سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۱

قیمت برنج در مازندران

پنجشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 799157
معاون جهاد کشاورزی مازندران قیمت انواع برنج در بازارهای استان را اعلام کرد که ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر از قیمت این محصول در سایر استان‌ها است.
قیمت برنج در مازندران
به گزارش جهان نيوز، مجید بهادری درباره میانگین قیمت عمده فروشی برنج به همراه قیمت شلتوک مازندران، گفت: قیمت هر کیلو برنج سفید طارم محلی و هاشمی ۷۱۵ هزار ریال، شیرودی ۴۰۵ هزار ریال، ندا ۳۸۵ هزار ریال، فجر ۴۹۵ هزار ریال و کشت دوم بینام ۷۹۰ هزار ریال است که اکنون در بازارهای مازندران خرید و فروش می‌شود.

او می‌گوید: قیمت شلتوک طارم نیز در بازار ۳۷۰ تا ۳۹۰ هزار ریال، شیرودی ۲۴۰ تا ۲۵۰ هزار ریال، فجر ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزار ریال و ندا ۲۲ تا ۲۳۰ هزار ریال است.

در حالیکه قیمت برنج در مازندران مرکز تولید این محصول در کشور از ۳۸ تا ۷۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود این قیمت با افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی در شهرهای دیگر به دست مصرف کننده می‌رسد که به گفته آگاهان بازار برنج علاوه بر نقش آفرینی دلالان، برخی فروشگاه‌های بزرگ نیز در این افزایش نقش دارند.

دبیر انجمن برنج کشور ۳۰ فروردین گفته بود: قیمت هر کیلوگرم برنج درجه یک شمال در مهرماه پارسال ۳۵ هزار تومان بود و، چون پس از این تاریخ هیچ هزینه تولیدی روی برنج متحمل نشده است پس هر گونه افزایش قیمت از سوی کشاورزان انجام نمی‌شود بلکه دلالان هستند که این قیمت را به دفعات افزایش می‌دهند.

علیزاده شایق به صراحت گفت: بازار برنج رها شده است و سازمان‌های نظارتی مطلقا در بازار برنج حضور ندارند.

 سطح شالیزارهای مازندران  ۲۱۵ هزار هکتار  است و این استان  با تولید بیش از یک میلیون تن  ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور را تأمین می‌کند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دولت قبل همه خورده و رفته وای به حال ملتی که هر حرفی می زنند و عده ای هم قبول می کنند