پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

ترفند خنک کردن ماشین در تابستان

شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۰۶
کد مطلب: 798660
کولر گازی یکی از مهم ترین ویژگی های ماشین شما است که شما را در روزهای گرم خنک نگه می‌دارد،
ترفند خنک کردن ماشین در تابستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، کولر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ماشین شما است.  نه تنها شما را در روز‌های گرم خنک نگه می‌دارد، یک AC یا تهویه با عملکرد مناسب به شما این امکان را می‌دهد پنجره‌های خود را ببندید تا بتوانید از گرد و غبار، آلودگی و سر و صدا در امان بمانید.

در چنین مواقعی، بسیارمهم است که کولر خودروی شما به خوبی کار کند. در اینجا با کار‌هایی که باید انجام دهید و نباید انجام دهید آشنا میشوید تا دچار مشکل نشوید.

در سایه پارک کنید
سریعترین راه برای خنک کردن ماشین شما این است که درسایه پارک کنید. اگر نمی‌توانید چنین جای پارک سرپوشیده‌ای پیدا کنید، از سایه‌بان‌های پنجره موجود در مغازه‌های لوازم جانبی خودرو برای جلوگیری ازورود نور خورشید استفاده کنید.  اگر صندلی‌های چرمی دارید، بهتر است آن‌ها را با ملحفه بپوشانید.  این به خنک نگه داشتن صندلی‌ها کمک می‌کند که پس از قرار گرفتن خودرو در آفتاب راحت‌تر می‌توان روی آن نشست.

ماشین را تهویه کنید
اگر فضای داخلی ماشین شما بیش از حد داغ است، بهتر است قبل از روشن کردن کولر ابتدا ماشین را تهویه کنید.  کاری که باید انجام دهید این است که تمام پنجره‌ها را باز کنید و کمی رانندگی کنید تا هوای گرم خارج شود و ماشین سریع خنک شود.

درست خاموش کن
هنگامی که به مقصد خود رسیدید، قبل از خاموش کردن موتور، اول کولر را خاموش کنید.  شما می‌توانید فن را در این مدت روشن نگه دارید که باعث خشک شدن و محیط اطراف ماشین شما می‌شود. این بدان معناست که خزه و سایر باکتری‌ها در آنجا رشد نمی‌کنند و شما از بوی بد و بیماری‌های احتمالی سیستم تنفسی در امان خواهید بود.

نگهداری
فراموش نکنید که برنامه تعمیر و نگهداری دوره‌ای خودرو خود را، زمانی که فیلتر هوای کابین باید تعویض شود، دنبال کنید.  همچنین در برخی مواقع سیستم نیاز به تعویض دارد.  این کار را در یک نمایندگی مجاز انجام دهید که فقط از جایگزین‌های اصلی برای وسیله نقلیه شما استفاده می‌کند.

عاقل باش
مطمئناً ایده خوبی نیست که حیوانات خانگی یا کودکان را در ماشین پارک شده با شیشه‌های بسته نگه دارید، به خصوص در هوای گرم.  دمای کابین در عرض چند دقیقه به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد که می‌تواند خطر جدی برای زندگی باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *