شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

کامبک لیورپول در زمین غُول‌کش

چهارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 799073
تیم‌ فوتبال لیورپول با عبور از سد ویارئال به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید تا در انتظار برنده دیدار رئال‌مادرید و منچسترسیتی‌ برای کسب جام باشد.
کامبک لیورپول در زمین غُول‌کش
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، سه‌شنبه شب در دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، ویارئال اسپانیا پذیرای لیورپول انگلیس بود و متحمل شکست سه بر دو شد تا شاگردان "یورگن کلوپ" در مجموع با برتری پنج بر دو راهی فینال شوند.

بازی در حالی آغاز شد که لیورپول در دیدار رفت به برتری دو بر صفر رسیده‌ و با پشتوانه‌ای مناسب وارد میدان شد.

شاگردان "اونای امری" در تیم‌ ویارئال شروعی طوفانی در این داشتند و در دقیقه دوم با حضور به موقع "بولای‌ دیا" در دهانه دروازه میهمان و ضربه او به گل رسیدند.

زردپوشان‌ ویارئال که از حمایت تماشاگران سود می‌بردند در ادامه نیز صاحب توپ و میدان بوده و تیم پرستاره لیورپول را مجبور به عقب نشینی کردند.

در دقیقه ۴۱ "کاپوئه" هافبک ویارئال که عملکردی عالی داشت توپ‌ را به روی دروازه لیورپول ارسال کرد و "کوکلین" با ضربه سر تماشایی دومین گل میزبان را به نام خود نوشت.

لیورپول نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و با حفظ توپ و طراحی حملات از جناحین سعی بر ایجاد موقعیت گلزنی داشت.

در دقیقه ۶۱ کار تیمی بازیکنان لیورپول با ضربه "فابینیو" هافبک برزیلی همراه شد تا سرخ‌ها به گل نخست دست یافته و روند بازی را تغییر دهند.

در دقیقه ۶۷ ارسال عالی "آرنولد" و ضربه سر "لوئیس‌ دیاز" با واکنش ضعیف "رولی" همراه شد تا لیورپول به گل دوم و تساوی دست یابد.

در دقیقه ۷۴ و در یک ضد حمله، "سادیو مانه" از میانه میدان حرکت کرد و با از پیش‌روی‌ برداشتن مدافع و دروازه‌بان‌ ویارئال سومین گل لیورپول را به‌ ثمر رساند تا کامبک‌ تکمیل شود.
با این اوصاف ویارئال که در مراحل قبلی با برتری مقابل یوونتوس و بایرن‌مونیخ، غول‌کش‌ این فصل لقب گرفته بود از رسیدن به‌ فینال بازماند.

این دهمین حضور لیورپول در لیگ قهرمانان اروپاست. این تیم تاکنون ۶ مرتبه فاتح این جام معتبر شده و پرافتخارترین باشگاه انگلیسی در لیگ قهرمانان است‌.

چهارشنبه شب در دیگر دیدار دور برگشت نیمه نهایی، رئال‌مادرید اسپانیا در ورزشگاه "سانتیاگوبرنابئو" میزبان منچسترسیتی‌ انگلیس است. سیتی در بازی رفت به برتری چهار بر سه رسیده است.

فینال لیگ قهرمانان اروپا، هفتم خردادماه در ورزشگاه "استادوفرانس" شهر پاریس برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *