کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازتاب مراسم روز قدس در رسانه‌های بین المللی

9 ارديبهشت 1401 ساعت 12:13

مراسم روز جهانی قدس در ایران و کشور‌های مختلف جهان در حال برگزاری است و مورد توجه رسانه‌های بین المللی قرار گرفته است.


به گزارش جهان نیوز، برگزاری مراسم روز جهانی قدس در ایران و کشور‌های مختلف جهان با حضور گسترده مردم، در رسانه‌های بین المللی و منطقه‌ای بازتاب یافت.

گزارش آسوشیتدپرس از برگزاری مراسم روز قدس در ایران
خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در گزارشی به بازتاب راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس در تهران و سایر شهرهای ایران پرداخت.

این خبرگزاری گزارش داد ایرانی‌‌ها در راهپیمایی‌های روز جمعه در پایتخت تهران به مناسبت روز قدس که ایران می‌گوید فرصتی برای ابراز حمایت از فلسطینیان است، شرکت کردند. آسوشیتد پرس افزود این اولین بار از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا بود که این راهپیمایی‌ها برگزار می‌شد.

در ادامه بازتاب این خبرگزاری آمریکایی آمده است: ایران از زمان انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹ خود به رهبری مرحوم آیت‌الله روح‌الله خمینی، این روز، آخرین جمعه ماه رمضان را گرامی می‌دارد. شرکت‌کنندگان شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر دادند؛ شعارهایی که از زمان انقلاب ایران در راهپیمایی‌های گسترده دیگر هم در ایران به سنت تبدیل شده است. ایران اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و از حماس و حزب‌الله، گروه‌های شبه‌نظامی مخالف آن حمایت می‌کند. اسرائیل ایران را دشمن اصلی خود در خاورمیانه می‌داند.

این گزارش می‌افزاید: راهپیمایی‌ها همگی به سمت دانشگاه تهران بود، جایی که مراسم با برگزاری نماز ظهر جمعه به پایان رسید. راهپیمایی‌های مشابهی در سایر شهرها و شهرستان‌های ایران نیز برگزار شد. بسیاری از مقامات بلندپایه ایران از جمله ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و ژنرال محمد سلامی فرمانده سپاه قدرتمند پاسداران انقلاب اسلامی در راهپیمایی تهران شرکت کردند.
 
بیانیه مجلس اعلای اسلامی عراق در مورد روز قدس
مجلس اعلای اسلامی عراق در مورد روز قدس تاکید کرد «مراسم روز قدس در سال جاری با توجه به ظلم بی‌سابقه علیه فلسطینیان، مفاهیم خاصی دارد.»
 
راهپیمایی روز قدس در بحرین
راهپیمایی روز قدس در بحرین در ساعات ابتدایی صبح امروز برگزار شد تا تاریکی مانع از شناسایی شرکت کنندگان در راهپیمایی از سوی رژیم این کشور شود.

گزارش العربی الجدید از راهپیمایی روز قدس در ایران
پایگاه خبری «العربی الجدید» مستقر در لندن هم در گزارش خود نوشت: در حالی که پلیس اسرائیل در دور جدید یورش‌ها در کرانه باختری اشغالی ده‌ها تن را زخمی کرد، ایرانی‌ها روز جمعه برای پیوستن به راهپیمایی‌های سالانه در حمایت از فلسطین به خیابان‌ها آمدند.

این رسانه به نقل از خبرگزاری صدا و سیما گزارش داد، در سراسر ایران، شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز قدس پرچم تکان دادند و شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند. طبق این گزارش، آن‌ها همچنین بنرهای در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود «قدس مال ماست» و «روز قدس روز اسلام است». در ادامه این گزارش آمده است: راهپیمایی‌های روز جمعه در تهران و سایر شهرهای بزرگ ایران از جمله مشهد، اصفهان و تبریز برگزار شد.
 
عمار حکیم خواستار توقف گسترش رژیم صهیونیستی شد
«عمار حکیم»، رئیس جریان حکمت ملی عراق نیز از روز جهانی قدس به عنوان هشداری درباره خطر عادی سازی آرمان فلسطین یاد و تاکید کرد که «ما خواستار توقف گسترش رژیم صهیونیستی هستیم.»
 
دعوت رئیس انصارالله از مردم یمن برای شرکت در راهپیمایی روز قدس
«عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رئیس جنبش «انصارالله» یمن از مردم این کشور خواست تا در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنند. وی شرکت در این مراسم را بیان گر هویت دینی مردم یمن توصیف کرد.

گزارش المسیره از راهپیمایی روز قدس در ایران
شبکه یمنی «المسیره» نیز در قالب چند خبر جدیدترن اخبار مربوط راهپیمایی روز جهانی قدس در ایران را پوشش داد و نوشت: «راهپمایی گسترده مردمی در تهران و شهرهای ایران به منظور بزرگداشت روز جهانی قدس / قاآنی عملیات پهپادها بر سر دشمن را فاش کرد.»

