولید داخلی خودرو پاسخگوی نیاز جامعه نیست و باید واردات انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس در طرح ساماندهی صنعت خودرو شرایطی را برای واردات خودرو مشخص کرد. حرف ما این است که واردات خودرو باید به صورت موقت و کاملاً کنترل شده توسط دولت انجام شود.

تقی‌پور گفت: برخی افراد می‌گویند که واردات خودرو فقط به نفع افراد ثروتمند است و از آنجایی که فقط خودروهای لوکس وارد کشور می‌شود، افراد پولدار می‌توانند این خودروها را خریداری کنند.

وی تاکید کرد: ما نحوه و ضوابط واردات خودرو را در اختیار دولت گذاشتیم و دولت می‌تواند نوع خودروهای وارداتی و همچنین تعداد خودروهای وارداتی را مشخص کند.

رئیس کمیته صنعت مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است خودروهایی وارد کشور شود که تا حدودی در سطح خودروهای داخلی باشد و منجر به رقابت خودروهای داخلی و خارجی شود.


کد مطلب: 799162

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/799162/تلاش-مجلس-ساماندهی-خودرو

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com