کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کدام سپاهان مقابل استقلال قرار می‌گیرد؟

11 ارديبهشت 1401 ساعت 2:13

پرسش موجود این است که کدام سپاهان قرار است مقابل استقلال قرار بگیرد؟ تیمی که در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته یا تیمی که در نیم‌فصل دوم با ظاهری متفاوت پا به میدان گذاشته است؟


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا،  «سپاهان و استقلال روز ۱۴ اردیبهشت در جریان هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر مقابل هم قرار می‌گیرند تا حساس‌ترین بازی هفته و شاید حساس‌ترین بازی فصل را برگزار کنند.

شاگردان محرم نویدکیا که این روزها با ایستادن در رده سوم جدول رده‌بندی، همچنان شانس زیادی برای قرارگرفتن در رتبه دوم جدول را دارند، برای محقق‌شدن این خواسته، چاره‌ای به‌ جز کسب سه امتیاز بازی برابر یکی از دو تیم مطرح تهرانی ندارند.

در آن سو، استقلال هم به‌خوبی می‌داند راه قهرمان‌شدنش در رقابت‌های این فصل، از نباختن در همین مسابقه می‌گذرد.

استقلال که بعد از ۲۴ هفته، تنها تیم بدون شکست لیگ برتر است، این روزها با ۵۶ امتیاز، با شش امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس رده‌دومی و ۱۱ امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان رده‌سومی، در صدر قرار گرفته است.

از آنجا که شش هفته دیگر به پایان بازی‌ها مانده، استقلال درصدد امتیازندادن به یکی از سه رقیب سخت احتمالی در بازی‌های باقی‌مانده است.

شرایط برای سپاهان ولی ویژه است.

آنها در بازی‌های پیش‌ رو باید با هر دو تیم صدرنشین جدول یعنی استقلال و پرسپولیس بازی کنند.

اگر محرم نویدکیا و تیمش هنوز نیم‌نگاهی به عنوان دومی جدول داشته باشند، چاره‌ای به غیر از شکست‌دادن این رقبا و جبران اختلاف موجود ندارند؛ ضمن این که بردن هر یک از این تیم‌ها می‌تواند رقیب را به ادامه فصل امیدوارتر کند.

اگر سپاهان از سد استقلال عبور کند، انگیزه‌های پرسپولیس برای رسیدن به ششمین قهرمانی متوالی بیشتر می‌شود.

اگر این تیم از سد پرسپولیس هم عبور کند، آن‌وقت استقلال طلسم ۱۰‌ ساله را می‌شکند و احتمالا جام قهرمانی را بالای سر می‌برد.

حال که وضعیت سپاهان در تعیین تیم قهرمان و نایب‌قهرمان لیگ که سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا را به دست می‌آورد (احتمالا) مشخص شده، پرسش موجود این است که کدام سپاهان قرار است مقابل استقلال قرار بگیرد؟ تیمی که در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته یا تیمی که در نیم‌فصل دوم با ظاهری متفاوت پا به میدان گذاشته است؟ سپاهان بعد از روزهای نسبتا ملتهبی که در هفته‌های پایانی رقابت‌های لیگ برتر داشت، در نیم‌فصل دوم تا حدودی به روزهای خوب برگشت.

شاگردان محرم نویدکیا پنج بازی آخر را نباخته‌اند و در این مدت سه بار طعم پیروزی را چشیده‌اند. آنها در فاصله پنج امتیازی پرسپولیس در جایگاه سوم قرار گرفته‌اند. در پنج هفته گذشته لیگ برتر، آمار سپاهان از دو تیم مدعی دیگر، یعنی استقلال و پرسپولیس، بهتر بوده است؛ استقلال دو برد و سه مساوی و پرسپولیس دو برد، دو مساوی و یک باخت داشته است.

حفظ همان میزان از آمادگی، سپاهانی‌ها را به‌ عنوان میزبان جدال با استقلال، در وضعیت خوبی قرار داده و شانس برد این تیم را افزایش می‌دهد.

موضوع اما تیم سپاهانی است که در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفت‌؛ تیمی که نشان از باشگاه قدرتمند ایرانی نداشت.

زردپوشانی اصفهانی در آخرین بازی مرحله گروهی‌شان در لیگ قهرمانان آسیا، با نتیجه سنگین پنج بر دو بازی را به الدحیل واگذار کردند تا با قرارگرفتن در رده سوم مرحله گروهی، از صعود به مرحله حذفی بازبمانند.

خط دفاعی ضعیف سپاهان از یک سو و ازدست‌رفتن اعتماد این تیم، با وجود داشتن ستاره‌های زیاد از سوی دیگر، دغدغه اصلی هواداران این باشگاه است.

مشخص است اگر این سپاهان قرار باشد روز چهاردهم برابر استقلال قرار بگیرد، حتی با استفاده از امتیاز میزبانی هم شانسی برای برتری مقابل تیم صدرنشین ندارد.

گو این که این موضوع می‌تواند حکم شمشیری دولبه از نگاه انگیزشی داشته باشد.

شاید نتایج نه‌چندان خوب در آسیا و شکست سنگین برابر الدحیل، انگیزه بازیکنان سپاهان برای برتری مقابل استقلال را دوچندان کند.

این امر ولی چندان قطعی نیست و تا زمانی که بازی برگزار نشود، نمی‌توان با قطعیت درباره‌ آن صحبت کرد.

هر چه هست، مشخصا وضعیت محرم نویدکیا بعد از نتایج تیمش در لیگ قهرمانان آسیا، چندان بسامان نیست.»


کد مطلب: 798687

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/798687/کدام-سپاهان-مقابل-استقلال-قرار-می-گیرد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com