جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱
راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران؛

حضور پرشور تهرانی‌ها در راهپیمایی/ امضای طومار برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی/ سردار سلامی: فلسطین هر روز درخشان تر در صحنه سیاسی عالم در حال حرکت است +تصاویر و فیلم

جمعه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 798623
راهپیمانان روزه‌دار تهرانی در حمایت از آزادی قدس و سرزمین‌های فلسطین از اشغال رژیم صهیونیستی با شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» از مسیرهای 10 گانه به سمت دانشگاه تهران در حرکت هستند.
حضور پرشور تهرانی‌ها در راهپیمایی/ امضای طومار برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی/ سردار سلامی: فلسطین هر روز درخشان تر در صحنه سیاسی عالم در حال حرکت است +تصاویر و فیلم
راهپیمایی روز جهانی قدس مقارن با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در تهران آغاز شد.
راهپیمانان روزه‌دار تهرانی در حمایت از آزادی قدس و سرزمین‌های فلسطین از اشغال رژیم صهیونیستی با شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» از مسیرهای ۱۰ گانه به سمت دانشگاه تهران در حرکت هستند.

تا ساعتی دیگر سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سخنران ویژه مراسم روز جهانی قدس در تهران سخن خواهد گفت.

پایان‌بخش مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس، ایراد خطبه‌ها و اقامه نماز جمعه توسط حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری خواهد بود.

 مسیرهای ۱۰ گانه راهپیمایی در تهران به شرح ذیل است: 
مسیر شماره ۱: مسجد امام حسین (علیه‌السلام) ، میدان امام حسین، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۲: مسجد جامع ابوذر ، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی (قلعه‌مرغی)، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۳: مسجد دارالسلام ، میدان منیریه، خیابان ولی‌عصر (عجل‌الله تعالی فرجه‌ الشریف)، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۴: مسجد امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) ، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۵: مسجد حضرت حجت بن الحسن (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ، خیابان رودکی، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۶: مسجد حضرت مهدی(عجل‌الله تعالی فرجه‌ الشریف) ، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره۷ : مسجدالجواد(علیه‌السلام) ، میدان هفتم‌تیر، خیابان کریم‌خان، میدان ولی‌عصر (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۸: مسجد امام جعفر صادق(علیه‌السلام)، فلکه اول صادقیه، خیابان
ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۹: مسجد حضرت امیر(علیه‌السلام) ، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۱۰: مسجد جامع رسول اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) ، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار تهرانسر، میدان کمال الملک، بزرگراه شهید لشگری، خیابان آزادی، خیابان انقلاب ، دانشگاه تهران»
 
 
* اجرای سرود روز قدس توسط نوجوانان
در مسیر راهپیمایی امروز برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده است. اجرای سرود روز قدس تسط نوجوانان یکی از برنامه هایی است که مورد توجه راهپیمایان قرار گرفت.
 
 
 
* نمایش موشک «خیبرشکن» و «عماد ۳» در راهپیمایی روز قدس
جدیدترین موشک بالستیک ایران با نام «خیبرشکن» و «عماد ۳» به نمایش گذاشته شد.
این موشک «خیبر شکن» با برد ۱۴۵۰ کیلومتر دوربردترین موشک بالستیک تاکتیکی جهان است.
 




 
*  امضای طومار برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی
مردم روزه دار تهران در مسیر راهپیمایی امروز با امضای طوماری ضمن اعلام حمایت از مردم فلسطین، خواستار برخورد با جنایات رژیم صهیونیستی شدند.
 
 
* ختم قران کریم در مسیر راهپیمایی
در مسیر راهپیمایی امروز محلی برای قرائت و ختم قران کریم در نظر گرفته شده بود که مورد استقبال روزه داران تهرانی قرار گرفت.
 
 
* انتقاد مردم به حذف تصاویر سردار سلیمانی در اینستاگرام
در حاشیه راهپیمایی روز قدس راهپیمایی کنندگان به شکل نمادین با حذف تصاویر حاج قاسم سلیمانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام مقابله کردند.

مردم با طراحی یک صفحه تلفن همراه که تصویر حاج قاسم سلیمانی بر آن نقش بسته، بخشی از پیام رهبر معظّم انقلاب مبنی بر گرفتن انتقام سخت از جنایتکاران ترور شهید سلیمانی را یادآوری کرده‌اند.
 
 
* نمایش موشک های مقاومت در حاشیه راهپیمایی
برپایی نمایشگاه موشک های مقاومت در حاشیه راهپیمایی امروز از دیگر بخش هایی بود که توجه راهپیمایان را به خود جلب کرد.

موشک قاسم جهاد اسلامی فلسطین، موشک عیاش250حماس فلسطین، موشک فاتح 110 حزب الله لبنان، موشک تشرین ارتش سوریه، موشک سجیل سپاه پاسداران، موشک قدس2 انصارالله یمن، موشک جمال 69نباءعراق از موشک هایی است که در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.
 






* حضور ورزشکاران در میدان فلسطین تهران
ورزشکاران رشته های مختلف در راهپیمایی امروز حضور گسترده ای دارند. در مسیر راهپیمایی تیم های ورزشکاران رزمی به اجرای نمایش پرداختند.
 



 
* حضور نمایندگانی از جامعه کلیمیان ایران در راهپیمایی
نمایندگانی از جامعه کلیمیان ایران نیز با حضور در راهپیمایی ضدصهیونیستی «روز جهانی قدس» در تهران، انزجار خود را از جنایات رژیم غاصب اسرائیل نشان دادند.
 
 
* حضور سیدهادی خامنه ای در راهپیمایی
سیدهادی خامنه ای عضو مجمع روحانیون در راهپیمایی امروز حضور داشت.
 
 
تصاویر شهیدان سلیمانی و فخری زاده در دستان مردم
مردم روزه دار تهران با همراه داشتن تصاویری از شهیدان سلیمانی و فخری زاده و همچنین حاج احمد متوسلیان خشم خود را از جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی نشان دادند.
 


 
* حضور مسئولان در راهپیمایی روز قدس
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در راهپیمایی روز قدس حضور یافت.
 
 
جواد اوجی وزیر نفت، علی بهادری جهرمی سخنگو و دبیر هیات دولت، آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی‌اکبر ناطق نوری، سیدمحمود علوی وزیر سابق اطلاعات، پیرحسین کولیوند ریس جمعیت هلال احمر و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان لشکری و کشوری دیگر هم در راهپیمایی امروز تهران حضور داشتند.
 
 
 
محمود احمدی نژاد رئیس دولت نهم و دهم نیز در راهپیمایی امروز حضور داشت.
 
 

* حضور سردار فدوی در راهپیمایی
سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران نیز در راهپیمایی امروز تهران شرکت کرد.
 
 

* تابوت آمریکا روی دستان دهه نودی‌ها
جوانان و نوجوانان تهرانی با اقدامی نمادین، مرگ آمریکا را به تصویر کشیدند.

آنها با ساخت تابوتی که روی آن با پرچم آمریکا پوشانده شده بود، به شکست سیاست های آمریکا اشاره کردند.
 


 
* حضور فرزند رهبر انقلاب در جمع مردم
سیدمجتبی خامنه ای فرزند رهبر معظم انقلاب هم صبح امروز در راهپیمایی روز قدس تهران شرکت کرد.
 
 

* حضور رئیس جمهور در راهپیمایی روز قدس
آیت الله رئیسی رئیس جمهور نیز ضمن حضور در جمع مردم در راهپیمایی روز قدس، با راهپیمایان گفت وگو کرد.
 


 
* قطعنامه روز قدس | هیچ راه حل نمایشی جایگزین راهبرد قطعی «فلسطین از بحر تا نهر» نمی‌شود
همزمان با راهپیمایی امروز مردم در تهران و سراسر کشور، قطعنامه پایانی راهپیمایی روز جهانی قدس منتشر شد.

متن کامل این قطعنامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ ( سوره اسرا آیه ۱)

حمد و سپاس بیکران خدای سبحان را که به ما توفیق داد پس از درک لیالی مبارکه قدر و در آستانه عید سعید فطر و جشن پیروزی روزه‌داران بر طاغوت نفس ، با حضور حماسی و قدرتمند در «راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس» با رستاخیز عظیم امت اسلامی در اقصی نقاط جهان همراه و بار دیگر «حمایت از مقاومت عزتمندانه مردم مظلوم و مسلمان فلسطین» را فریاد زده و شکست خط سازش و سرعت گرفتن زوال رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی و بیزاری از جبهه سلطه و استکبار و حامیان آن را در معرض جهانیان قرار دهیم.

در شرایطی که با گذشت ۴۳ سال از ابتکار معجزه گون معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و راهبری های حکیمانه و مدبرانه خلف صالح ایشان مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)  آرمان «آزادی قدس شریف» و «رهایی ملت مظلوم فلسطین» ، رویای صهیونیست‌ها در «تسلط از نیل تا فرات»  و تحقق «خاورمیانه بزرگ» باطل و رژیم جعلی و موقتی صهیونیستی نیز به سرعت در مسیر زوال  قطعی قرار گرفته است؛ ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی سراسری و دشمن شکن روز جهانی قدس که مظهر وحدت اسلامی در حمایت از فلسطین و میدان پشتوانه سازی برای  امنیت ملی ایران عزیز است، مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی الله اکبر  و خامنه ای رهبر به جهانیان اعلام می‌داریم:

۱- آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین از سلطه رژیم اشغالگر صهیونیستی و تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل را آرمان بلند جهان اسلام دانسته و با محکوم کردن هرگونه سازش و همچنین عادی سازی روابط با اسرائیل غاصب که با بی توجهی به تجارب و خطاهای بزرگ تاریخی گذشته صورت پذیرفته است، را خیانتی غیرقابل بخشش و توطئه‌ای پلید برای تضعیف جبهه مقاومت اسلامی و نابودی آرمان فلسطین مظلوم قلمداد و هر تلاشی را که بخواهد اذهان امت اسلامی از این نقشه شوم را منحرف سازد، تقبیح  می نماییم.

2- روز قدس و حمایت از ملت فلسطین را پشتوانه امنیت ملی ایران اسلامی و رمز وحدت و اتحاد امت اسلامی برابر توطئه‌های نظام سلطه و استکبار دانسته و ضمن تاکید بر ضرورت تعمیق مقاومت ضد صهیونیستی، و از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای می‌خواهیم با اتخاذ مواضع قاطعانه و عملی، تنها راه حل مسئله فلسطین که بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی نقاط دنیا و برگزاری همه پرسی فراگیر و آزاد برای تضمین آینده این کشور و تحقق راهبرد فلسطین فی البحر الی النهر است را مورد حمایت قرارداده و با هرگونه راه‌حل نمایشی جایگزین و ظالمانه مخالفت نمایند.

3- شکست‌های پی‌درپی امریکا و رژیم صهیونیستی و ارتجاع وهابی در منطقه راهبردی غرب آسیا که توهم شکست ناپذیری ارتش صهیونیستی و نفوذناپذیری امنیتی آن را باطل ساخته است از نشانه‌های افول نظام سلطه و صهیونیسم در منطقه دانسته و بر حمایت قاطع و همه‌جانبه معنوی و موثر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جبهه مقاومت ضد صهیونیستی به ویژه مجاهدان و رزمندگان غیور فلسطین تاکید می‌کنیم.

4 - با اعلام نفرت و انزجار از سکوت مرگبار مجامع جهانی و نهادهای کاریکاتوری حقوق بشر در قبال نژادپرستی، نسل کشی و جنایات ضد بشری رژیم جعلی صهیونیستی؛ افشای جنایات و خباثتهای این رژیم علیه ملتها به ویژه مردم فلسطین و همچنین جنایات شیطانی آن علیه ملت ایران طی ۶۰ سال اخیر از جمله همکاری در شکل گیری ساواک جهنمی؛ فاجعه خونبار ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ ، ترور شهدای هسته ای و... را از مصادیق جهاد تبیین دانسته و از دستگاه‌ها و نهادهای مسئول این حوزه و همچنین اصحاب رسانه می خواهیم با استفاده از ظرفیتها و فرصتهای موجود نسبت به تبیین سیاهه جنایات رژیم صهیونیستی و چرایی حمایتهای نظام جمهوری اسلامی از انتفاضه و فلسطین به ویژه برای نسل جوان جامعه اسلامی اقدام عاجل و موثر نمایند.

5- امریکا و نظام فرعونی، مافیایی و تروریستی حاکم بر این کشور را دشمن شماره یک خود دانسته و با محکوم کردن عهدشکنی ها و رفتار استکباری و مزورانه کاخ سفید در مواجهه با حقوق برجامی ایران اسلامی ضمن حمایت از هیئت مذاکره کننده هسته ای کشورمان، لغو همه جانبه تحریم‌ها و راستی آزمایی و حصول اطمینان از تمکین امریکایی‌ها در قبال آن را تنها راه صیانت از حقوق و منافع ملی قلمداد و هرگونه تخطی و غفلت از آن را مذموم و خلاف ملاحظات راهبردی نظام و رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) می دانیم.

