جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۹
لاوروف:

آمریکا در حال اجرای یک طرح «ضدروسی» است/ روسیه اجازه نمی‌دهد غرب به عادت دزدی خود ادامه دهد

دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب: 799017
وزیر امورخارجه روسیه با اشاره به تحریف سخنانش درباره جنگ هسته‌ای، گفت: این کشور همواره در جهت ممانعت از وقوع چنین رویدادی تلاش کرده و ابتکارعمل مسکو برای برگزاری نشست سران ۵ عضو شورای امنیت نیز در این راستا بود که با مخالفت آمریکا و انگلیس مواجه شد.
روسیه اجازه نمی‌دهد غرب به عادت دزدی خود ادامه دهد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که روزنامه نگاران غربی سخنان وی در خصوص جنگ هسته‌ای را تحریف کردند. به گفته وی، چنین ارائه نادرستی باعث احترام به روزنامه نگاری غربی نخواهد شد.

در مصاحبه اختصاصی وزیر خارجه روسیه با شرکت تلویزیونی ایتالیایی "Mediaset"، از لاوروف پرسیده شد که «بعد از اظهارات وی درباره احتمال وقوع یک جنگ هسته‌ای و جنگ جهانی سوم، کل جهان این سئوال را از خود پرسید که آیا این یک خطر واقعی است؟»، وی با اشاره به اینکه رسانه‌های غربی سخنان وی درباره جنگ هسته‌ای تحریف کردند، تاکید کرد: «از من در خصوص تهدیدهایی که اکنون در حال انباشته شده پرسیدند و اینکه جنگ جهانی سوم چقدر واقعی است. من به معنای واقعی کلمه چنین پاسخ دادم: روسیه هرگز تلاش خود را برای دستیابی به توافقاتی که تضمین کننده عدم آغاز جنگ هسته‌ای باشد، متوقف نکرده است. این روسیه بوده که در سال‌های اخیر به طور مداوم به همتایان آمریکایی خود پیشنهاد کرده که تایید کنند در جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای وجود ندارد و بنابراین هرگز نباید این جنگ را آغاز کرد.»

سرگئی لاوروف افزود: پیشنهاد ولادیمیر پوتین برای تشکیل نشست سران پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل نیز در راستای دستیابی به چنین هدفی است. البته هرچند فرانسه و چین از این پیشنهاد حمایت کردند، ولی آمریکا و انگلیس همچنان مانع از برگزاری این رویداد مهم هستند.

روسیه به دلیل سپر دفاع ضدموشکی آمریکا در حال توسعه سلاح‌های مافوق صوت خود است
وزیر امور خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که مسکو زمانی شروع به توسعه تسلیحات مافوق صوت کرد که متوجه شد سیستم دفاع موشکی ایالات متحده در جهت گیری به سمت روسیه هدایت خواهد شد.  وی در مصاحبه با این شبکه ایتالیایی در این باره توضیح داد: «ما مجبور شدیم با تسلیحات مافوق صوت خود با تهدیدات جدید مقابله کنیم، زیرا به خوبی می دانستیم که سیستم دفاع موشکی آمریکا نه به سمت کره شمالی و ایران، بلکه علیه فدراسیون روسیه و متعاقباً علیه جمهوری خلق چین هدف گیری خواهد شد.»

لاوروف یادآور شد که روسیه به تسلیحاتی نیاز دارد که بتواند امنیت این کشور را تضمین کند و قادر به غلبه بر سپر دفاع ضد موشکی آمریکا باشد، چرا که در غیر این صورت، کشوری که سیستم دفاع موشکی و تسلیحات تهاجمی دارد ممکن است وسوسه شود که اولین حمله را انجام دهد به این امید که پاسخ به آن توسط سپر دفاع موشکی سرکوب شود.

روسیه در شرایط پایان گفت‌وگوهای تسلیحاتی، مجبور به اتکا به سلاح‌های جدید خود شد
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با اشاره به اینکه طرف آمریکایی مذاکرات پیرامون ثبات راهبردی و وضعیت سیستم‌های جدید تسلیحاتی بین دو کشور را متوقف کرد، تاکید کرد: روسیه در شرایط پایان این گفت‌وگوها، در موضوع سلاح‌های جدید، از جمله تسلیحات مافوق صوت، «به خود متکی خواهد شد».