گزارش رویترز از راهپیمایی روز قدس در ایران
خبرگزاری انگلیسی «رویترز» هم در گزارشی، به بازتاب این رویداد مهم پرداخت و در اشاره به سخنرانی سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم روز قدس نوشت: فرمانده سپاه پاسداران ایران روز جمعه در جریان راهپیمایی روز قدس که در آن موشک جدید «خیبرشکن» ساخت داخل به نمایش گذاشته شد، گفت اسرائیل در حال ایجاد شرایط نابودی خود است. 


در ادامه این گزارش به نقل از تلویزیون دولتی ایران آمده که میلیون‌ها ایرانی در راهپیمایی‌های روز قدس در سراسر کشور شرکت کردند. رویترز همچنین به آتش زدن پرچم اسرائیل و سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل» در سراسر ایران اشاره کرده است. 

این خبرگزاری ضمن گزارش حضور ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، فرماندهان نظامی و مقامات ارشد ایران در راهپیمایی‌ها، اشاره کرده که برای اولین بار از زمان شیوع همه‌گیری ویروس کرونا در دو سال پیش است که این مراسم برگزار شد. 

در ادامه این گزارش آمده است: جمهوری اسلامی در ماه فوریه از موشک خیبرشکن خود با برد ۱۴۵۰ کیلومتر رونمایی کرد. ایران که یکی از بزرگترین برنامه‌های موشکی در خاورمیانه را دارد، می‌گوید موشک‌های بالستیک این کشور بردی تا ۲۰۰۰ کیلومتر دارند و می‌توانند به دشمن اصلی آن، اسرائیل و همچنین پایگاه‌های ایالات متحده در منطقه برسند.

گزارش خبرگزاری فرانسه از راهپیمایی روز قدس
خبرگزاری فرانسه هم در بازتاب خود به حضور ایرانی‌ها در راهپیمایی‌ سالانه حمایت از فلسطینی‌ها اشاره کرد و افزود ده‌ها فلسطینی در درگیری‌های صبح امروز با نیروهای اسرائیلی در مسجدالاقصی مجروح شدند.
 
مراسم روز قدس در بصره
«العهد» نوشت «مردم بصره در حمایت از مردم فلسطین در روز جهانی قدس راهپیمایی گسترده ای برگزار کردند.»

«العهد» حضور مردم ایران نیز در راهپیمایی‌ها را به تصویر کشید و نوشت: «به منظور حمایت از مردم فلسطین، راهپیمایی‌های گسترده در بزرگداشت روز جهانی قدس آغاز شدند.» 

گزارش شبکه الجزیره از سخنرانی فرمانده نیروی قدس سپاه در راهپیمایی روز جهانی قدس
شبکه «الجزیره» قطر به سخنرانی سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان راهپیمایی روز جهانی قدس در مشهد پرداخت و نوشت: «او گفت این [اقدام] به آماده‌باش نظامی در تل‌آویو منجر شده است.. فرمانده نیروی قدس سپاه: دو پهپاد ایرانی بر فراز اسرائیل پرواز کردند.»
 
الاخباریه السوریه از برگزاری مراسم روز قدس در استان‌های مختلف ایران خبر داد
«الاخباریه السوریه» نوشت «مردم در استان های مختلف ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس و در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های مداوم صهیونیست‌ها حضور یافتند.»

گزارش النشره از برگزاری مراسم روز قدس در ایران
پایگاه خبری «النشره» لبنان درباره راهپیمایی‌های روز جهانی قدس در ایران نوشت: «نهادهای [نظامی] ایران جدیدترین موشک‌های بالستیک خود را در روز قدس به نمایش گذاشتند.» 

مراسم روز قدس در ایران از منظر رسانه های عراقی
«الاتجاه» نیز از آغاز راهپیمایی بزرگ روز قدس در «تهران»، پایتخت ایران، به مناسبت روز جهانی قدس خبر داد.

«الفرات نیوز» در پوشش خبر برگزاری مراسم روز جهانی قدس در ایران، به حضور گسترده مردم در این مراسم به ویژه دانشگاهیان، جوانان و ورزشکاران در این مراسم اشاره کرد.
 



 
گزارش المیادین از برگزاری مراسم روز قدس در ایران
خبرگزاری «المیادین»، خبر برگزاری مراسم روز قدس در ایران را با این تیتر پوشش داد «راهپیمایی گسترده در تهران و شهر‌های ایران به مناسبت روز جهان قدس».

مدیر دفتر خبرگزاری «المیادین» در تهران با انتشار توییتی نوشت که مراسم روز قدس در شهر‌های مختلف ایران از ساعت ۱۰ صبح به وقت تهرانآغاز شد.

خبرنگار «المیادین» نیز نوشت «پرچم فلسطین و گروه های مقاومت آن در راهپیمایی تهران در روز جهانی قدس برافراشته شد.»


کد مطلب: 798640

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/798640/بازتاب-مراسم-روز-قدس-رسانه-های-بین-المللی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com