کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار روسیه درباره عضویت فنلاند و سوئد در ناتو

15 ارديبهشت 1401 ساعت 8:02

وزارت خارجه روسیه هشدار داد پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو، باعث تبدیل شدن آنها به مکانی برای تقابل بین این ائتلاف و روسیه می‌شود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه شامگاه چهارشنبه درباره عضویت فنلاند و سوئد در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هشدار داد.

زاخارووا در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو، باعث تبدیل شدن آنها به مکانی برای تقابل بین این ائتلاف و روسیه می‌شود.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره توضیح داد: «اگر فنلاند و سوئد به ائتلاف بپیوندند، به فضایی برای رویارویی بین ناتو و روسیه تبدیل خواهند شد، که عواقب گسترده‌ای از جمله برای روابط خوب همسایگی ما که در طول زمان آزمایش شده است، خواهد داشت».

این دیپلمات روس همچنین ابراز تردید کرد که این همان چیزی است که مردم این دو کشور برای آن تلاش می‌کنند.

بر اساس این گزارش، فنلاند و سوئد بعد از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، شروع به گفتگو در مورد امکان کنار گذاشتن بی‌طرفی طولانی مدت خود و پیوستن به ناتو کردند.

به نوشته ریانووستی، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز با بیان اینکه ناتو به دنبال تقابل با مسکو است، گفت که گسترش بیشتر این ائتلاف، امنیت بیشتری را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد.

پیش از این، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید با ادعای اینکه درگیری‌ها در اوکراین جنگ نیابتی ناتو با روسیه نیست، گفت واشنگتن از عضویت هر کشوری در ناتو استقبال می‌کند.

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.


کد مطلب: 799119

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/799119/هشدار-روسیه-درباره-عضویت-فنلاند-سوئد-ناتو

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com