شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱۲

دوستان ناباب لیدر اصلاحات و راز قاتلان ۸۸

شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 798730
جبهه اصلاحات در اعتراض به نهادهای امنیتی از بابت این اقدام امنیت ساز نوشته است: این اقدام تاسف‌بار در تعارض آشکار با قانون و حقوق و آزادی‌های اساسی شهروندان است.
دوستان ناباب لیدر اصلاحات و راز قاتلان ۸۸
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، جبهه اصلاحات ایران، نهاد تحریم کننده انتخاباتهای ۹۸ و ۱۴۰۰ اخیرا در بیانیه ای نسبت به ممانعت یک نهاد امنیتی از حضور محمد خاتمی در جلسه مجمع عمومی این جبهه اعتراض کرد.

به گزارش جماران، جبهه اصلاحات در اعتراض به نهادهای امنیتی از بابت این اقدام امنیت ساز نوشته است: این اقدام تاسف‌بار در تعارض آشکار با قانون و حقوق و آزادی‌های اساسی شهروندان است. متاسفانه در سال‌های گذشته نیز بارها از حضور جناب آقای سیدمحمد خاتمی در مجامع و حتی پاره‌ای نشست‌های خصوصی جلوگیری غیرقانونی شده است. هیچ نهاد و مقام مسئول قضایی یا امنیتی، حق ندارد بدون محاکمه و طی فرآیندهای دادرسی عادلانه هیچ شهروندی را محدود کند. مبنای محدودیت‌های تحمیل‌شده به جناب آقای خاتمی و ممنوع‌التصویری ایشان، هیچگاه به شکل رسمی و قانونی مشخص و اعلام و ابلاغ رسمی نیز نشده است. در ممانعت اخیر هم مقامات [یک نهاد امنیتی] بدون ارائهٔ هر گونه حکم رسمی از آقای خاتمی خواستند در این نشست غیرعمومی شرکت نکند و تهدید کردند که اگر ایشان اقدام به شرکت کنند عملا مانع خواهند شد.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: چنین اقدامات ناقض قانون و بسیار تنگ‌نظرانه را در حالی شاهدیم که کشور با بحران مشارکت و نمایندگی سیاسی و ابرچالش‌های انباشته و هم‌افزای اقتصادی و محیط زیستی و تحریم‌های سهمگین بین‌المللی و نارضایتی گستردهٔ اکثر شهروندان مواجه است و بیش از قبل نیازمند وفاق ملی، استفاده از ظرفیت همهٔ جریان‌های سیاسی و حل مسائل و بحران‌ها با مشارکت طیف هر چه گسترده‌تری از سرمایه‌های انسانی و سیاسی و اجتماعی کشوریم.  جبههٔ اصلاحات ایران ضمن اعتراض شدید به منع حضور آقای سیدمحمد خاتمی در جمع اعضای این جبهه، از مسئولان، مراجع قانونی و سایر نیروهای سیاسی دعوت می‌کند برای توقف این اقدامات غیرقانونی، غیرعادلانه و مصلحت‌سوز اقدام و مداخلهٔ موثرتری کنند و مانع اقدامات قانون‌شکنانه و ناقض حقوق مدنی و آزادی‌های اساسی شهروندان شوند.

*مردم ایران باید بدانند که خاتمی بر اثر دیکتاتوری حزبی اصلاح طلبان و سیاست مشت آهنین هسته سخت جریان چپ؛ حق ندارد جز بر مسیر خواسته های آنها حرکت کند.

یعنی او نه حق دارد نظر خصوصی خود مبنی بر سلامت انتخابات سال ۸۸ را علنا ابراز کند و نه اجازه دارد که از رفتار بد خود در فتنه ۸۸ توبه علنی داشته باشد. (گزاره ای که خاتمی چند سال قبل با تأکید بر مثبتات عذرخواهی نسبت به آن ابراز علاقه کرده بود)

در واقع لیدر اصلاحات عملا به ملعبه دست تندروهای ستاد هسته سخت اصلاحات بدل شده است.

تندروهایی که به جای تشویق خاتمی به توبه علنی از فتنه ۸۸ (به نمایندگی از اصلاح طلبان) اما ترجیح میدهند خاتمی ملعبه دست آنها برای بهانه هایی مثل قضیه بالا باشد.

این تحلیل ما البته شاهد مثال دیگری هم دارد و آن واقعه عملیات ترور خاتمی در سال ۸۸ است.

شاید خیلی از جوانترها یادشان نباشد که خاتمی به نحوی عجیب قرار بود طی یک عملیات ظاهرا تروریستی در سال ۸۸ و طی یک پرواز داخلی کشته شود اما با هوشیاری و جانفشانی سپاه پاسداران این عملیات ناکام ماند.

عملیاتی که تمام تحلیلگران معتقدند جهت پروژه کشته سازی و تبدیل خاتمی به لینکلن شهید اصلاحات انجام گرفت والبته پشت پرده های مشکوک این جریان هنوز هویدا نشده است.

در بحث سیاست مشت آهنین هسته سخت اصلاحات همچنین می توان به تجربه برخوردهای تند چپها با "محمدصادق خرازی" پس از اظهارات انتقادی او علیه اصلاح طلبان نیز اشاره کرد که چگونه حتی کسانی از چپها وی را به قاچاق هم متهم کردند!

ممانعت از محسن هاشمی و تحریم او برای احراز پس شهرداری تهران در دوران شورای پنجم نیز تجربه ای از همین دست است که می گوید چپها چگونه هرکس را که صلاح ندانند ولو به بالاترین هزینه ها حذف می کنند.

تجربه آقای هاشمی در حالی بود که او لایق ترین عنصر چپها برای احراز پست شهرداری تهران بود اما اصلاح طلبان ترجیح دادند بدترین و ناکارآمدترین گزینه ها را تحمل کنند ولی اجازه ندهند محسن هاشمی به دلیل برخی همسویی ها نسبت به نظام کلان سیاسی کشور، شهردار تهران شود!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همه کس را بهم بافتنی!!!
Iran, Islamic Republic of
با توجه به اینکه انقلاب های رنگی از آمریکا مدیریت می شود تقریبا همه آنها با یک نقشه و الگو اجرا می شوند. مثل انتخاب رنگ برای مخالفان ، کشته سازی ، حضور اراذل و اوباش، رهبری آشوبها توسط نفوذی ها ، تحریک مردم توسط زنان ، هزینه کردن پولهای کثیف و...
Canada
مردم از خاتمی عبور کردند. .
Iran, Islamic Republic of
آدم برخی از اصلاحطلبان رو می بینه احساس خوبی بهش دست نمیده!! . فتنه و فتنه گری و ..... وازه هایی هست که با شنیدن نامشون یاد ادم میافته
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
بنیامین نتانیاهو: اصلاحطلبان بزرگترین سرمایه اجتماعی ما در ایران هستند
Iran, Islamic Republic of
یعنی این اصلاحطلبان با چه رویی دم از اجتماع و برنامه ریزی میکنن ؟ یعنی اوج فعالیتهای دولتیشون که دلار 30 هزار تومنی و برجام بود رو یادشون رفته؟
Iran, Islamic Republic of
این جریان از سال 68 تا 1400 سر کار بوده، 8 سال احمدی نژاد هم باز در لایه‌های میانی به صورت منسجم عمل می‌کرد و 32 سال کشور رو به قهقهراء برد. ساده لوحان و مغرضان هنوز از انقلاب و انقلابیون طلبکارند
Iran, Islamic Republic of
....
حسين
Germany
...
Iran, Islamic Republic of
برخی آقایون اصلاح طلب باید محاکمه علنی شوند.
Iran, Islamic Republic of
محاکمه کنین .