پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

راهکارهای ساده برای رهایی از خواب‌آلودگی

چهارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 799077
بسیاری از افراد در طول روزهای بهار و حین انجام کار احساس خستگی و خواب‌آلودگی دارند و گاهی این موضوع آن‌ها را دچار دردسر می‌کند.
راهکارهای ساده برای رهایی از خواب‌آلودگی
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، با پایان رسیدن فصل سرما و گرم‌تر شدن هوا بسیاری از افراد با وجود اینکه در شب استراحت کرده‌اند، در طول روز از خواب آلودگی و احساس خستگی خود رنج می‌برند.

این حالت خواب آلودگی برای افراد شاغل و کسانی که مجبور به انجام کاری هستند بیشتر آزار دهنده است و گاهی این موضوع آن‌ها را دچار دردسر می‌کند.

مهمترین عوامل خواب‌آلودگی در روزهای بهار!
دیر خوابیدن و مناسب نبودن دمای هوای اتاقی که در آن می‌خوابید هم میتواند به ایجاد خواب آلودگی و خستگی در طول روز منجر شود.

سعی کنید ساعت به رختخواب رفتن و بیدار شدن شما در طول روزهای هفته ثابت باشد و فراموش نکنید که در صورت نداشتن خواب منظم و کافی به مرور دچار حس خستگی و خواب آلودگی مستمر خواهید شد.

داشتن اضافه وزن و یا بالا بودن فشار خون از جمله عواملی هستند که موجب می‌شوند در شب خواب راحتی نداشته باشید و در طول روز و زمان انجام کار احساس خستگی به سراغ شما خواهد آمد.

راهکارهای ساده برای فرار از خستگی روزانه!
دستورالعمل های مراقبتی ساده‌ای که پزشکان و متخصصان برای رفع خواب‌آلودگی در فصل بهار پیشنهاد می‌دهند، به احتمال زیاد مشکل شما با این خواب بی موقع را رفع می‌کند و بکارگیری این راهکارها به شما در داشتن روزی با انرژی و پرنشاط تر کمک کننده خواهد بود.

استفاده از مخلوط آب جوشیده مایل به ولرم به همراه عسل یک نوشیدنی ساده اما پر انرژی را به شما تحویل می‌دهد که تا حدود زیادی حس خواب آلودگی تان را برطرف میکند.

به عقیده پزشکان استفاده از غذای چرب موجب کسلی، خستگی، پایین آمدن قند خون و همچنین ایجاد احساس سرما در بدن می‌شود و در نتیجه شما احساس می‌کنید که خوابتان گرفته است؛ بنابراین از خوردن غذاهای چرب پرهیز کرده و به جای آن غذاهای ساده و سبک را مصرف کنید.

اگر شما هم در رژیم غذایی خود از لبنیات مثل دوغ، ماست، شیر و ... به طور مکرر استفاده می‌کنید میزان استفاده از این نوع مواد غذایی را تا حدودی کاهش داده و در حد تعادل از آن استفاده کنید.

مصرف افراطی انواع شیرینی‌ها و خوراکی های حاوی قند و شکر نیز علاوه بر ایجاد چاقی، احساس خستگی و کسلی شما را تشدید می‌کند و باعث خواب آلودگی تان در طول روز و در حین انجام کارهای روزمره می‌شود.

اگر شما هم در ماه مبارک رمضان روزه می‌گیرید بهتر است وعده سحری خود را ساده اما مقوی و کامل در نظر بگیرید تا در طول روز انرژی لازم برای انجام کارهای خود را داشته باشید.
 
نقش رژیم غذایی سالم در نشاط و شادابی افراد!
استفاده متعادل از انواع پروتئین مثل تخم‌مرغ، شیر، گوشت‌ها و حبوبات هم در کاهش احساس خواب آلودگی تاثیر چشمگیری داشته و میزان هوشیاری مغز فرد را افزایش می‌دهند.

مصرف مواد غذایی حاوی پتاسیم مثل میوه‌هایی چون پرتقال، موز، سیب و ... و همچنین مصرف آبمیوه‌های تازه و کشمش هم که دارای مقادیر قابل توجهی پتاسیم هستند و به میزان نشاط و انرژی سلول‌های شما شما می‌افزایند و در نتیجه شما را از حالت خواب آلودگی دور می‌سازند.

نقش استفاده از سبزیجاتی چون اسفناج، نعناع، هویج و مواردی از این قبیل را دست کم نگیرید و فراموش نکنید که مصرف انواع سبزیجات در طول شبانه روز منجر به افزایش سوخت و ساز بدن شما شده و ضمن کمک به دفع سموم منجر به کاهش خواب آلودگی هم می‌شود.

دوش گرفتن با آب ملایمی که به سردی می‌زند و انجام حرکات ورزشی در ساعات اولیه صبح به ویژه ورزش هوازی به شما کمک می‌کند تا در طول روز کمتر احساس خستگی و خواب آلودگی داشته باشید.

یک باور غلط است که مصرف الکل، سیگار و تنباکو منجر به کاهش خستگی و خواب‌آلودگی می‌شود و از مواد غذایی حاوی کافئین هم در حد نرمال استفاده کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *