پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

۵ پرده از فینال جام حذفی

شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۳۰
کد مطلب: 798632
فینال جام حذفی فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ نخستین فینال قرن کشورمان بود که با قهرمانی تیم نساجی مازندران به پایان رسید و این مسابقه حواشی مختلفی داشت.
۵ پرده از فینال جام حذفی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، نساجی مازندران تیم خانه به دوش فصل موفق شد اولین جام قهرمانی قرن و فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را به دست بیاورد. جامی برای مردم قائمشهر که لقب شهرشان، شهر خسته است اما اولین جام تاریخ باشگاه نساجی باعث شد که قائمشهر شهر فوتبال خیز سراپا غرق شادی و نشاط شود. مردم این شهر و هواداران نساجی با این جام شاید تا سال ها خوش باشند اما این فینال آنقدر مهم بود که حتی بازیکن تیم پرسپولیس هم به عشق سرزمین مادری اش به عنوان تماشاگر به ورزشگاه آزادی آمده بود و در جشن قهرمانی نساجی هم شرکت کرد انگار یادش رفته بود که خودش تا دو هفته پیش به همراه پرسپولیس برای قهرمانی در این جام تلاش می کرده و در نهایت هم از سوی باشگاه مورد بازخواست قرار گرفت. اما به غیر از این مساله این جام و اولین فینال قرن ویژگی هایی دیگری هم داشت که به آنها اشاره می کنیم:

* جنجال  و کتکاری قبل از شروع مسابقه
نساجی مازندران با قید قرعه میزبان فینال جام حذفی شده بود و این قرعه کشی فقط برای تعیین رختکن های دو تیم و محل استقرار تماشاگران دو تیم اهمیت داشت وگرنه از نظر شرایط میزبانی و تعداد تماشاگران دو تیم شرایط برابری داشتند. در چنین شرایطی دو تیم بدون هیچ مشکلی و با رویی گشاده آماده حضور در ورزشگاه آزادی و انجام یک بازی جوانمردانه برای کسب جام شدند اما در کمال تعجب برای اولین مرتبه در تاریخ فوتبال کشور شاهد بزن بزن کادر فنی و برخی از همراهان دو تیم قبل از شروع مسابقه و در لحظه ورود به رختکن بودیم!

ماجرا ظاهرا از آنجا شروع شد که تیم نساجی به جای رختکن میزبان در رختکن تیم میهمان ساکن شد و همین سرانجام جنجال بزرگ این فینال بود و مربیان و برخی از پرسنل دو تیم در راهرو منتهی به رختکن ها از خجالت هم به صورت کلامی و فیزیکی در آمدند.

سوال اصلی اینجاست که مگر مسئول برگزاری مسابقه نباید بر استقرار دو تیم در رختکن ها نظارت کند؟! شاید اگر مسئولین برگزاری مسابقه در وظایف قانونی خود نهایت دقت را داشتند هرگز شاهد چنین رفتار زشتی نبودیم رفتاری که خوشبختانه از دید تماشاگران حاضر در ورزشگاه پنهان بود وگرنه مشخص نیست که قبل از بازی چه اتفاقات تلخی در ورزشگاه ممکن بود رخ بدهد. جالب اینجاست که برای این مسابقه حداقل دو سه ناظر و مسئول برگزاری درورزشگاه حضور داشتند. سهیل مهدی مدیر مسابقات سازمان لیگ، امیرحسین روشنک مسئول جام حذفی، غلامرضا سلیمانی و حتی داود رفعتی! با این حال شاهد چنین ماجرای تلخی شدیم که ترکش هایش به نظر می رسد حالا حالا ادامه خواهد داشت و اکنون باشگاه آلومینیوم  قرار است از ساکت الهامی سرمربی نساجی به کمیته اخلاق شکایت کند.

