جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲

تلاش مجلس برای ساماندهی خودرو

پنجشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 799162
مجلس یازدهم از زمانی که روی کار آمد، موضوع ساماندهی صنعت خودرو را پیگیری کرد و لازم است برای رفع مشکل این صنعت، واردات انجام شود.
تلاش مجلس برای ساماندهی خودرو
به گزارش جهان نيوز، رضا تقی‌پور  رئیس کمیته صنعت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر درباره وضعیت صنعت خودرو، اظهار کرد: مجلس یازدهم از زمانی که روی کار آمد، موضوع ساماندهی صنعت خودرو را پیگیری کرد و مصوبه‌ای را در این زمینه به تصویب رساند.

وی بیان کرد: مشکل اساسی خودرو در کشور ما این است که عرضه بسیار کم است و با تقاضای بالای مردم تناسب ندارد. این مسئله التهاب زیادی را در بازار خودرو ایجاد کرده است.

رئیس کمیته صنعت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قاعدتاً نگاه و اولویت ما این است که در وهله اول تولید داخلی مورد حمایت قرار گیرد، اما تولید داخلی خودرو پاسخگوی نیاز جامعه نیست و باید واردات انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس در طرح ساماندهی صنعت خودرو شرایطی را برای واردات خودرو مشخص کرد. حرف ما این است که واردات خودرو باید به صورت موقت و کاملاً کنترل شده توسط دولت انجام شود.

تقی‌پور گفت: برخی افراد می‌گویند که واردات خودرو فقط به نفع افراد ثروتمند است و از آنجایی که فقط خودروهای لوکس وارد کشور می‌شود، افراد پولدار می‌توانند این خودروها را خریداری کنند.

وی تاکید کرد: ما نحوه و ضوابط واردات خودرو را در اختیار دولت گذاشتیم و دولت می‌تواند نوع خودروهای وارداتی و همچنین تعداد خودروهای وارداتی را مشخص کند.

رئیس کمیته صنعت مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است خودروهایی وارد کشور شود که تا حدودی در سطح خودروهای داخلی باشد و منجر به رقابت خودروهای داخلی و خارجی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
200 تا 300 نفر رو از صنعت خودرو سازی اخراج کنن عمده مشکلات حل میشه
United States
....