لاوروف یادآور شد که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین پیش از این توضیح داده که روسیه پس از خروج آمریکا از پیمان مربوط به موشک‌های بالستیک، برخورد با تسلیحات جدید را آغاز کرد. به گفته وی، روسیه هرگز تحولات جدید در عرصه تولید تسلیحات پیشرفته خود را پنهان نکرده و آنها در مطبوعات تخصصی به تفصیل شرح داده شده است.

وزیر خارجه روسیه همچنین در رابطه با برخی فرضیه‌ها در غرب و تردید برخی افراد نسبت به وضعیت سلامتی رئیس جمهور روسیه، به آنها توصیه کرد که برای یافتن حقیقت، به مهمانان خارجی از جمله آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، مراجعه کنند که به تازگی با ولادیمیر پوتین دیدار و گفتگو کرده‌اند.

لاوروف: کی‌یف برخلاف مواضع اولیه خود، می‌خواهد ابتدا از غرب ضمانت امنیتی دریافت کند
سرگئی لاوروف در مصاحبه با شرکت تلویزیونی ایتالیایی Mediaset همچنین ابراز عقیده کرد که طرف اوکراینی ابتدا خواهان دریافت ضمانت‌های امنیتی از غرب بود، اگرچه این ضمانت‌ها باید توسط همه، از جمله روسیه، توافق می‌شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه توضیح داد: «به درخواست ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، ما با مذاکرات موافقت کردیم، این مذاکرات شروع به پیشرفت کرد و در ماه مارس، در نشست مذاکره کنندگان در استانبول، بر اساس آنچه خود زلنسکی به طور علنی گفته، برخی خطوط کلی توافقات نیز مشخص شد. رئیس جمهوری اوکراین گفت که اوکراین آماده است تا کشوری بی طرف، غیر بلوکی و غیرهسته‌ای باقی بماند، همانطور که در قانون اساسی اوکراین وشته شده است. در عوض تضمین‌های امنیتی از سوی کشورهای غربی و از جانب روسیه به کی‌یف ارائه خواهد شد. ما آماده بودیم بر این اساس کار کنیم، با این درک که همانطور که خود اوکراینی‌ها پیشنهاد کردند، در این توافق نامه قید شود که ضمانت‌های امنیتی مشخص نیز برای منطقه کریمه و دونباس ر نظر گرفته شود. ولی بلافاصله پس از آنکه این پیشنهادات روی کاغذ و با امضا به ما تحویل داده شد، آنها مواضع خود را تغییر دادند.»

به گفته وی، طرف اوکراینی اکنون سعی دارد تا مذاکرات را به شیوه‌ای متفاوت پیش ببرد، آنها همچنین می خواهند ابتدا ضمانت‌های امنیتی را از غرب دریافت کنند، اگرچه در ابتدا این ضمانت‌ها باید بصورت متقابل از جمله با طرف روسی مورد توافق قرار می‌گرفت.

وزیر خارجه روسیه یادآور شد: «زمانی که زلنسکی اعلام کرد که برای حفظ وضعیت بی طرفی و غیربلوکی اوکراین آماده است، بلافاصله، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو و انگلیس شروع به گفتن کردند که اگر اوکراینی‌ها مایلند از این وضعیت خارج شوند، پس حق دارند این کار را انجام دهند. و این دقیقاً چیزی است که ما در خصوص دخالت غرب در مذاکرات از آن صحبت می‌کنیم.»

لاوروف تمایل روسیه برای پایان جنگ تا 9 ماه مه را رد کرد
سرگئی لاوروف در پاسخ به سئوال دیگری تاکید کرد: «نیروهای مسلح روسیه به طور مصنوعی پایان عملیات ویژه حفاظت از دونباس را به دلیل هیچ تاریخ مشخصی، از جمله برگزاری جشن روز پیروزی (در جنگ جهانی دوم) تسریع نخواهد کرد.»

وی افزود: «سرعت عملیات نظامی در وهله نخست نیاز به  اطمینان از "به حداقل رساندن هرگونه خطر برای مردم غیرنظامی و نیروهای نظامی روسیه از هرگونه تهدید مرتبط با سلاح‌های تهاجمی و نازیسم دارد، که غرب فعالانه در تلاش است آن را کم‌اهمیت جلوه دهد.»

وزیر امور خارجه یادآور شد که البته جشن پیروزی  9 مه (19 اردیبهشت ماه)، مانند همیشه به طور رسمی برگزار خواهد شد و در این روز، شهروندان روسیه یاد کسانی را گرامی خواهند داشت که "برای آزادی فدراسیون روسیه و سایر جمهوری‌های اتحاد جماهیر شوروی سابق و برای آزادی اروپا از طاعون نازی‌ها جان خود را از دست دادند.

ایالات متحده قصد دارد پروژه "ضد روسی" خود را تکمیل کند
سرگئی لاوروف در بخش دیگری از این مصاحبه درباره نقش ایالات متحده آمریکا در اوضاع کنونی در اوکراین گفت: «این واقعیت که ایالات متحده اکنون قصد دارد پروژه "ضد روسی" خود را به پایان برساند، کاملاً آشکار شده است، آنها می‌گویند: روسیه باید شکست خورده و اوکراین باید پیروز شود، "روسیه در این جنگ باید بازنده شود".

وی افزود: «در مطبوعات آمریکایی و اروپایی در خصوص ارتباط خانواده جو بایدن [رئیس جمهور آمریکا] با اوکراین مطالب زیادی خوانده‌ام، بنابراین موضع گیری او و وضعیت فعلی تعجب آور نیست. البته علاوه بر منافع شخصی، من این مسئله را نیز رد نمی کنم که صحبت بر سر درک واشنگتن از شکست استراتژی بلندمدت چند ساله خود برای تبدیل اوکراین به یک تهدید واقعی برای کشور ماست تا اطمینان حاصل شود که اوکراین و روسیه هرگز با یکدیگر روابط خوبی نخواهد داشت و این تنها سیاست جو بایدن نیست.»

لاوروف: روسیه اجازه نخواهد داد تا غرب به عادت دزدی خود ادامه دهد
وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به سئوال دیگری تاکید کرد که این کشور قصد ندارد عادات دزدی کشورهای غربی را تحمل کرده و اجازه دهد درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز روسیه توسط آنها سرقت شود.

لاوروف توضیح داد: «یک اتفاق ساده در حال رخ دادن است که منتقدان اقدامات ما، همه کسانی که در روزهای اخیر ما را محکوم می‌کنند، به دلایلی ایل نیستند در مورد آن صحبت کنند: بیش از 300 میلیارد دلار از پول متعلق به کشور ما دزدیده شده است که بیشتر آن مربوط به دریافت بهای گاز و نفت روسیه است. ما در مقابل مردم خود مسئول بوده و حق نداریم اجازه دهیم غرب به عادت دزدی خود ادامه دهد. آنها مطابق با قوانین اتخاذ شده در غرب و به بهانه تنبیه روسیه، از کشور ما دزدی می‌کنند.»
برچسب ها: روسیه اوکراین جنگ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فقط با یک بمب اتمی به یکی از کشورهایی که پولشان را بالا کشیده اند حساب کار دست بقیه می آید و پولهایشان را می دهند ..
Iran, Islamic Republic of
روسیه برای بقای خود باید از بمب اتم استفاده می کند و من مطمئن هستم اگر کار بیخ پیدا کند حتما این کار را خواهد کرد
Iran, Islamic Republic of
من مطمئن هستم وسیه با علم و آگاهی به اوکراین حمله کرده و خیلی محاسبات رو پیش خودش کرده بوده که حمله کرده و اگر حمله نمیکرد یه چیزی مثل داعش در اوکراین داشت سر میگرفت که بعدا بلای جونش میشد
Iran, Islamic Republic of
من یکی از فیلمهای این نئونازیهای اوکراینی رو دیدم و اینها دست داعش رو هم از پشت بستن . روسیه حق داشته به اوکراین حمله کرده
Iran, Islamic Republic of
هر وقت همه اون چشم آبی هایی که چندین ساله چشمشون رو روی یمن و فلسطین و سوریه و عراق و افغانستان بستن ، چشمشون رو باز کردن و از این جنایات غربی ها ناراحت شدن ، منم در رابطه با اوکراین ناراحت میشم
....
United States
لاو روف گفته هیتلر هم اجداد یهودی داشته! دولت اسرائیل از عصبانیت آتش گرفته!

محمدایوب
Iran, Islamic Republic of
آقای لاروف حد خود را بدان
United States
روسها حداقل میدانند