ماجرا به پسر رئیس کمیته اخلاق هم کشیده شد!
آخرین بیانیه باشگاه آلومینیوم اراک در مورد حواشی فینال جام حذفی بیانیه ای جنجالی است که شب گذشته صادر شد و پای پسر رئیس کمیته اخلاق که بازیکن تیم نساجی مازندران هم هست را به فینال جام حذفی و جنجال های آن باز کرد. در بیانیه باشگاه آمده؛ «امید می رود حضور فرزند ریاست کمیته اخلاق در تیم فوتبال نساجی مازندران موجب عدم رسیدگی به موقع به این تخلفات نشود که در غیر اینصورت باشگاه آلومینیوم اراک اقدامات قضایی را در خارج از فدراسیون پیگیری خواهد کرد.»

ساکت الهامی مربی قهرمان و محروم
این دومین جام قهرمانی ساکت الهامی مربی تیم نساجی در کمتر از ۳ سال است او دو سال پیش هم با تراکتور تبریز در شهر مشهد توانست تیم استقلال را در فینال جام حذفی شکست بدهد و یک جام به تیم پرهوادار تراکتور تقدیم کند اما به دلیل حواشی و اتفاقات رخ داده در آن مسابقه و اینکه او در جریان بازی با یکی دو مسئول مسابقه در کنار نیمکت درگیر شده بود به ۶ ماه محرومیت محکوم شد و  بعد از این حکم او به ناچار از تراکتور تبریز جدا شد.

اکنون نیز هنوز شادی دومین قهرمانی از دل ساکت الهامی خارج نشده او بخاطر درگیری با محمد نوازی مربی تیم آلومینیوم اراک باید در کمیته اخلاق جواب پس بدهد. باید دید این مرتبه هم الهامی با حکم محرومیت مواجه خواهد شد؟!

* جشن قهرمانی؛ منظم و با شکوه
روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ فوتبال ایران در سال های اخیر توانسته جشن های قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی و حتی رقابت های لیگ دسته اول را منظم و شکیل برگزار کند. هنوز یادمان هست که در گذشته گاهی برای برگزاری مراسم جشن قهرمانی و اهدای جام چه بلبشویی در زمین چمن رخ می داد و حتی گاهی اسب برای اختتامیه به زمین فوتبال می آوردند! با این حال جشن قهرمانی نساجی مازندران یکی از جشن های منظم و خوبی بود که برگزار شد و حضور بیش از ۲۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه نیز به این جشن قهرمانی شکوه خاصی داده بود. بعد از دو سال که مراسم اهدای جام قهرمانی در ورزشگاه سوت و کور و خالی از تماشاگر برگزار می شد این مرتبه جشن شرایط خوبی داشت و بازیکنان نساجی توانستند شادی خود را به خوبی با هواداران شان تقسیم کنند و با جام هم دور افتخار بزنند.  در این زمینه سازمان لیگ فوتبال ایران نمره قبولی می گیرد هرچند اشکالاتی هم در جشن بود که در قسمت آخر گزارش به آن اشاره می شود.

* اهدای مدال یا ایستگاه مترو!
در فصول گذشته فقط سه نفر باید در اهدای جام و مدال حاضر می شدند. وزیر ورزش، رئیس فدراسیون یا رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران و مدیرعامل باشگاه قهرمان این شیوه نامه به این دلیل نوشته شده بود تا مراسم جشن قهرمانی منظم و بدون حضور آدم های اضافه برگزار شود اما چهارشنبه شب در کنار سید حمید سجادی وزیر ورزش و میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال، چندین نفر دیگر حضور داشتند از مدیرعامل و مالک کنونی باشگاه نساجی گرفته تا مدیرعامل اسبق!وبرخی چهره های سیاسی! به طوریکه منطقه اهدای مدال به بازیکنان شبیه ایستگاه مترو با ازدحام زیاد مسافران شده بود. امید است با بررسی نقاط ضعف مراسم جشن قهرمانی لیگ برتر منظم تر، شکیل تر و باشکوه تر برگزار شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *