کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نادر طالب‌زاده، مستندساز و مجری تلویزیون درگذشت

9 ارديبهشت 1401 ساعت 21:00

نادر طالب‌زاده، مستندساز، تهیه‌کننده و مجری تلویزیون عصر امروز(جمعه 9 اردیبهشت) دار فانی را وداع گفت. طالب‌زاده از مهم‌ترین هنرمندان جبهه انقلاب بود و بی‌شک نام و خاطره‌اش تا همیشه جاودان خواهد ماند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، «نادر طالب‌زاده»، مستندساز، تهیه‌کننده و مجری تلویزیون عصر امروز دعوت حق را لبیک گفت.

 طالب‌زاده از مهم‌ترین چهره‌های هنر انقلاب بود و بی‌شک نام و خاطره‌اش تا همیشه جاودان خواهد ماند.

طالب‌زداه متولد ۱۳۳۲ در تهران بود، دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه راندولف میکن و کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا بود و فعالیت هنری را از ۱۳۵۹ در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد.

به گزارش فارس، استاد طالب‌زاده دبیر کنفدراسیون بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره فیلم عمار و از افراد تاثیرگذار در تاسیس شبکه افق بوده است. «بشارت منجی» نام سریالی است که به کارگردانی نادر طالب‌زاده ساخته شد. این سریال بر اساس زمینه‌های مشترک بین اسلام و مسیحیت ساخته و پرداخته شده که از شبکه‌های مختلف سیما و برون مرزی به روی آنتن رفته است.

از دیگر فعالیت‌های استاد طالب زاده، می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلم سازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.


کد مطلب: 798681

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/798681/نادر-طالب-زاده-مستندساز-مجری-تلویزیون-درگذشت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com