کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات راهپیمایی روز جهانی قدس

7 ارديبهشت 1401 ساعت 14:13

هماهنگی لازم برای انجام راهپیمایی بزرگ و باشکوه، همزمان با تهران، در بیش از ۹۰۰ شهر کشور، و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رنگبندی استان‌ها به شکل تجمع و محکومیت رژیم کودک کش صهیونیستی و در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف برگزار خواهد شد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از میزان، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور امروز در یک نشست خبری بیان داشت: امسال و پس از وقفه دو ساله در برگزاری راهپیمایی مردمی روز جهانی قدس به دلیل شیوع بیماری کرونا، هماهنگی لازم برای انجام راهپیمایی بزرگ و باشکوه، همزمان با تهران، در بیش از ۹۰۰ شهر کشور، و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رنگبندی استان‌ها، از مساجد بزرگ و میادین اصلی به سمت میعادگاه‌های نماز جمعه تدارک دیده شده است. این مراسم حتی در بسیاری از روستا‌هایی که از برپایی نماز جمعه برخوردار نبوده، به شکل تجمع و محکومیت رژیم کودک کش صهیونیستی و در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن اشاره به «شعار محوری: روز جهانی قدس؛ محور وحدت امت اسلامی، شکست خط سازش با رژیم غاصب صهیونیستی» ادامه داد: امسال همچنین مراسم روز جهانی قدس به شکل راهپیمایی یا تجمع مردمی در بیش از ۹۰ کشور جهان با حضور مردم مسلمان و آزادگان دیگر ادیان الهی در حمایت از قدس شریف و فلسطین مظلوم و محکومیت رژیم ددمنش صهیونیستی برگزار می‌شود.

وی گفت: ۴۲۰ ساعت برنامه تولیدی در غالب ۹۴۸ برنامه از رادیو و تلوزیون‌های اسلامی پخش خواهد شد. همچنین ۴۵۰ مقاله به زبان‌های عربی و نمایشگاه ۱۰۷ پوستری با زبان عربی نیز در سایت‌های عرب زبان این رادیو و تلوزیون‌ها بارگذاری شده است.

موسی‌پور ادامه داد: همایش بزرگ "فلسطین مظلوم "در محل استادیم ورزشی غزه با حضور مردم مظلوم غزه و به شکل تصویری با سخنرانی سید حسن نصرالله، سردار قاآنی و دیگر رهبران مقاومت همراه خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: کنگره قدس شریف در روز پنجشنبه و با حضور دانشجویان و طلاب جوان و دیگر اقشار مردمی در سالن اجتماعات لانه جاسوسی سابق شیطان بزرگ برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با دعوت و هماهنگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بیش از ۳۰ سخنران ملی برای ایراد سخن و ارائه تحلیل به استان‌های کشور اعزام و به عنوان سخنرانان پیش از خطبه ها‌ی نماز جمعه روز قدس خواهند بود.  بیش از ۵۰۰۰ عکاس، خبرنگار و تصویربردار داخلی و خارجی راهپیمایی روز قدس در سراسر کشور را پوشش خبری و رسانه‌ای خواهند داد.

موسی‌پور بیان داشت: در تهران، امسال از ده مسیر تعیین‌شده و ساعت ۱۰ صبح راهپیمایی آغاز و به سمت میعادگاه نماز جمعه، دانشگاه تهران آغاز خواهد شد. در دیگر استان‌های کشور با توجه به زمان افق در همان استان اعلام خواهد شد. فقط در تهران ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس شرکت واحد و در تمامی استان‌های کشور مردم روزه دار را از میادین اصلی شهر به سمت مسیر‌های راهپیمایی منتقل خواهند کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه شرکت مترو نیز به شکل رایگان در این روز خدمات رسانی خواهند داشت گفت: جمعیت هلال احمر، اورژانس کشور و سازمان آتش نشانی با استقرار در تمامی مسیر‌های راهپیمایی سراسر کشور به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

مسیر‌های راهپیمایی روز جهانی قدس
مسیر شماره ۱ مسجد امام حسین (علیه‌السلام)، میدان امام حسین، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۲ مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی (قلعه‌مرغی)، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۳ مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان، ولی عصر (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۴ مسجد امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۵ مسجد حضرت ابوالفضل (علیه‌السلام)، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۶ مسجد حضرت مهدی (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۷ مسجدالجواد (علیه‌السلام)، میدان هفتم‌تیر، خیابان کریم‌خان، میدان، ولی عصر (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۸ مسجد امام جعفر صادق (علیه‌السلام)، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۹ مسجد حضرت امیر (علیه‌السلام)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۱۰ مسجد جامع رسول اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم)، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار تهرانسر، میدان کمال¬الملک، بزرگراه شهید لشگری، خیابان آزادی، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران


کد مطلب: 798505

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/798505/جزئیات-راهپیمایی-روز-جهانی-قدس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com