کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مرعشی: خوب شد داعش آمد

8 ارديبهشت 1401 ساعت 10:04

گفتم داعش آمد و ما ته خط شما را خواندیم! شما ما را به کجا می‌خواهید ببرید!؟ اگر ما کمی سست می‌آمدیم دانشگاه‌ها هم زنانه و مردانه می‌شد. آنچه اتفاق افتاده و امروز جامعه مدنی ایران زنده است، اینها ساده اتفاق نیفتاده است.»


به گزارش جهان نیوز به نقل از مشرق، «حسین مرعشی» دبیرکل حزب کارگزاران و از حامیان اصلی دولت روحانی در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: « اصلاح‌طلبان کمک کردند که خیلی از مسائل حل شده است. یک وقتی خدا رحمت کند ما با نماینده جیرفت کل‌کل داشتیم. به ایشان گفتم آقای [زادسر] خوب شد این داعش آمد. ایشان فکر کرد که من می‌خواهم بگویم که داعش را دیدیم و به شماها راضی شدیم. خندید و من گفتم نخند چیز دیگری می‌خواهم بگویم. گفتند چی؟ گفتم داعش آمد و ما ته خط شما را خواندیم! شما ما را به کجا می‌خواهید ببرید!؟ اگر ما کمی سست می‌آمدیم دانشگاه‌ها هم زنانه و مردانه می‌شد. آنچه اتفاق افتاده و امروز جامعه مدنی ایران زنده است، اینها ساده اتفاق نیفتاده است

اظهارات تأمل برانگیز مرعشی از چند جنبه قابل بحث است:
اول اینکه، طیف تندرو اصلاح طلب خود را حامی و مدافع حقوق زنان و طرفدار جامعه مدنی جا می زند. این در حالی است که «محمدعلی نجفی» سیاستمدار مشهور اصلاح طلب که بارها به عنوان گزینه مناسب ریاست جمهوری از سوی اصلاح طلبان معرفی شده بود، در اقدامی جنایتکارانه همسر دوم خود- که ۳۰ سال از خودش جوان تر بود- با سلاح غیرمجاز و با شلیک پنج گلوله به قتل رساند.

دوم اینکه، در یک نمونه دیگر چندی پیش جریان اصلاح طلب با هیاهوی رسانه ای مدعی شد که چرا جوانی به نام آرمان عبدالعالی به خاطر قتل فجیع دوست دخترش مجازات شده است! این در حالی است که قاتل، دختری جوان را به قتل رسانده و جسد او را مُثله کرده بود و به هیچ عنوان حاضر نشد که مکان جنازه دختر جوان را افشا کند.

سوم اینکه، جریان تندروی اصلاح طلب هیچ اعتقادی به جمهوریت و جامعه مدنی و مردم سالاری ندارد. این جریان سیاسی در سال ۸۸ مشارکت ۸۵ درصدی مردم در انتخابات را با دروغ تقلب به آشوب و التهاب خیابانی بدل کرد.

چهارم اینکه، اتفاقا جریانی که از مُثله کردن یک دختر جوان دفاع کرده و قاتل یک زن را قهرمان جا می زند و طرفدار آتش زدن آمبولانس و ماشین آتش نشانی و کیوسک نیروی انتظامی و مغازه و تاکسی و خودروی مردم است، بیشترین شباهت را با تروریست های وحشی داعشی دارد.

پنجم اینکه، اگر درایت حاج قاسم سلیمانی ها و ایثار محسن حججی ها و ازخودگذشتگی جوانان غیور مدافع حرم نبود، اکنون داعشی های وحشی در خیابان های تهران و سایر شهرها جولان داده و هیچ جایی از کشور رنگ آرامش و امنیت را به خود نمی دید.

ششم اینکه، داعش محصول و دست پرورده دولت تروریست و جنایتکار آمریکاست. اتفاقا داعش با رژیم غاصب اسرائیل نیز همراستا است. همان رژیمی که افراطیون اصلاح طلب را سرمایه های اسرائیل در ایران خوانده است. اسرائیلی که افراطیون اصلاح طلب را سرمایه های خود در ایران می نامد، در بیمارستان های خود از تروریست های داعشی پرستاری می کند.

هفتم اینکه، اگر بخواهیم در داخل جریان های سیاسی در ایران، گروهی شبیه به داعش نام ببریم، قطعا باید از افراطیون اصلاح طلب نام ببریم.


کد مطلب: 798553

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/798553/مرعشی-خوب-داعش-آمد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com