جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

چرا در بهار خواب آلوده‌ایم؟

يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب: 798899
زمانی که بهار فرا می‌رسد، تمام گیاهان شروع به برگ و گل دادن می‌کنند و از آنها ذرات ریزی در فضا به نام «پولن» منتشر می‌شود که با تنفس ما وارد سیستم تنفسی و ریه شده و ایجاد حساسیت، خواب‌آلودگی و سستی می‌کند.
چرا در بهار خواب آلوده‌ایم؟
به گزارش جهان نيوز، ایرج خسرونیا، رئیس انجمن متخصصان داخلی در گفت‌وگو با فارس، درباره «علت خواب‌آلودگی افراد در فصل بهار»، اظهار داشت: زمانی که بهار فرا می‌رسد، تمام گیاهان شروع به برگ و گل دادن می‌کنند و از آنها ذرات ریزی در فضا به نام «پولن» منتشر می‌شود که با تنفس ما وارد سیستم تنفسی و ریه شده و ایجاد حساسیت، خواب‌آلودگی و سستی می‌کند که این حساسیت است.

وی ادامه داد: گاهی اوقات این حساسیت زیاد است؛ مانند احساس خارش، تورم، کهیر و بعضی اوقات فقط به صورت خستگی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ نشان می‌دهد. این به علت آلودگی هوا، البته نه مواد مضر، بلکه به خاطر گیاهان ریزی است که وارد سیستم تنفسی می‌شود و این ذرات در همه جا وجود دارد.

رئیس انجمن متخصصان داخلی افزود:‌به طوری که مشاهده می‌کنیم وقتی از خانه بیرون آمده و در خیابان حرکت می‌کنیم کف خیابان ذرات سبز رنگی وجود دارد.
 
برچسب ها: بهار حساسیت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *