پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

لشکر جدید "مدافعان حرم" در مسیر سوریه

چهارشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 798460
امروز کشور سوریه مدیون اقتدار ایران است و اگر تا دیروز سربازان ما در سوریه می‌جنگیدند، امروز فعالان اقتصادی به عنوان لشکریان ما در این قرارگاه حضور دارند.
لشکر جدید "مدافعان حرم" در مسیر سوریه
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، فرمانده قرارگاه حضرت زینب(س) در سوریه با بیان اینکه شرایط برای حضور فعالان اقتصادی ایرانی در سوریه فراهم است، گفت: امروز کشور سوریه مدیون اقتدار ایران است و اگر تا دیروز سربازان ما در سوریه می‌جنگیدند، امروز فعالان اقتصادی به عنوان لشکریان ما در این قرارگاه حضور دارند.

به گزارش ایرنا ، سردار نوعی‌اقدم که در نشست توسعه مبادلات تجاری با محور سوریه با حضور فعالین اقتصادی استان گیلان در منطقه آزاد انزلی سخن می گفت همچنین تصریح کرد: امروز باید از اقتصادمان همچون اقتدارمان محافظت کرده و از بستر اقتصادی ایجاد شده استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه هرکس بخواهد در عرصه تولید، انتقال تکنولوژی و امکانات وارد شود شرایط برای او فراهم است، افزود: رهبری امروز بر نهادینه کردن جهاد اقتصادی و علمی کردن اقتصاد به مقوله دانش بنیان اشاره کرده است. اگر می‌خواهید تحولات ارزشمندی صورت گیرد می بایست رشد اقتصادی انجام شود.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب(س) در سوریه اضافه کرد: فعالان اقتصادی میتوانند در بخش های هتلداری، رستوران‌داری ، ساخت و ساز ، بازیافت زباله ، ایجاد خدمات نرم‌افزاری،  اسنپ و سایر اپلیکیشن ها ، انرژیهای تجدیدپذیر برقی و بادی و مونتاژ ، صنعت پلاستیک با تعرفه گمرکی صفر درصد کالای خود را به ۲۴ کشور عربی صادر کنند و این مسیر برای تمامی سرمایه‌گذاران هموار است.

نوعی‌اقدم گفت: همچنین صاحبان سرمایه قادر خواهند بود با انتقال تکنولوژی مهندسی و بازرگانی در صادرات ، شیر خشک ، ماکارونی، سوخت، مواد پتروشیمی و داروها در این کشورها به خصوص سوریه فعالیت داشته باشند. همچنین در همکاری و هم افزایی با اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه می‌توان مشکلات را برطرف کرده و با امضای قرار داد با این اتاق از کمک ما بهره مند شوند.

*سردار نوعی‌اقدم با اشاره به جمله راهبردی "اگر تا دیروز سربازان ما در سوریه می جنگیدند، امروز فعالان اقتصادی به عنوان لشکریان ما در این قرارگاه حضور دارند" یکی از نعمات و دقائق بزرگ اقتصادی روزگار ما را مطرح کرده است.

نعمتی که به ما یادآوری می کند در پیوست محور مقاومت، پیوستی اقتصادی و البته خدمتگزارانه قرار دارد. پیوستی که همانند یک نوشدارو مرهمی می شود بر کشوری که از وجود ناامنی زخم خورده و اکنون با یاری ام القرای جهان اسلامی یعنی ایران، قصد برخاستنی دوباره دارد.

صد البته در گام دوم این پیوست نیز ایران و ایرانی هستند که منتفع می شوند و از فعالیت اقتصادی در کشور ثالث سود می برند اما نکته آنجاست که در سرجمع این رخداد، هژمونی محور مقاومت و ایران اسلامی است که اعتلای بیشتری می یابد.
تدقیق و تمرکز بر گفته سردار نوعی اقدم پیرامون این همانی مدافعان حرم با فعالان اقتصادی، بیت الغزلی است که در راستای امر اقتصاد مقاومتی قرار دارد و می تواند به تقویت بیشتر اقتصاد کشور منجر شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *