سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

همه چیز در مورد چادر مسافرتی، و محصولات بادی

پنجشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب: 799160
چادر مسافرتی، سرپناهی ساخته شده از فنر و پارچه مخصوص که برای هر سفری ضروری است. برای افرادی که به صورت حرفه­ای به کوهنوردی، پیاده‌روی‌های طولانی، دوچرخه سواری­های چند روزه و کمپینگ می­روند نیز به همراه داشتن چادر مسافرتی یک اصل لازم است.

چادر مسافرتی فرد را از سرما، گرما، باران، بادهای شدید سفر در امان نگه می‌دارد و علاوه بر آن فضایی فراهم می­کند تا مسافر یا ورزشکار تا هر زمانی که می­خواهد به استراحت بپردازد.

چادرهای مسافرتی از فنر، پلاستیک، برزنت و پلی استر ساخته می­شوند.
 

انواع مختلف چادر مسافرتی

چادر مسافرتی به صورت کلی به دو دسته ساده و ورزشی تقسیم می­شود، چادر مسافرتی ساده برای استفاده عموم مردم در مسافرت­ها و گردش­ها و چادرهای ورزشی و حرفه­ای برای کمپ زدن ورزشکاران می‌باشد.

در ادامه به طور خلاصه انواع چادر ورزشی را برای شما شرح می­دهیم:
 

چادر مسافرتی فنری

ساده‌ترین نوع چادر مسافرتی است که برای فعالیت حرفه‌ای و ورزشی مناسب نیست. این نوع چادر به ‌راحتی و با کمک ‌فنرهایی که دارد با درآمدن از کیف مخصوصش باز می‌شود و می‌توانید از آن استفاده کنید. چادرهای فنری معمولا وزن زیادی دارند و به همان صورت که بیرون می‌آیند، به همان صورت نیز بسته می‌شوند. این چادر مناسب مسافرت و گردش‌های خانوادگی می‌باشد.
 

چادر عصایی

چادر عصایی ستون‌هایی از جنس فایبرگلاس دارد و بر خلاف چادر فنری بسیار سبک است. ویژگی سبک بودن و مقاوم بودن نسبی آن در برابر دما آب‌وهوای بالا یا پایین باعث شده تا انتخاب اول کسانی باشد که به طبیعت نوردی و کمپینگ در کوهستان یا جنگل می‌روند.
 

چادر ژئودزیک

چادر ژئودزیک مقاوم‌ترین نوع چادر در برابر آب‌وهوای طوفانی می‌باشد. مدل‌های نیمه ژئودزیک هم هستند که تنها تفاوتشان در اندازه است و آن‌ها نیز بسیار مناسب برای کوهستان‌های بادخیز می‌باشند.
 

چادرهای گنبدی

این نوع چادرها ستون‌هایی دارند که ابتدا خمیده و سپس به یکدیگر متصل می‌شوند و چادری گنبدی شکل را آماده می‌کنند. استحکام چادر گنبدی با بزرگ‌تر شدن اندازه آن کاهش پیدا می‌کند و به‌ طور کلی برای تعداد نفرات کم مناسب است.
 

چادر مسافرتی تونلی

از نظر جنس بدنه مانند چادرهای گنبدی می‌باشد با این تفاوت که فضای پرت چادرهای تونلی بسیار کمتر است و به خاطر شکل بدنه برای تعداد افراد زیاد مناسب است. برای برپایی این نوع چادر باید ستون‌های قابل خم‌شدن را به یکدیگر متصل کنید.
 

چادر خط الراسی

این نوع چادرها کلاسیک‌ترین شکل چادر هستند. زمانی تمامی چادرها به همین شکل بودند. این نوع چادر ثبات و استحکام بسیار زیادی دارد. ایراد این نوع این است که به‌ خاطر بدنه و شکل قرارگیری ارتفاع زیادی دارد حتی مدل و اندازه کوچک آن نیز دارای ارتفاع زیاد می‌باشد. از کوچک‌ترین اندازه تا بزرگ‌ترین اندازه‌ها که برای چادرهای سیرک استفاده می‌شود، چادر خط الراسی قابل برپایی است. شیوه برپایی این چادر سخت و زمان­بر می‌باشد.
 

تشک بادی چیست و چه کاربردی دارد؟

تشک­های بادی یکی از پرطرفدارترین نوآوری­های شرکت­های تولید محصولات بادی است. تشک­های بادی تشک­هایی هستند بسیار نرم و راحت برای استفاده در خانه، ماشین، سفر و هرجایی که بخواهید استراحت کنید. تشک­های بادی در سایزهای زیادی طراحی می­شوند، به‌ گونه‌ای که برای تمامی گروه‌های سنی از نوزاد تا سالمندان وجود داشته باشند. اندازه­ بزرگ تشک بادی برای استفاده در خانه می­باشد.

تبدیل‌ شدن به مبل، داشتن تکیه­گاه، به ‌همراه داشتن کوسن و بالش و یا پمپ باد کوچک از امکاناتی است که در کنار یک تشک به شما فروخته می­شود.
انواع مختلف تشک بادی عبارتند از:
  • تشک بادی کودک یا نوجوان
    تشک بادی بزرگسال
    تشک بادی چندکاره
    تشک بادی روی آب
    تشک بادی کمپینگ
 

فواید تشک بادی

  1. سبک و کم‌حجم بودن و امکان جابه­جایی آسان

    به راحت باد شدن و آماده استفاده شدن در عرض چند دقیقه

    قیمت بسیار مناسب نسبت به تخت‌های چوبی و فلزی و تشک­های فنری گران قیمت

    به راحتی خالی می‌شود و حجم بسیار کوچکی می‌گیرد و در هر گوشه‌ای از خانه می‌توانید آن را قرار بدهید.

    داشتن جنس ضد حساسیت و ضد آلرژی.

    بسیار نرم، به گونه‌ای که حتی اگر به پوست بدن کشیده شود هیچ اتفاقی نمی‌افتد.
 

کاربردهای تشک بادی

یکی از کاربردهای سودمند تشک بادی برای بیمارانی است که دچار بیماری­های عضله­ای در قسمت کمر و ستون مهره­ها می­باشند؛ زیرا این تشک­ها به گونه­ای طراحی می­شوند که کمترین فشار بر کمر و ستون مهره وارد بشود.

سطح این تشک­ها برای نرمی و راحتی بیشتر و همچنین برای عبور هوا و جلوگیری از تعریق به صورت شیاردار ساخته می­شود.
 

تخت بادی چیست؟

تخت بادی یا تخت‌خواب بادی جایگزین بسیار مناسبی برای تخت‌های فنری فلزی و چوبی در خانه می­باشد.

این تخت­های بادی با کمک پمپ­های باد دستی و برقی به سرعت آماده استفاده می­شوند. نوعی از تخت‌خواب­های بادی ساخته شده­اند که طبی هستند و برای استفاده بیماران، به خصوص افرادی که کمردرد و رماتیسم دارند، مناسب است.

تخت‌خواب­های بادی هم­چنین انواع مختلفی هم دارند شامل: دونفره، تک نفره، همراه با بالشت و یا کوسن، تخت خواب مبل شو و یا خمیده.
 

مزایای تخت‌ خواب های بادی

تخت‌های بادی مزایای زیادی دارند، از جمله:
  1. سبک و کم‌ حجم‌ بودن.
    به راحت باد شدن و آماده شدن برای استفاده.
    قیمت بسیار مناسب نسبت به تخت‌های چوبی و فلزی.
    حمل و نقل آسان نسبت به تخت­های فلزی و چوبی.
    به‌ راحتی باد تخت بادی خالی می‌شود و حجم بسیار کوچکی می‌گیرد و در هر گوشه‌ای از خانه می‌توانید آن را قرار بدهید.
    دارای جنس ضد حساسیت و آلرژی.
 

خرید تخت بادی

به راحتی انواع تخت بادی را مناسب برای هر سنی و در هر طرح و رنگی که بخواهید می­توانید از سایت‌های فروش سفارش بدهید. بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تخت­ها و وسایل بادی شرکت­های اینتکس، بست‌وی، ریلکس و سویلور هستند که مدام در حال افزایش کیفیت و تولید محصولات جدید می­باشند.   
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *