جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

گاف تازه بایدن؛ روسیه موشک‌ جاولین دارد

چهارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب: 799079
رئیس‌جمهور ایالات متحده در گافی جدید به جای استفاده از واژه اوکراین گفت که روسیه موشک‌های ضدتانک جاولین دارد.
گاف تازه بایدن؛ روسیه موشک‌ جاولین دارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا که گاف‌های پی در پی وی به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است روز گذشته (سه‌شنبه) بار دیگر در هنگام سخنرانی برای کارکنان شرکت صنایع هوافضایی، تجهیزات نظامی و امنیت اطلاعات آمریکایی «لاکهید مارتین» در جریان بازدید از این شرکت که سازنده موشک‌های ضدتانک «جاولین» است، بار دیگر گاف داد و به جای اوکراین از کلمه روسیه استفاده کرد.

وی در این سخنرانی تصریح کرد: «قبل از حمله روسیه به اوکراین، ایالات متحده اطمینان یافته بود که روسیه موشک جاولین و دیگر تسلیحات برای تقویت بخش دفاعی خود دارد».
 
شبکه روسی راشاتودی در این خصوص گزارش کرد، ظاهراً اظهارات او برای کارکنان شرکت لاکهید مارتین که با این تصور که در حال تأمین سلاح برای اوکراین هستند کار می‌کنند شوکه کننده بود.

گزارش‌های رسانه‌ها نشان می‌دهد که روسیه در تاریخ 24 فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد. از آن زمان، ایالات متحده به همراه همپیمانان خود با ارسال تجهیزات به کی‌یف، به آتش درگیری‌های اوکراین دامن زدند.
اخیراً‌ بایدن با معرفی دو بسته به کنگره آمریکا گفت، کمک‌های واشنگتن به کی‌یف باید تا زمانی که اوکراین درگیر جنگ است ادامه یابد.

طبق این گزارش، او تأکید کرد باید تسلیحات و مهمات و تجهیزات نظامی برای اوکراین فرستاده شود تا آن‌ها به جنگیدن ادامه دهند و بسیار حیاتی است که کنگره این تأمین بودجه ۳۳ میلیارد دلاری را در اسرع وقت تصویب کند زیرا آمریکا تا زمانی که جنگ در اوکراین ادامه دارد، به ارسال تسلیحات ادامه خواهد داد.

پیش از رسیدن بایدن به ریاست‌جمهوری گمانه‌زنی‌ها درباره زوال عقل او مکرراً از زبان جمهوری‌خواهان مطرح می‌شد. گاف‌های متعدد او پس از رسیدن به ریاست‌جمهوری نگرانی مقامات و مردم آمریکا از توانایی اداره امور توسط رئیس‌جمهور کشورشان را دوچندان کرده است.

اخیراً نیز،  رئیس‌جمهور آمریکا پس از پایان سخنرانی خود در شهر «سیاتل» واشنگتن بار دیگر، دست خود را برای دست دادن با هوا دراز کرد؛ حرکتی که او را بار دیگر به سوژه فضای مجازی تبدیل کرد، آنهم فقط یک هفته بعد از انجام اقدامی مشابه در سخنرانی کارولینای شمالی. 

بایدن که تور ملی خود را با سخنرانی در مورد اصلاحات پیشنهادی به پایان رساند، بعد از خداحافظی با حضار، چرخید و دستش را به حالت دست دادن جلو برد، اما کسی در آنجا نبود. او سپس یک چرخش کوچک دیگر انجام داد و ظاهراً دوباره دستش را به سمت فضای خالی دراز کرد؛ پس از آن، رئیس‌جمهور پرگاف آمریکا با لبخند به سمت حضار برگشت و از آن‌ها به دلیل توجه‌شان به سخنان وی تشکر کرد.

یک هفته قبل از آن نیز، اتفاق مشابهی رخ داد. رئیس‌جمهور آمریکا پس از پایان سخنرانی خود در ایالت کارولینای شمالی در مورد اصلاحات زیرساختی، به صحنه پشت کرد و دست خود را برای دست دادن دراز کرد، در حالی که کسی نزدیک او نبود. سپس، در حالی که کمی گیج به نظر می‌رسید، چند قدمی نزدیک تریبون رفت و ظاهراً به دنبال راهی برای ترک صحنه سخنرانی بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ول کنید گاف های بایدن را . .
United States
روسیه و اکراین تقریبا یک ملت هستند و جنگ بین آنها بی معنی است....