6- اقتدار و توانمندی‌های بازدارنده موشکی و نفوذ معنوی و تعیین‌کننده منطقه‌ای ایران مقتدر و سربلند که به یمن مجاهدت‌های اقتدار آمیز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با پرچمداری سردار دلها شهید قدس حاج قاسم سلیمانی حاصل شده است را سرمایه راهبردی کشور دانسته و ضمن تاکید بر تداوم راهبرد ظرفیت افزایی دفاعی و بازدارنده، به دشمنان این سرزمین هشدار میدهیم از هرگونه شیطنت و رویاپردازی برای  تضعیف و یا تعرض به این حوزه که خط قرمز ایرانیان است، اجتناب ورزند و خود را هدف پاسخ های قاطعانه، ویرانگر و پشیمان کننده ایران مقتدر قرار ندهند.

7-  وحدت و وفاق ملی رمز پیروزی و سربلندی ملت ایران برای عبور از بحران ها ، فتنه ها و چالش های تولید شده توسط دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی بوده است؛ با تاکید بر شرایط خطیر و حساس تاریخی امروز کشور و لزوم تعمیق همدلی و هم افزایی ظرفیت ها و فرصت ها برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و فائق آمدن بر جنگ اقتصادی و تحریمی دشمنان و مبارزه قاطع با فساد و گرانی، هرگونه غفلت و کوتاهی در این عرصه را در زمره بازی در زمین دشمن تلقی و با محکومیت قاطع آن، محاکمه و مجازات عوامل و مسببان را خواستاریم.

* سردار سلامی: ۷۴ سال است استکبار، خنجری را در پهلوی جهان اسلام فرو کرده است
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در مراسم روز قدس اظهار داشت: روز جهانی قدس شریف میراث ماندگار حضرت امام خمینی است که در نخستین ماه‌های پیروزی انقلاب شکوهمند خود با ابتکاری اعجاز و حکمتی الهی و بالغه با نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان قدس شریف و فلسطین را از فراموش شدگی، غربت غم انگیز و مظلومیت خارج کرد.

وی ادامه داد: از آن روز تا به امروز سیمای فلسطین هر روز درخشان تر و برجسته تر و جذاب تر در صحنه سیاسی عالم در حال حرکت است و بعد از دوران باشکوه امامت امام راحل مان بیرق حمایت از نهضت فلسطین و مبارزه با استکبار و صهیونیسم به دسترهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام سید علی خامنه ای این نایب امام زمان مان برافراشته ماند و حرکت داده شد.

فرمانده کل سپاه گفت: از آن زمان حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب با ابتکاری در امتداد ابتکار امام خمینی (ره) با تشکیل نیروی قدس سپاه به ایجاد شاکله قدرت و امتداد انقلاب اسلامی در سایر بلاد اسلامی با هدف در تنگنا قرار دادن رژیم صهیونیستی و به اذن خداوند در آینده‌ای نزدیک به حذف این رژیم از جغرافیای سیاسی عالم اهتمام کرد.

وی افزود: ۷۴ سال پیش از سال ۱۹۴۸ میلادی که با توطئه جهانی انگلیسی و بعدها با امتداد این توطئه جهانی از سوی آمریکا نقشه سیاسی جدیدی برای زخم نمودن پیکر جهان اسلام طراحی شد. 

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: به تعبیر نخست وزیر سال‌های اول قرن بیستم انگلستان در آن سال‌ها او گفت همه آبراهه های راهبردی جهان در منطقه جهان اسلام واقع شده است و ذخایر زیرزمینی همان جاست و اگر جای پایی در آنجا نداشته باشیم باید قید سیادت و آقایی بر جهان را به هم بزنیم و از سیادت بر عالم چشم‌پوشی کنیم.

وی ادامه داد: اما این عبارت کوتاه، شد فلسفه یک توطئه شوم برای جهان اسلام که مستکبران خنجر به نام رژیم جعلی صهیونیستی را در پهلو و پیکره جهان اسلام فرو بردند تا با ایجاد یک زخم ترمیم ناپذیر و یک سمبل امنیتی و سیاسی که امتداد سیاست‌های غرب در جهان اسلام است بتوانند بر این جغرافیایی از ثروت و موقعیت مسلط شوند و از آن روز تا به امروز سیاست‌های آمریکا، انگلیس و بخشی از کشورهای اروپایی حامی این توطئه بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ولی عکسهایی که بارگذاری کردید از تهرانی ها خبری نبود