پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

داروی شفا دهنده و نجات‌بخش همه بشر

دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب: 798970
حجت‌الاسلام قرائتی گفت: در قرآن همه چیز هست، پنجاه تا لقب در قرآن برایش آمده است. موعظه است، شفا است، ذکر است. اینکه مسلمانان ذلیل هستند به دلیل این است که قرآن را رها کردند و اگر به دامان قرآن بازگردند بر همه دنیا پیروز می‌شوند.
داروی شفا دهنده و نجات‌بخش همه بشر
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس،
حجت‌الاسلام محسن قرائتی معلم و مفسر قرآن کریم در سی‌امین و آخرین قسمت از مجموعه سخن قرآن به شرح اهمیت قرآن کریم پرداخت.
 
معلم قرآن خداست زیرا گفته خدای رحمان معلم قرآن است، جبرئیل واسطه آن است و فرودگاه قرآن قلب پیامبر (ص) است. کتابی است که بیمه شده است، خدا می‌گوید: ما فقط قرآن را حفظ می‌کنیم و کتابی است که حتی یک واو آن عوض نشده است.

در قرآن اختلاف نیست. انسان در هر شرایط ادبیاتش و رفتارش عوض می‌شود، اما قرآن این‌گونه نیست. کتابی است که خدا گفت اگر می‌توانید مانند آن را بیاورید، می‌گوید: حتی هرکسی را می‌توانی دعوت کن و از او کمک بگیر اگر راست می‌گویی. بعد می‌گوید: هرگز نمی‌توانید مانند قرآن بیاورید.

در قرآن همه چیز هست، پنجاه تا لقب در قرآن برایش آمده است. موعظه است، شفا است، ذکر است. اینکه مسلمانان ذلیل هستند به دلیل این است که قرآن را رها کردند. اینکه آمریکا به عربستان می‌گوید: گاو شیرده، این نشانه ذلت آنها است و علتش این است که از قرآن دور مانده‌اند.

سه مرتبه در قرآن آمده که اسلام و مکتب قرآن بر همه مکاتب پیروز می‌شود. این نشدنی نیست، دیدید که یک ویروس ناچیز همه دنیا را ذلیل کرد. خدا اگر بخواهد با تار عنکبوت پیامبرش را حفظ می‌کند، پس اینجا هم می‌تواند قرآن و اسلام را بر همه دنیا پیروز کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *